maandag 31 december 2018

Waarom vinden wij de mening van anderen zo belangrijk? / 29 december 2018 / Trudy Hekkert

Waarom vinden wij de mening van anderen zo belangrijk?
29 december 2018 / Trudy Hekkert
De meesten onder ons hebben een opvoeding genoten waarbij gezegd werd: ”zo hoort het te zijn”. Ook onze ouders zijn op die manier op gevoed. Maar is dat wel zo? Iedere ziel komt met de eigen ziele opdracht hier op aarde.
Natuurlijk, als we door het gehele plaatje kijken zijn we allemaal één. Wij zijn trilling en elke ziel is met elkaar verbonden. Maar elke ziel heeft ook een eigen wil, de eigen opdracht, dit is wat onze ziel nog aan ervaringen op wil doen. Hoe kan het dan, dat er zoveel mensen zich aanpassen aan de ander? Je bent niet de ander, je bent hier om te ontdekken welke ervaringen jouw ziel op wil doen. 
Als je werkelijk vanuit je innerlijke vonk leeft, wauw, wat voel je je dan krachtig!  Dit is waar we hier voor gekomen zijn. Ieder mens is uniek, probeer dit te doorbreken. 
Ik zie zoveel mensen in gevecht met zichzelf
Ik hoor vaak zeggen, "als ik laat zien wie ik echt ben dan ben ik bang om niet meer geaccepteerd te worden door mijn vrienden of familie". Vooral ook in het gevoelig zijn of als je hooggevoelig bent. Deze mensen lezen tussen de regels door bij de ander en passen zich maar aan, omdat ze hierin niet veroordeeld willen worden. Maar vraag je eens af: Waar ben jij dan in dit plaatje? Hoe voel jij je werkelijk? 
Vaak zegt men: “Ik kan niet tegen oneerlijke mensen”, maar mag je dan wel oneerlijk tegen jezelf zijn? Dit heeft vaak met een stukje innerlijk kind te maken, je bent zo op gevoed. Voor het oog van het Nederlands volk moet het allemaal goed zijn en we moeten het doen zoals de ander het verwacht.
Dit doe ik al lang niet meer, en wauw, wat voelt dit geweldig. Ja, veel mensen hebben een oordeel over mij of veroordelen mij over het werk wat ik doe. Maar ja, dat heeft te maken met de ander niet met mij. Ik heb me nu geaccepteerd met de voor- en nadelen. Het zal me nu een worstje zijn hoe de ander over me denkt ?
Probeer op de eerste plaats jezelf te accepteren
Omarm je met de voor- en nadelen. Ga de verwerkingen aan die je nog in de weg staat. Laat je echte zelf zien, vul niet meer in voor de ander. Geef jouw energie niet aan de ander. Blijf dicht bij jezelf. Dit geeft je uiteindelijk zoveel meer kracht. Ja, dan kun je vrienden verliezen,maar so what. We mogen tijdelijk samen het pad lopen met vrienden of misschien wel familie.
Ook daar leren we van. De één blijft stil staan en de ander groeit verder.
Respect voor ieder mens! 
Je mag ze bedanken voor de mooie lessen en mag de deur achter je dicht doen. Als de ene deur dicht gaat, gaat er altijd weer een nieuwe deur open. Dit resoneert dan weer met jouw energie. Zo blijven we leren van ieder mens die we tegen komen in ons leven.
Hoe mooi is dat! 
Geef jezelf de liefde die je verdient!
Trudy Hekkert
www.trudyhekkert.nl