maandag 27 november 2023

Regiena’s Goddelijk Geïnspireerde Poëzie – De zon en het licht (ter ere van Diwali, het lichtfestival) ~ 27 november 2023 ~ Regiena Heringa


De zon en het licht (ter ere van Diwali, het lichtfestival)

13 November 2023

Ik stond helemaal boven op de heuvel waar de zon naar beneden scheen.

“Je bent te fel,” zei ik, ik kneep mijn ogen dicht en begon me om te draaien.

“Nee,” zei de zon. “Ik ben niet zo helder.”

“Niet erg helder?” Ik fronste, ongelovig.

“Nee,” glimlachte de zon. “Ik kan nooit zo helder zijn als jij.

Kijk naar binnen en zie hoe je glinstert.”

Dat deed ik.

Ik opende mijn hart en het Licht van mijn ziel stroomde ver en wijd naar buiten, vreugdevol, eindelijk bevrijd.

Het was allemaal zo helder dat ik mijn ogen moest dichtknijpen.

Maar net voordat ik dat deed zag ik een glinsterend, alwetend Licht dat mijn wereld zachtjes omhulde.

En de zon zong.

Regiena

© The Nextage Mission (NAM) Alle rechten voorbehouden
Alle muziek, poëzie en geschreven materiaal zijn Copyrights © van NAM
Gehele of gedeeltelijke reproductie van de pagina’s van deze website wordt uitgegeven als vrij leren
en delen materiaal en is dus toegestaan.

Nederlandse vertaling: wakkeremensen.org – voor The Nextage Mission