vrijdag 28 april 2023

Het nieuwe is begonnen…28 april 2023 ~ Lilian Ferru

Het nieuwe is begonnen…

26 april 2023 / Door Lilian Ferru

Zoveel tekens…

Lieve Jij,

Grote gebeurtenissen beginnen altijd klein, zo klein zelfs dat je het zomaar zou vergeten. Als het leven een andere wending neemt, ga ik altijd op zoek naar de eerste oorzaak. Vaak zijn er signalen van dieren. Bij mij gaat het meestal om vogels.

Vanochtend liep ik met Ineke en Marianne op de boulevard in Vlissingen. Zojuist is het huurcontract getekend van het nieuwe huis. Dat dit een feit is, beschouwen we als een wonder.
‘Wat is het eerste begin voor jou, dat we nu hier zijn?’, vraag ik aan Ineke.
Na even nadenken zegt ze: ‘Dat was toen ik een filmpje van Paul op YouTube zag. Toen wist ik het: ik ken jou, bij jou moet ik zijn!’
‘En jij?’, vraag ik aan Marianne.
‘Dat kwam door Jos en Wilhelmien, zij namen me mee naar een healing van Paul. Toen veranderde alles.’
En ik? Ik herinner me dat Paul, jaren geleden, op een spiritueel event in Roermond een healing gaf.  Na afloop ging ik naar buiten om een sigaret te roken. Daar sprak ik een jongeman. Hij was onder de indruk van de ervaring. Ik vergeet dit. Niet veel later worden we door Marieke Meulenberg uitgenodigd voor de opening van haar Lighthouse, waar Paul ook een healing gaat geven. Het is in Vlissingen. Vanaf dat moment komen we er vaker. Pas een jaar later valt bij mij het kwartje dat de jongeman een vriend van Marieke is en dat hij haar op ons heeft geattendeerd.

Een korte ontmoeting, een filmpje, een uitnodiging om ergens naar toe te gaan. Verbazingwekkend hoe kleine afzonderlijke dingen met elkaar verbonden zijn en tot het uiteindelijke resultaat leiden van dit moment. Even was er twijfel of het allemaal wel zou doorgaan, met het nieuwe pand. De dag voor onze afspraak met de huurbaas, ziet Marianne een gigantische reiger langs vliegen. Het komt door de schaduw in haar slaapkamer dat ze hem überhaupt opmerkt. Dan ziet Ineke de reiger midden in de tuin staan en opstijgen. Iets wat bijna onmogelijk is, omdat ze hier niet snel weg kunnen. We zien het als een symbool van een nieuwe fase, een nieuw begin. Dan komt vriendin Ine onverwachts op bezoek, ze brengt champagne mee en chocolade. Ook dit zie ik als een teken: we gaan wat vieren!

Toch is de uitkomst alles behalve zeker. Gaat het huurcontract door? Er zijn een aantal dingen die we graag anders willen. Het zou zomaar kunnen dat het hier op afketst. Ineke heeft haar huur al opgezegd, de vloer eruit gesloopt en is volop bezig met de verhuizing. We vragen Paul om hulp. In onze optiek is hij sowieso degene die dit gearrangeerd heeft. De huurbaas staat bekend als een brombeer. Het wordt echter een fantastische ontmoeting. Al onze wensen worden ingewilligd, we mogen ook zoveel veranderen als we willen. We zien hem als een knuffelbeer en bij het afscheid omhelzen we elkaar. ‘Ik wil dat jullie gelukkig zijn’, zegt hij bij het weggaan. Wow!

Dus…. Het moment dat ik met die jongeman dat praatje had, heeft me bij deze man gebracht. Als we, ik, Marianne, Ineke en Marieke naar een restaurantje gaan, bedenk ik hoe bijzonder het is dat Paul de kern is van dit alles. Zonder hem hadden we elkaar nooit ontmoet. Zonder hem zou er geen pand zijn. En hij weet hoezeer ik van de zee hou. We genieten van elkaars gezelschap, we komen niet uitgepraat. Alles is zo relaxed. Als we om een toetje vragen, wordt er een hele etagère met de heerlijkste gebakjes gebracht. Ik ben niet van het zoete, maar als je het neer zet…

En hoe maf ook dat ik een half jaar eerder droomde dat Marieke zou verhuizen, naar een kasteelachtig huis in een bocht, in een dorp. En ja, ook een droom kan een teken zijn, al heb je geen idee van waar het over gaat. Zo heb ik ook gedroomd dat Lisa zwanger was, toen ik het nog niet wist. Weken later heb ik innerlijk de kittens in een gouden bol in haar buik gezien. Dat was apart.

