maandag 11 september 2023

VAN DONKER NAAR HET LICHT ~ Gijsbert Dekker


VAN DONKER NAAR HET LICHT
Er is inderdaad geen andere weg. Zo heb ik dat ook ervaren. Eerst al het donker buiten mezelf er laten zijn en stoppen met veroordelen, daarna het donker in mezelf gaan zien wat er zat, dat donker helen in mezelf wat ontstaan was vanuit oude pijnlijke ervaringen, om daarna lichter te worden.
Bij elk donker wat ik erkende en accepteerde en heelde in mezelf, om daarmee nu totaal licht te zijn en al het donker verwerkt te hebben, dankzij al het donker buiten mij wat mijn eigen donker nogal uitvergroot liet zien. Van waaruit ik nu geen enkel donker meer veroordeel en kan waarnemen en dus zelf nooit meer donker zal worden en voortaan AL mijn licht zal schjinen op het donker buiten mij, ongeacht de consequenties voor de buitenwereld (die ik mij vroeger altijd aantrok, door alle negativiteit van anderen die niet tegen mijn licht konden uit angst voor het oplichten van hun eigen donker).
De enige weg om ECHT licht te worden is dus altijd
al het donker in jezelf er laten zijn en zien waar het
vandaan komt, helen met licht en liefde vanuit jezelf,
om daarna nog weer lichter te worden. Dan ontstaat
er uiteindelijk totale vrede in jezelf!
Omdat ik nu ervaren heb dat alle strijd in jezelf totaal verdwijnt (tussen man-vrouw, de ene basis voor wereldwijde strijd, en tussen goed/kwaad of donker en licht de andere basis voor wereldwijde strijd). Als je de strijd tussen je eigen man-vrouwelijk deel en je eigen donker en licht totaal heb opgelost in jezelf is alles goed. Een bijzondere gewaarwording.
Het donker zal net zolang groter worden
voor iedereen op aarde,
dankzij mensen die licht zijn of worden,
totdat er grotere getallen mensen gaan erkennen
dat al dat donker wat ze zo verafschuwen,
gewoon in hunzelf zit,
en dat mensen het donker in zichzelf
gaan durven zien en toelaten
en gaan helen in zichzelf,
zodat de aarde vanzelf
minder donker gaat worden.
© Gijsbert Dekker