zaterdag 25 maart 2023

Nicky Hamid: Identiteit en Gedachten ~ 25 maart 2023

Nicky Hamid: Identiteit en Gedachten

 

Woensdag 23 Maart


Je zachte landingsplaats wordt geactiveerd door een sterke, liefdevolle en vastberaden WIL.

IK BEN datgene waarmee ik me “identificeer”.

Mijn energie stroomt waar mijn aandacht naartoe gaat.

Ik heb een vrije wil en dat is totale vrijheid om te denken wat ik wil.

Gedachte gaat altijd vooraf aan resultaat.

Mijn keuze op elk moment is om vanuit mijn Hart te komen en te denken wat ik wil denken of niet. Waar mijn hoogste gevoel me naartoe leidt.

Hier ligt de totale verantwoordelijkheid voor de werkelijkheid die ik ervaar.

Ik ervaar precies wat ik kies in dit volgende gevoelsmoment.

Wil je iets anders?

Voel de Liefde, de Vreugde, de Dankbaarheid en Denk iets anders.

Het is jouw geest.

Wie houdt je tegen?

Ik hou zo van je

***********************

PS En je kunt ” IK ” vervangen door ” WIJ ” omdat Nicky (en JIJ) deze verenigende niet-scheiding kent.


Donderdag 24 maart

Hier is nog een kleine aanvulling op de posting van gisteren over Identiteit en Gedachten.

En je nieuwe identiteit draait om de Liefde die je bent.

Afgezien daarvan durf ik te stellen dat de enige andere hulp op de “reis” gewoon het laten vallen van de gehechtheid aan onze al mentale geest is, die eerder voorafgaat aan dan volgt op het Weten van de Hartgeest.

Je hebt niets anders nodig. Geen goeroe of rituele of rigoureuze methode.

Alleen jezelf en je geduld, mededogen voor jezelf, en bereidheid om zonder oordeel naar jezelf te kijken, toe te laten wat zich aandient zoals het is, en zachtjes, gestaag je geest te hertrainen om anders te luisteren.

De keuzes duidelijk maken die je kunt maken waardoor de op angst gebaseerde gedachte, bv. ik ben niet goed genoeg, waren “zij” maar niet zoals ze zijn, enz……..en bewust kiezen voor de op liefde gebaseerde gedachte.

In plaats van te denken: wat kan ik van deze persoon krijgen, denk dan wat kan ik deze persoon geven. In plaats van je te fixeren op wat een ander niet is, zie, ervaar en ken je het hoogste van wat deze persoon is.

Betrap jezelf op roddelen, klagen, bekritiseren, oordelen, en begin zonder spijt gewoon de ene gedachte te vervangen door de andere.

Een gedachte van het oude geconditioneerde programma voor een nieuwe gedachte die voortkomt uit je liefdesdimensie waarnemen en weten.

Kiezen voor omarming in plaats van uitsluiting.

Kiezen voor verbinding in plaats van afscheiding.

Om “DOOR” JOUW HARTPORTAAL TE GAAN in de Liefde en de Omarming die geen grenzen kent.

Blijf Stralen.

Ik hou zo van je.

Nicky Hamid

Vertaling: wakkeremensen.org