woensdag 31 mei 2023

Nicky Hamid: Geluk Is Een Keuze ~ 31 mei 2023

Nicky Hamid: Geluk Is Een Keuze

Nicky hamid – 29 mei 2023

Dus hoe ga je van het patroon van ellende, dat zelfs in zijn dichtheid zo vertrouwd en “comfortabel” is, naar vreugde, openheid, expansiviteit en creativiteit?

Je begint klein (wat eigenlijk enorm is).

Je wordt ’s morgens wakker, gaat op de rand van het bed zitten, haalt diep adem en zegt “dank je wel” omdat je er bent.

Dan vraag je jezelf af “wat is voor mij het belangrijkste of waardevolste waar ik me vandaag op moet richten”. Slechts één ding. Zeg het hardop. Neem dan in gedachten dat je, wat er ook gebeurt in je dag, ervoor zult zorgen dat dit wordt verwezenlijkt (of het nu is dat je gaat mediteren, met een vriend gaat lunchen, een dutje gaat doen, wat gaat sporten, schrijven, enz, enz, …… iets voor JOU.

Dan aan het einde van de dag. Doe hetzelfde als aan het begin. Ga op het bed zitten, adem en vraag “wat was het meest waardevolle dat me vandaag is overkomen, welk geschenk heb ik gekregen, welk nieuw ding heeft zich voor mij geopend?” (zeg hardop wat het was, voel de waardering) en zeg, met de handpalmen tegen elkaar, “dank je wel”.

Doe dit 21 dagen lang met een zorgzame bedoeling en je hebt de inertie van ellende of “negatief onder slepen” doorbroken.

En hetzelfde geldt of het nu een kleine tijdelijke “downer” is of dat je in volle ellende zit.

Neem de leiding en laat de stroming zijn werk doen.

Je hebt nog nooit zoveel steun gehad.

Je hoeft alleen maar de deur te openen. En het zal in en uit je stromen.

Dit IS Van Jezelf Houden actie, dit is Stralen van “binnen naar buiten”.

Geloof niet alleen in jou, leer jezelf echt kennen.

Dat doe ik.

Ik hou zo van je

****************************

PS. En mensen zeg niet “Ik heb dat gedaan en ben daar geweest”. De mentale geest kan je gemakkelijk verleiden om niets te doen.

Je bent door het Grote Portaal gekomen. Alles is nieuw.

Je kunt niets beoordelen op basis van wat je eerder hebt gedaan.

Er zit zoveel meer energie achter en in je.

Slechts 21 dagen. Dat heb je nodig om een gewoontepatroon te creëren in de nieuwe neuronen die nu in je hersenen zitten. Op dit moment wachtend, verbonden met beide hersenhelften. Een weten in gevoel. Bouw je “GELUK” circuits.

Jouw keuze …. doen of niet doen….Niet “proberen”

Nicky Hamid

Vertaling: wakkeremensen.org