Eenmaal thuis loop ik meteen naar mijn slaapkamer, waar ze zich bevinden. Als ik het raam wagenwijd wil openzetten, staat er een statige reiger op het dak van de keuken. Hij kijkt me kort aan, alsof hij op mijn terugkeer heeft gewacht. Dan stijgt hij op en vliegt richting de zon. Zijn machtige vleugels wijd gespreid. Voor een moment staat de tijd stil. De reiger vertelt me om nergens aan te twijfelen en te vertrouwen op mijn intuïtie. Alles is in overeenstemming met de missie. De reiger staat net als de ooievaar symbool voor geboorte.

Ik denk aan de kraaien die me vaak vertellen dat verandering op komst is. ‘Laat los’, zegt de kraai. Ik denk ook aan de witte zwerm met vogels die op cruciale momenten voor mij uitfladderen. Dan heb ik twee keer meegemaakt. Vlak voordat Paul door de beroerte werd getroffen en vlak voordat hij het aardse verliet. Toen waren ze er in een magisch ogenblik. Ik denk aan de meeuwen, die moeiteloos door de lucht zweven,  en die ik zo intens hoorde op het dakterras van de nieuwe woning. Als ik luister kan ik de taal verstaan. ‘Welkom, welkom’.

Ja, het nieuwe is begonnen. Pas als je terugkijkt, kun je gaan duiden. Pas dan zie je het verband in ogenschijnlijke onbeduidende momentjes. Als je alles optelt, dan kun je je alleen maar verbazen over de wonderlijke samenhang van het leven.

Wat ons rest, is alleen maar te vertrouwen. Als we vertrouwen, dan weten we dat alles een volmaakte beweging is vanuit het grotere kosmische Plan dat wij niet kunnen overzien, maar wel in de details kunnen herkennen.

Liefs, Lilian

Eén met de Bron’, dat was de boodschap die Paul steeds herhaalde. Op zondag, 7 mei, is er een miniretraite, waar we in een middag veel over ons zelf te weten komen. Er is aandacht voor fysieke klachten en thema’s waar je tegenaan loopt. We kijken naar wat er in de onderstroom speelt, door het nieuwe opstellen. We vergeven, laten ons optillen, er is healing, omdat ook jij recht hebt op wonderen. Je gaat op vleugels naar huis.

Bronhuis: Op 25 mei is de sleuteloverdracht in Vlissingen. Ik dacht dat het een leuk idee zou zijn, om op 25 juni open huis te houden, maar dat is toch nog wat te vroeg. In plaats daarvan gaan we met een aantal vriendinnen ‘proefslapen’, zodat we kunnen kijken wat nog verbeterd kan worden. Vanaf 1 juli is het mogelijk om in ons gastenverblijf te overnachten, met luxe slaapkamer, eigen grote badkamer en toegang tot het dakterras. Er komt ook een traplift en handgrepen op de badkamer, zodat het voor iedereen toegankelijk is. Voor meer informatie: info@jijbenteenwonder.nl

Kittens: De kittens worden met de dag mooier en sterker. De Lilac vacht is dik en verandert naar een steeds lichtere kleur. Het zijn zo’n grappige pluizenbolletjes, die over elkaar heen buitelen en al sterk genoeg zijn om in de krabpaal te klimmen. Het zijn drie katertjes en twee poesjes. De ouders zijn negatief getest op erfelijke aandoeningen en van zuiver Brits Korthaar. Ik heb dit nog niet groots aangekondigd op de daarvoor bestemde kanalen, dat doe ik zodra de stambomen in orde zijn (volgende week). Mocht je, als eerste, interesse hebben, stuur dan een mailtje. Binnenkort komt er weer een filmpje.

Soundhealing met Brigitte
Op de zondag is er twee keer per maand, in de ochtend, soundhealing met Brigitte in Maastricht en Elsloo. Er worden verschillende instrumenten gebruikt waaronder klankschalen en een gong, waardoor je in een trance-meditatieve staat komt. Het bijzondere is dat met soundhealing de trillingen door heel je lichaam voelbaar zijn, waarna een diepe ontspanning volgt. Voor meer informatie: Brigitte Wolfhagen, 06-14555002 of b.l.m.wolfhagen@gmail.com

Laatste filmpje over de kittens, deel 3 youtube.com/watch?v=cSA-UhZTHGk&ab_channel=LilianFerruProductions

De Roos van Hoop is het perfecte cadeau voor elk moment. Nog maar enkele stuks op  voorraad. Hierna is het niet meer verkrijgbaar: info@jijbenteenwonder.nl 

Angelfonds: Dankjewel, aan alle lieve mensen. Elke goede daad komt in veelvoud bij je terug. Dankjewel voor de liefde die jij bent.
Donaties voor het Angelfonds.
Dank aan iedereen die ons helpt te helpen.
Spirituele Zaken Limburg:
Bankrekening: NL31ABNA0492460078
BIC: ABNANL2A