woensdag 30 augustus 2023

JE HEBT ALTIJD DE KEUZE...Hannah Bonnes


JE HEBT ALTIJD DE KEUZE...
Laat je je leiden door wat anderen zeggen of vinden, laat je je leiden door de medi@, weersvoorspellingen, waarschuwingen en méér, of luister je naar de fluister, die van je hart....
Soms kan je niet anders trouwens, dan je bijvoorbeeld aan een afspraak houden, no matter what!
Want... wat mij betreft, afspraak is afspraak!.
Maar ook, ik weet het heus wel.. soms kloppen de voorspellingen en waarschuwingen, maar.. meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend...
Zo ging ik daarstraks lunchen met iemand die jarig was geweest en altijd veel voor ons, mijn gezin heeft gedaan en betekend.
Aan zee, (where else?)
Ik vond het heerlijk weer, met mooi licht en goede temperatuur, augustus en september, vaak ook oktober... dan is het de tijd van het allermooiste licht en de allermooiste luchten(vind ik).
We liepen door de duinen, de lucht was dreigend te noemen, maar... hoe mooi was juist daardoor het licht!.
We zagen de skytv, stopten ons lopen en genoten.
Ik drukte af, wilde vastleggen wat ik zag en had geen spijt van geen paraplu of regenkleding.
Lekker belangrijk, als het regent word ik nat, nou en?
Dat bleek terecht, hoe dreigend en donker de lucht ook was... ze klaarde na een poosje weer geheel op, zonder een spatje regen!.
In de strandtent was het ,op ons en nog 2 gasten, volledig leeg.
Want ja, het zou eens...
Ik zei tegen de serveerster nadat ik de leegte had gezien, 'hoe jammer dat velen niet weten dat het áltijd goed is aan zee"
Ze knikte... want zij weet dat!
Uren later lag ik in zee, zoals zo vaak, met mijn zwemmaatje, zon en golven, de donkere lucht nergens meer te bekennen...
Laat je toch niet zo afleiden, kijk naar de lucht, volg je intuïtie, en doe wat JIJ denkt dat klopt.
Je hebt altijd de keuze, en soms is een gokje het nemen echt waard!
Ps er is geen donker zonder licht, en geen licht zonder donker....
Hannah
29-08-2023