donderdag 22 december 2022

Leven in overeenstemming met je ware spirituele potentieel ~ 22 december 2022 ~ Aurora Ray



Leven in overeenstemming met je ware spirituele potentieel

Door: Aurora Ray, 20 december 2022

Wil je een beter mens zijn?
Wil je blij zijn?
Wil je een meer voldoening gevend leven leiden?
Ben je klaar voor verandering in je leven?
Heb je je voorbereid om te leven in overeenstemming met je ware spirituele potentieel?

Als dat zo is, dan is dit bericht voor jou! Ik zal je laten zien hoe je de controle neemt over je leven en in overeenstemming leeft met je ware spirituele potentieel. Je kunt vandaag al beginnen!

Ben je er klaar voor?

Je hebt de kracht om het te doen. Je hebt het vermogen om een beter leven te leiden. Je hebt het recht en het voorrecht om jezelf te zijn, maar alleen als je besluit om het wijs te gebruiken en de verantwoording te nemen voor je eigen leven.

Allereerst wil ik dat je iets belangrijks weet. We hebben allemaal gebreken en zwakke plekken waar we aan moeten werken, maar we hebben ook sterke kanten die ons tot bijzondere individuen maken.

Het is gewoon te gek dat veel mensen hun ware potentieel niet beseffen omdat ze te druk zijn met alle negatieve dingen die ze doen of wat ze denken dat anderen van hen denken.

Er zijn drie types mensen:

  1. Degenen die zichzelf kennen
  2. Degenen die zichzelf niet kennen
  3. Degenen die zichzelf niet willen kennen.

Veel mensen denken dat ze spiritueel ontwikkelde wezens zijn, maar in werkelijkheid hebben de meesten geen idee wat ware spiritualiteit is of hoe je dat bereikt.

Als je ze vraagt wat hun doel in het leven is, zullen ze je waarschijnlijk vertellen dat het gewoon leven is en zo lang mogelijk in leven blijven. Ze zijn zich niet bewust van het feit dat hun leven onvolledig zal zijn zonder hun ware zelf te kennen of een doel te hebben dat hen door letterlijk elke dag van hun leven zal leiden.

Je hebt niet veel geld of materiële dingen nodig om je blij te voelen over je leven omdat hoe rijk of arm je ook kunt zijn, vreugde van binnenuit komt en niet van materiële bezittingen die gemakkelijk weggenomen kunnen worden.

Als je niet in overeenstemming leeft met je ware potentieel, is het tijd om wakker te worden en te beseffen dat je het geschenk van leven hebt gekregen!

Je leven is van jou en je hebt het vermogen om het vorm te geven hoe jij het wilt. Als dat je wens is, ga dan het pad van zelfontdekking op zodat je in dit leven in overeenstemming met je ware potentieel kunt leven.

Je hebt de mogelijkheid gekregen om het leven op aarde te ervaren en om te zijn wie je wilde zijn. Deze keuze gaat gepaard met grote verantwoordelijkheid maar ook met grote beloning als je het goed gedaan hebt.

De grootste beloning zou zijn om een vredig, harmonieus en verrukkelijk leven te leiden. Dit kan alleen gebeuren wanneer we heel goed luisteren en echt het gevoel hebben alsof we ons leven alleen voor onszelf leiden, niet voor anderen of voor iemand anders om ons heen, ook niet voor andere wezens om ons heen!

Toen ik opgroeide lag er veel druk op me om ‘goed’ te zijn. Er waren veel boodschappen die me vertelden dat als ik het niet goed deed op school of de regels niet opvolgde, mijn familie teleurgesteld zou zijn. Als ik niet populair zou zijn op school of in de problemen met de wet zou komen, zou iedereen minder over me denken.

Er waren nog veel meer boodschappen over wat het betekende om succes te hebben en een goed mens te zijn. Deze boodschappen kwamen van ouders, leraren, vrienden en zelfs de media. Toen op een dag, trof het me dat geen van deze dingen er echt toe deden! Het waren slechts meningen van anderen die niet wisten wat er werkelijk toe doet in het leven.

Mijn hele leven lang vertelden mensen me al dat ik een heel positief mens ben en er waren tientallen jaren voor nodig om dit idee te begrijpen. Een verdere toelichting van een vriend was: “Er zijn mensen die gewoon altijd heel aardig zijn. Jij bent soms een beetje pittig of kernachtig maar je bent altijd ongelofelijk positief.” (lachend)

En nu, tien jaar later, als ik terugkijk op mijn leven, heb ik niet het gevoel dat goed zijn echt iets belangrijks is!

In feite doet zijn of zelfs aardig zijn er totaal niet toe! In werkelijkheid bestaat er geen goed of slecht. Dat is een menselijke fout. Er bestaan alleen positievere of negatievere ervaringen.

Wat er toe doet is hoe blij je nu bent met je leven en hoeveel vreugde je kunt vinden in je dagelijkse activiteiten, wat neerkomt op één enkele keuze: Positief zijn.

Want hoe zou je jezelf of de wereld beter kunnen dienen dan door een positief wezen te zijn.

We zullen geen nieuwe aardige wereld creëren door aardig of goed te zijn. We zijn hier als positieve wezens om mee te helpen een positieve wereld te creëren zodat wij, als zielen op aarde, kunnen genieten van een positieve ervaring.

Goed of slecht zijn erg beperkte begrippen van de bewuste mind. Dat is meneer Dom Ego taal.

De grootste, meest positieve veranderingen die wij in ons leven kunnen brengen hebben allemaal één ding gemeen. Ze doen zich voor wanneer wij de moed hebben om onze mind te veranderen.

Het leven is een serie gewoonten, maar geen daarvan is gebeiteld in steen; het zijn slechts gedragingen die we in de loop der tijd hebben ontwikkeld, en zodra we ons dat bewust worden, kunnen we een andere keuze maken en begint het pad zich voor ons te openen.

Het motto van het Boeddhisme is “wees aanwezig” en dit is niet zo maar een advies om naar te streven; het is de fundering voor een leven van goede beslissingen en de sleutel tot het leven in overeenstemming met je spirituele potentieel.

We moeten leren om in het moment te zijn. We moeten onze zorgen, angsten en spijt opzij zetten om ons te focussen op het hier en nu. Zodra we hebben geleerd om oprecht op deze manier te leven, zullen we het geheim van bevrijding hebben gevonden. Voor mij is het alsof een grote last die ik meedroeg van mijn schouders is gevallen.

Hoe kun je vandaag al positiever zijn?

Wij houden zielsveel van jullie.
Wij zijn hier bij jullie.
Wij zijn jullie familie van licht.
Wij zijn de Galactische Federatie.

A’HO
Aurora Ray
Ambassadeur van de Galactische Federatie

Vertaling: Petronella / voor wakkeremensen.org