dinsdag 30 juni 2020

Staan voor wat je gelooft ♥ Robert Bridgeman ♥

Staan voor wat je gelooft ♥ Robert Bridgeman ♥ Lichtwerkers Nederland





















Staan voor wat je gelooft.
Vervolgens omgaan met kritiek, de oordelen en de meningsverschillen van anderen.
En blijven staan.
Mijn hele leven speelt het al.
Als kind zag ik de wereld anders dan anderen...


Als puber zag ik de werkelijkheid anders dan de meesten...
Als adolescent werd me gezegd dat ik het lot van de wereld niet op mijn schouders moest nemen.
Als volwassene week mijn pad af van dat van de meerderheid.
Ik was altijd anders dan de rest.
Ik ben nog steeds anders dan de meeste mensen.

En ik sta nog altijd...


Voor wat ik geloof.
Daar voel ik me het beste bij.
Ik kan me niet anders voordoen dan ik ben.
Geloof me, ik heb het geprobeerd.
Tussen mijn 21e en mijn 29e heb ik een "normaal" leven proberen te leiden.
Tegen beter weten in.
Maar ik kon het niet...
Want dit ben ik.

En ik sta.


Ongeacht de kosten.
Ongeacht de meningen.
Ongeacht de oordelen.
Zonder boosheid.
Zonder onmacht.
Zonder strijd.
Maar vanuit liefde en compassie voor allen die het anders zien.
Ik begrijp de weerstand en de angst.
Maar laat me er niet door stoppen.

Ik blijf staan.


Ik geloof in een wereld in harmonie.
En een mensheid die in liefde samenleeft.
Ik geloof in de eenheid van alle wezens.
Ik streef naar wereld zonder rijk en arm, zonder macht en onmacht, zonder onnodig lijden.
Naar een wereld in liefde en verbinding...
Al bijna mijn hele leven lang.
En daar blijf ik voor staan.
Tot ik niet meer kan staan.

''Hoe sterker je licht, des te groter de tegenkrachten''


Patanjali

Robert Bridgeman
www.bridgeman.nl