woensdag 25 april 2018

Energienieuws: Schoonmaakproces - Lea van der Eem

Energienieuws: Schoonmaakproces - Lea van der Eem - Lichtwerkers Nederland



Er speelt, zoals gewoonlijk, weer veel op energiegebied. Ik merk het o.a. in veel en intens dromen, veel snot wat eruit komt en werking in vijfde chakra (opgezette keel, pijn).
 
Wat de afgelopen dagen het meest de aandacht trok (ik schreef er zondag ook al over) is het derde chakra gebied. Er zit veel spanning omheen, als een strakke band rondom het middenrif. Maar ook spanningen heel diep weggestopt. Het voelt als dikke, modderige klonten.

 
Ik geef het liefdevolle aandacht en tune in op die dieperliggende energie, maar zij wil nog niet gezien worden. Het vraagt hier wederom om het proces te volgen en het de tijd te geven: overgave. Het gaat om liefdevol aanwezig blijven, ook als het ongemakkelijk voelt.

In stapjes komt er wel wat los, vooral d.m.v. gapen en boeren vanuit dit gebied.
In de tijd zal er vanzelf duidelijk worden wat er vanuit de dieperliggende lagen naar buiten wil komen.
 
Het proces lijkt parallel te gaan met zichtbare schoonmaak waar ik mee bezig ben. Ik heb voor het eerst een hogedrukreiniger. Ik ben rondom mijn huis jarenlang opgehoopt vuil eraf aan het spuiten. Houten tuinmeubels, schuttingen, gevels, dakkapellen, oprit en terras.
Ik dacht met die hogedrukreiniger zo klaar te zijn, maar ik zie steeds meer wat schoongemaakt kan worden. En het afspuiten van het dikke vuil gaat langzaam. Het is uren en uren werk. Elke dag doe ik weer een projectje.

Vooral de lange oprit is veel werk. Tegeltje voor tegeltje spuit ik het vuil eraf. Natuurlijk spuit ik de voegen eruit, dus tussendoor dient er modder en zand opgeveegd en afgevoerd te worden voordat ik weer verder kan. Al met al is het zwaar werk, dus tussendoor heb ik rust nodig.

Het is mooi om mijn innerlijke schoonmaak zo parallel te zien lopen met dit uiterlijke schoonmaakproces.
Als ik alleen maar kijk naar mijn lichamelijke ongemakken, of naar elk klein tegeltje wat zoveel werk is, dan identificeer ik me met mijn kleine zelf.

Het helpt enorm om wat er in mij, mijn energie en mijn lichaam gebeurt, te bekijken vanuit een groter geheel, het te zien als proces en het te vergelijken met zichtbaar en tastbaar schoonmaakwerk. Ik voel mij dan meteen groter, ruimer en krachtiger. Ik herinner me mijn taak en ik weet dat ik het kan.

Hoe ervaar jij de energie van de afgelopen dagen?
Reacties zijn welkom.

Lea van der Eem
www.helderbewustzijn.com