donderdag 25 augustus 2022

Elke mens krijgt tekens op zijn pad ~ Stefan Van Heester



Elke mens krijgt tekens op zijn pad. Die symbolische tekens vertellen je iets, ze brengen een boodschap. Meestal gaat die boodschap over je nabije toekomst.

In de zomer van 2020 kreeg ik zo'n voorspellende boodschap, een hele grote zelfs. Het kwam in de vorm van een insect. Inderdaad de grote joekel op de foto's bij dit artikel.
De sprinkhaan was zo groot als een Iphone. 
Ik had nog nooit zulk een grote versie gezien, zelfs niet in Afrika of in het Amazonewoud.
Maar hier kwam ie plots aangevlogen. Ik dacht eerst dat het een kolibri of een mega-libel was. De kolibri leeft hier niet maar gelet op de temperaturen en klimaatwijziging zou het wel eens kunenn dat we die weldra hier zien.
Het bleek bij nader onderzoek echter om een sprinkhaan te gaan.

Ze kwam vanuit het niets en bleef dan even zitten. Dat gaf me de tijd om foto's te nemen.
Daarna wandelde ze verder de balustrade van het terras af en dat duurde wel even. Na een half uur ongeveer, als ze een heel eind de balustrade verder was gewandeld, vloog ze weer weg. 

Ik besefte dat er zich grote veranderingen aankondigden in mijn leven.
Hoe wist ik dat? Door de symboliek te interpreteren.
Ik leg het even helemaal uit. 
De sprinkhaan verscheen enkel aan mij en er was niemand anders in de buurt wat betekent dat het enkel en alleen voor mij bedoeld was. Daarnaast verscheen ze vanuit het niets wat betekent dat er een boodschap zou komen vanuit het niets. Een ingeving zeg maar.
De sprinkhaan staat dan weer symbool voor verandering. Dit prachtige beestje kan gigantische afstanden springen en vaak ook heel plots van de ene plek naar de andere springen, dat wijst op verandering.
Het feit dat het om zo'n grote joekel van een beest ging betekent dat het een mega-verandering zou zijn.
Tot slot zou het nog even duren voor de verandering er kwam wat af te leiden viel uit het feit dat de sprinkhaan lang op de balustrade bleef wandelen alvorens ze weer vertrok. Als ze meteen weer was vertrokken, was de verandering er meteen gekomen. Anderzijds zou de verandering op zich wel wat tijd in beslag nemen.

En aldus geschiedde. In januari 2021, enkele maanden nadat de sprinkhaan me bezocht,  kreeg ik een ingeving. Daarna vonden er grote veranderingen plaats in mijn leven op alle vlak (wonen, werk, gezondheid, hobby, vriendschap en familie). Pas in oktober 2021 was er weer wat rust na een hele intense periode.

Het hele leven is symbolisch, het komt er op aan de symbolen op juiste wijze te interpreteren. Hoe opmerkzamer je bent hoe meer symbolen je zult zien en hoe duidelijker je je leven zal kunnen interpreteren. het is niet voor niets dat mensen die dicht bij de natuur leven, zich ook baseren op tekens uit de natuur. Ze weten immers dat er boodschappen in zitten. 
De uitdaging in deze drukke tijden is om rust te vinden en de tijd te nemen om op te letten wat er gebeurt buiten het scherm van je smartphone of tv. Het werken met symbolen brengt magie in je leven en daar hebben we allemaal nood aan.
Ik alleszins toch.

(c) Stefan Van Heester