vrijdag 14 juli 2023

Digger: De Fundamenten Van Liefde ~ 14 juli 2023 ~ Digger Barr

Digger: De Fundamenten Van Liefde

Door: Digger Barr – 12 Juli 2023

Niet iedereen staat open voor uitingen van liefde. Dat kan heel goed gebaseerd zijn op kernproblemen. Problemen die voortkomen uit verlating, afwijzing en gebrek aan eigenwaarde.

Ik ben hier in het diepe gesprongen, nietwaar?

Laat me teruggaan naar het ondiepe en deze gedachtegang uitleggen.

Wat is liefde? Hoe zou je liefde definiëren? En hoe drukken we het uit?

We gebruiken de woorden ‘Ik hou van je’ om te zeggen hoe we ons voelen.

Deze uitdrukking kan worden gebruikt met familieleden, met vrienden met wie je intiem bent geworden en zeker met onze intieme levenspartners.

Elke keer dat we het zeggen, gebruiken we onze woorden om over te brengen hoe we ons voelen.

Dit gevoel kan verschillende betekenisniveaus hebben. Dezelfde woorden, verschillende boodschappen. Of dezelfde boodschap, alleen verschillende fysieke relaties.

Als we het over liefde hebben, denken we meestal aan rode harten en roze linten en strikken.

De realiteit dicteert anders.

Niet alles in het leven is rozengeur en maneschijn. We hebben ervaringen die pijn veroorzaken en als het om een geliefde gaat, ontwikkelen we vaak kernproblemen rond die pijn. Leren omgaan met onze emoties kan een heel pijnlijk proces zijn.

Herhaalde pijnlijke ervaringen kunnen alleen dienen om het trauma te verdiepen of ons geloof in die pijn te stollen en te rechtvaardigen. We werpen muren op, ontwikkelen gedrag en houden vast aan onze reacties omdat ze deze aangeleerde overtuigingen dienen.

De woorden ‘ik hou van je’ verliezen de betekenis die ze ooit hadden of, erger nog, worden triggers voor ‘er staat iets ergs te gebeuren’. Dit kan ook leiden tot weglopen in plaats van in de positie te komen iets of iemand te verliezen of verdriet, pijn of teleurstelling te moeten voelen.

We verbergen ons voor liefde om te voorkomen dat we gekwetst worden.

Of we worden behoeftig, afhankelijk of erger nog, stalkers.

Zei ik dat ik in het ondiepe ging?

Er is echt niets oppervlakkig als je liefde onderzoekt. Tenzij je natuurlijk van relatie naar relatie springt op zoek naar iets dat je niet helemaal kunt vinden.

In veel gevallen zou dit niet zoeken naar iets kunnen zijn, maar je verstoppen voor iets.

Een algemene vraag: zou dit jezelf kunnen zijn?

Liefde is ingewikkeld.

Er zijn zoveel verschillende scenario’s, zoveel soorten verbintenissen, zoveel niveaus van interactie en toch hebben we eigenlijk maar vier woorden om dit alles uit te drukken.
Ik hou van jou.

Wat betekent dit? Hoe moeten we het gebruiken? Wordt het te veel gebruikt? Moeten we het bewaren voor speciale gelegenheden? Schrikt het je af? Waarom?

Zeg je het terug als iemand het tegen jou zegt? Uit beleefdheid? Uit verplichting?

Of meen je het echt als je het zegt? Kun je het zeggen zonder het te menen?

Als je vanuit je hart spreekt, wed ik van niet. Als je dat wel kunt, dan hebben we zeker het onderste uit de kan gehaald.

Het punt is dat we ons niet vaak op deze manier uitdrukken tegen mensen die we net hebben ontmoet. We hebben de neiging om het mensen te laten verdienen of om die uitspraak te reserveren voor speciale gelegenheden.

We beschermen onszelf door deze woorden niet te zeggen zodat we geen verwachtingen ontwikkelen. We willen dat deze woorden goed geplaatst zijn en die speciale waarde uitdragen van wat we voelen. Hoe onhandig of sierlijk we ze ook uitspreken, we willen dat ze het gewenste doel vinden.

Dit zijn krachtige woorden

Als je deze woorden te snel uitspreekt in een ontluikende relatie, kan dat het einde betekenen.

Alleen al de uitspraak kan bindend worden als een soort emotioneel contract.
Dit kan een zoete magische verbintenis zijn of een betreurenswaardige vergissing.
Als liefde bloeit, is er geen groter gevoel op aarde.

Het hoeft niet als een vergissing te worden gezien. Niet als het onvoorwaardelijk wordt gezegd en ontvangen.

Opnieuw gooien we ons hart in het diepe en zoeken we houvast.
Onvoorwaardelijke liefde is inderdaad zeldzaam.
Er is een universeel begrip over liefde. Het discrimineert nergens op de planeet.
Dit doet me denken dat dit ook wel eens buiten de planeet zou kunnen gelden.
Liefde overstijgt onze beperkte overtuigingen en toch hebben we onze uitdrukkingen ervan beperkt.

De hele wereld wil verliefd zijn en toch is de hele wereld dat niet. We weten allemaal hoe het voelt en hoe pijn het doet, maar kunnen we boven onze voorwaarden uitstijgen om het werkelijk te bereiken?

Ware liefde kan niet gedefinieerd of ingeperkt worden. Het geeft niet om scenario’s of gepastheid. Het wil gewoon uitgedrukt worden. Dit is een energie die verder gaat dan de complicaties die we in onze samenlevingen en onze eigen geest hebben gecreëerd.

Liefde is misschien wel de grootste verbinder die de mensheid ooit zal kennen.

Het zou de grootste verbinding kunnen zijn die we ooit met onze sterrenbroeders en -zusters zullen hebben.

Het is de zuiverste verbinding die we met onszelf hebben.

Ik vraag me af of zelfliefde die draad is die ons terugleidt naar de diepten van goddelijke liefde. Naar de diepte van onze gevoelens. Niemand kan ontkennen dat liefde exponentieel is in haar gevoel wanneer ze met een ander wordt gedeeld.

Maar hoe is het mogelijk om van een ander te houden zonder eerst met onszelf te beginnen. Is het niet de uitdrukking van onszelf die naar anderen uitgaat wanneer we ‘Ik hou van je’ zeggen? Het begint met ‘ik’.

Deze vier eenvoudige woorden, hoe ingewikkeld we ze ook maken, kunnen de grootste stap zijn naar de eenwording van onze wereld en daarbuiten.

Ik heb zelf ondervonden dat het steeds gemakkelijker wordt om deze woorden te zeggen.
Ik gebruik ze om afscheid te nemen van bepaalde vrienden.
Ik heb gemerkt dat mensen verschillend reageren omdat hun comfortniveau verschilt.
Dat is niet erg.

Ik heb ook gemerkt dat steeds meer mensen deze woorden op deze manier gebruiken.
Ik denk echt dat meer mensen vanuit hun hart spreken en het is prachtig om dat te zien.
Misschien is dit een stap naar ons galactische zelf.

Het is zeker een stap in de richting van onvoorwaardelijke liefde en leren hoe je kunt geven en ontvangen zonder oordeel, verwachtingen en voorwaarden.

De overdracht van liefde is meer dan alleen maar drie gekoesterde woorden.
Het is een diepgaande vibratie die goddelijker stroomt dan we op dit moment woorden hebben om uit te leggen.

Laten we nu van elkaar houden.

Vanuit mijn hart naar het jouwe,

Ik hou van je.
Digger2023

Vertaling: wakkeremensen.org