zaterdag 11 maart 2023

Digger: Natuur Is Waarheid Door: Deanna ‘Digger’ Barr – 9 maart 2023

Digger: Natuur Is Waarheid

Door: Deanna ‘Digger’ Barr – 9 maart 2023

Ik leef een eenvoudig leven.
Dat betekent niet dat ik een eenvoudige geest heb.
Integendeel.

Mijn gedachten zijn zeer gecompliceerd.
Ik ben geen zeer betrokken zakenman, wetenschapper of techneut met belangrijke connecties en een over de top agenda.
Ik woon bescheiden in een klein huis met een klein budget.
Mijn dagen worden besteed aan wat ik wil.
Ik creëer en onderzoek de ideeën die bij me opkomen.
Ik geloof dat dit de bedoeling was.
Mijn spirituele contract.

Ik hoor mensen vaak zeggen dat ik in mijn volgende leven terugkom als tuinman.
Nou, dat heb ik gedaan.

Ik leef dicht bij de natuur. Ik geniet van de elementen, het water en de lucht, flora en fauna.
De seizoenen sturen mijn leven. De zon, wind en regen geven me voeding.
Dat doen ze ook voor jullie allemaal, maar velen van jullie werken binnenshuis en het is niet zo intiem.
Zolang ik me kan herinneren komen er boodschappen tot me via de natuur.
Eén zo’n gedachte kwam tot me als een glas bronwater.

De natuur is de waarheid. Hoe verder je van de natuur afstaat, hoe verder je van de waarheid afstaat.

Dit kwam in me op toen ik in een rozentuin werkte bij een landhuis in een landelijk deel van Idaho.

De natuur omringt ons.
Het hoeft niet in een tuin te zijn. Op het platteland of zelfs in een dunbevolkte staat.
Ga gewoon naar buiten. Kijk omhoog en voel het weer van het moment. Adem de lucht in. Raak wat aarde aan.

De schoonheid van de wereld is overal om ons heen.
De schoonheid van wie we zijn zit in ons.
Alles daartussen is waarschijnlijk een manipulatie.

Ik zeg niet dat alle manipulaties negatief zijn.
Mijn huis is een manipulatie en ik ben er dankbaar voor.
Het wordt hier koud en het is fijn om uit de regen en wind te zijn.
Maar als je in de elementen zit is het heel echt. Je kunt het niet verzinnen.
Je moet ermee omgaan en dat is de realiteit.

Zo dicht bij de natuur is mijn wereldbeeld heel eenvoudig.
Er is minder afleiding en ik denk dat het duidelijker is.
Mijn geest is niet eenvoudig, maar sommige van mijn gedachten wel, omdat ze niet worden afgeleid door de chaos en de manipulaties van de drukte, de bedrijvigheid van de wereld in het algemeen.

Er zijn er misschien die spotten met mijn gebazel. Voor elk wat wils. Ze worden misschien gegrepen door het belang van belangrijk zijn.
Eenvoud is gebaseerd op zuiverheid, een goddelijke deugd.

Deze gedachte kan ook gerealiseerd worden door naar binnen te gaan.
Dit is de meditatieve staat die bereikt wordt door je te concentreren op het niets en diep te ademen.

Dit is het kalmerende effect dat gevonden wordt in nulpuntverbinding, door chanten of andere transformerende oefeningen.
Als je verstrikt raakt in het strijdgewoel heeft dat invloed op je, zowel fysiek, mentaal als emotioneel.

Neem een moment en trek de stekker eruit.
Zoek een pad en baad in de bomen.
Zoek een oever en luister naar het water.
Zoek een bloem en adem de essentie ervan in.
Luister naar de vogels en hoor het flapperen van hun vleugels.

Wees. Alleen zijn.
Dit is het moment van de waarheid.
Al het andere is manipulatie.

Hoe gaan we om met de manipulatie?
Leiden we het zodat het in overeenstemming is met ons zielsdoel?
Of laten we ons leiden en zijn we overgeleverd aan de uitkomst?

Wees gezegend mijn vrienden

Namaste

Deanna ‘Digger’ Barr

Bron

Vertaling: wakkeremensen.org