dinsdag 4 oktober 2022

Gedicht: Liefste schat / Door Jos Boeckx. ~ 4 oktober 2022

Liefste schat

56 jaar geleden kozen we voor mekaar,
we dachten, samen spelen we dat wel klaar.
En ja we leerden heel veel van mekaar,
ik wel het meeste echt waar.

Jij besloot om mij te veranderen gegarandeerd,
 en ja je hebt het vele jaren geprobeerd.
Je hoopte zelfs op een vlug resultaat,
maar wist met mij dikwijls geen raad.

Ik was zo extreem en ik heb je dikwijls verrast,
 soms ervoer je dat echt als een last.
Je geduld werd dikwijls op de proef gesteld,
maar je hebt je nooit afgemeld.

Je geduld met mij was fenomenaal,
maar je bleef vasthouden aan je ideaal.
Graag zien was steeds je motivatie,
het was de fundatie van onze relatie.

Je bent steeds in je droom blijven geloven,
ik kan je daar alleen maar om loven.
Heel langzaam kwam er meer evenwicht,
te vergelijken met meer en meer licht.

Dank je wel voor het krediet dat ik heb gekregen,
je was voor mij een steun, een toeverlaat en een zegen.
Dat veranderen is na vele jaren toch nog meegevallen,
dat zal je zeker en vast best bevallen.

Ik ben fier op wat je hebt gerealiseerd,

je mag best trots zijn op wat ik van jou heb geleerd.
We gaan samen verder met elk zijn verlangen en wensen,
En rondom ons heel veel warme mensen.

Je verdient zeker een grote pluim op je hoed.
we gaan samen nog een mooie tijd tegemoet.

Liefs Jos