maandag 28 augustus 2023

Deed Je Het Vrijwillig? / Door: Dreama Vance ~ 28 augustus 2023

Deed Je Het Vrijwillig?

Door: Dreama Vance – 27 Augustus 2023

In de jaren negentig leek het alsof het geheim van elke Nieuwe Tijds leraar voor het universum gebaseerd was op één uitspraak: Herinner je wie je bent.

Het scenario zou dus ongeveer als volgt gaan: de leraar zou voor in de zaal gaan staan en deze prachtige woorden van diepe wijsheid uitspreken: ‘Herinner je wie je bent.’

De rest van ons in het publiek zou denken: “Oké, ik ben een vonk van het goddelijke”, of ze zouden denken: “Ik ben een aspect van God”, of iets dergelijks. En dan zaten we allemaal alleen maar naar elkaar te staren… ieder van ons dacht: “Oké, snap je dat… wat nu?”

We keken nogal wezenloos de kamer rond, terwijl we ons allemaal afvroegen… “Wat komt er daarna?”

Het is duidelijk dat we het op intellectueel niveau ‘begrepen’ hebben, maar helaas ‘begrepen’ we het niet op hartniveau. Het is vanuit het hart dat wijsheid de deuren van begrip wijd opent. Dit begrip komt niet voort uit woorden, of uit de geest, maar uit de Stilte, de Stilte.

Gedurende deze periode in de jaren negentig werd er veel gepraat over hoe Lichtwerkers zich vrijwillig aanmeldden om voor deze missie naar de Aarde te komen. Ik herinner me dat ik onvermurwbaar weigerde te geloven dat ik me vrijwillig had aangemeld om hierheen te komen. Ik stond er gekscherend op dat alle anderen een stap achteruit deden en de naïeve mensen, inclusief ikzelf, vooraan lieten staan, alsof we ons vrijwillig hadden aangemeld.

Het duurde bijna tien jaar voordat ik een openbaring kreeg. Ik zat buiten op een mooie lenteochtend en had mijn rustige tijd. De afgelopen zes maanden had ik mijn bewustzijn ‘gezaaid’ met het woord ‘verbinding’. Met andere woorden: aan het begin van mijn stille tijd zou ik bijna onbewust een paar minuten aan dit woord denken en het dan vrijwel vergeten.

Als je dit gedurende een bepaalde periode doet, beginnen er openbaringen tot je te komen over het onderwerp of woord dat wordt ‘gezaaid’. Zo gebeurde het dat ik op die mooie ochtend mijn openbaring kreeg. Ik voelde me, heel verrassend, totaal en absoluut verbonden met de Aarde en alles wat ik in mijn omgeving kon waarnemen – de kleine hagedissen, de tropische vogels, het gras, de aarde zelf. Het was het besef, het gevoel van de Ene die zich uitdrukte als Alles Dat Is.

En op dat moment stroomde Liefde, zo’n Liefde door mij heen, vulde mij en uitte zichzelf als een verbazingwekkende Liefde voor de mensheid. Op dat moment besefte ik dat ik me natuurlijk vrijwillig had opgegeven. Hoe kon ik niet? Deze Liefde die ons menselijke concept van liefde zo te boven gaat, opende zich als een felle zon in mijn hart en blies alle donkere schaduwen weg. Natuurlijk hebben we ons vrijwillig aangemeld… omdat die Liefde is wie we waren… en dat gevoel was de herinnering aan wie we zijn.

Het is deze ervaring van Liefde en de realisatie van Eenheid die de
Nieuwe Realiteit begint te zaaien.

Het is het inzicht dat de kern van de materie het resultaat is van de ontvouwing van ons innerlijke bewustzijn. We moeten diep graven in de Waarheid van het Zijn. We moeten begrijpen dat God Geest is. Wij zijn Geestwezen. We moeten in de eerste plaats in het spirituele universum leven. We moeten het diep begrijpen. We moeten het ons ‘herinneren’, als je wilt.

Terwijl we onszelf trainen om onze aandacht naar binnen te richten en vast te houden aan de Waarheid van ons wezen, beginnen we de eeuwige zaden van de Geest, zoals liefde, vreugde, harmonie en licht, in de uiterlijke manifestatie naar voren te brengen. Met elke ademhaling beginnen we ons te herinneren wie we zijn.

Vroeger werden we monniken om de verlichting te bereiken. We verlieten de wereld om ons heen en gingen grotten in om afleiding en de aantrekkingskracht van de buitenwereld te minimaliseren.

Op een heel reële manier lijkt onze training heel erg op deze mate van toewijding en toewijding. Hoewel we niet letterlijk naar een grot hoeven te verhuizen, moeten we wel letterlijk ons vermogen ontwikkelen om onze aandacht en focus stabiel te houden op ons innerlijke Licht, ons innerlijke Wezen. Omdat we niet in een grot leven, moeten we een sterke basis bouwen op de principes van de Waarheid.

De wereld denkt dat de gebeurtenissen en strategieën, het werk, de politiek en het gedrag van mensen de wereld creëren waarin zij leven.

Als Lichtwerkers weten we dat dit valse informatie is. Elke keer dat onze focus echter naar de buitenwereld verschuift, geloven we in deze illusie. Dan moeten we, net als spirituele krijgers, weer ‘optrainen’ om weer ‘Waarheid Gerealiseerd’ te worden.

Dit is wat wij hier als Lichtwerkers komen doen. Wij zijn hier om sterk verankerd te zijn in de Waarheid van ons wezen. Dit bewuste besef, het leven van dit bewuste besef, is wat we hier moeten doen.

Wij hebben jarenlang gestudeerd. We hebben naar de begraven schat gedolven. Wij hebben gemediteerd. We hebben geoefend, van de wagen gevallen, geoefend en nog wat meer gestudeerd.

Nu is het tijd. Dit is de tijd van grote transitie. De spirituele poort is open. De Kosmos zelf werkt eraan om onze evolutie naar de waarheid te helpen.

Wij zijn de Lichtwerkers. Dit is ons kosmische moment.

Dreama Vance

Bron

Vertaling: wakkeremensen.org