zaterdag 14 augustus 2021

DE LEEUWENPOORT VAN 08 08 DEEL VI MARIA MAGDALENA DE MIRREDRAAGSTER ~ MIEKE VULINK


DE LEEUWENPOORT VAN 08 08 DEEL VI
MARIA MAGDALENA DE MIRREDRAAGSTER
In dit zesde deel over de Leeuwenpoort in verbinding met Maria Magdalena vind je het tweede schilderij uit de Expositie van Maria Magdalena 'waar ik voor viel'. Het heeft me uren bezig gehouden! En hoe langer ik naar haar keek en voelde, des te meer ik er in herkende, en des te sterker ik de aanwezigheid van haar bewustzijnsveld begon te voelen.
De expositie is in het Catharijneconvent in Utrecht; in een laatste post zal ik alle praktische gegevens daar over delen.
Ik zal eerst wat over de schilder vertellen, omdat het dan gemakkelijker is om ook door zijn ogen naar deze prachtige weergave van Maria Magdalena te kijken. Er zit veel verborgen kennis in dit schilderij! Al kijkende naar allerlei kunstwerken en heilige gebouwen zul je steeds meer verborgen kennis gaan ontdekken, die regelmatig via soortgelijke symbolen terugkeert. Deze ruimere blik zal je zeker van pas komen in jouw eigen aardse leven!
FRANCESCO BIANCHI BUONAVITA
Dit schilderij van Maria Magdalena is gebaseerd op een tekening van Leonardo da Vinci. Op een goede dag belandde deze tekening in handen van een leerling- schilder: Francesco Bianchi Buonavita.
Of dit zijn echte achternaam was, is mij niet duidelijk geworden. Maar het is niet verkeerd om met zo'n naam door het leven te gaan: het betekent zoiets als ' de maagdelijk witte, en 'het goede leven'!
Deze Francesco leefde in Florence, destijds het walhalla van de schone kunsten en vrije geesteswetenschappen. Hij leefde in een van de vertrekken van de Uffizi, dat een waar kunstenaarspaleis was (eigendom van de familie de Medici!). Francesco bevond zich midden in een zeer spiritueel gericht milieu dat zich niet alleen bezig hield met schone kunsten. Dat hij de familie de Medici in zijn rug had staan was een geweldig motiverende factor voor hem. Uit al zijn werken blijkt dat hij ongetwijfeld op de hoogte was van hun esoterische achtergrond en gedachtegoed.

De Medici’s – waarvan Lorenzo de Medici misschien wel de bekendste was – stamden rechtstreeks af van de Graalfamilie. Ze waren dus in de ‘Heilige Bloedlijn’ geïncarneerd. Er zijn talloze bloedlijnen en stambomen uitgezocht, onjuist verklaard en toch weer elders opgedoken. Hoewel de informatie rondom deze bloedlijn voor een hele lange tijd verboden en verborgen is gebleven, en door het Vaticaan waar mogelijk ontkend, vernietigd of weggeschreven, blijkt wel degelijk dat het bestaan van de nazaten van Yeshua en Maria Magdalena op aantoonbare feiten uit historische, maar geheime documenten berust.

Schilder Francesco wist dus meer dan wat er in die tijd als algemeen aangenomen ‘waarheden’ werden aangereikt. Dat deze verborgen waarheden in zijn werken gewaardeerd werden, blijkt ook uit het feit dat hij onder bescherming van Maria de Medici stond, Destijds was zij Koningin van Frankrijk, en hield zich o.a. bezig met gnostiek, vrije geesteswetenschappen, sterrenkunde, astrologie etc.

MARIA MAGDALENA, DE MIRREDRAAGSTER (begin 17e eeuw)
Alleen al die gouden, rossige haren, van Maria Magdalena op dit schilderij… Behalve naar haar goddelijke afkomst kunnen deze ook verwijzen naar een verbinding met het Keltische, gnostische, druïdische… De Graalkoning Jozef van Arimathea heeft in Glastonbury een eerste, houten ‘kapel’ laten bouwen en deze aan ‘Maria Magdalena van Yeshua’ gewijd. Deze woorden staan nog altijd ergens op de ruïne van de grote Abdij daar. Het zal heel bewust zijn geweest dat ze deze kapel dáár gebouwd hebben, op heilige grond van hun voorouders...

We zien Maria Magdalena in een blauw met roze gewaad afgebeeld. Deze kleuren duiden op een verbinding met de Goddelijke Stralen, die op de bewust wordende mens inwerken (deze komen binnen via de Grote Beer, het steelpannetje).
Wanneer de mens, door inzet van zijn eigen krachten en overgave aan de innerlijke louteringen, zijn persoonlijkheid overstegen heeft komt hij/zij onder invloed van de inwerking van de Goddelijke Stralen. Zonder dat daar bewustwording op hoeft te zitten is er vanaf dat moment meer overgave aan hogere leiding vanuit hogere dimensies.

Het koningsblauw geeft haar verbinding aan met de eerste Straal van de Goddelijke Wil. Deze Straal stond heel lang onder leiding van de Opgestegen Meester El Morya, tegenwoordig ook wel Master Moore genoemd.
De roze kleuren duiden op de invloed van de derde Straal van Goddelijke Liefde. Deze Straal staat onder leiding van de Opgestegen Meester Paul de Venetiaan. (Mocht je nog nooit over de Goddelijke Stralen gehoord hebben, maar interesseert het je wel, dan kun je eens kunnen googelen op Alice Bailey, die via de Opgestegen Meesters de kennis over de Stralen heeft ontvangen en voor ons inzichtelijk heeft opgeschreven. Ook zijn er vele andere websites waarop je iets over de Goddelijke Stralen kunt vinden.)

Bij haar hals zie je nog net een randje van een wit gewaad. Dit duidt op haar zuiverheid van handelen en op de gelouterde persoonlijkheid, vanuit haar verbinding met de vierde Goddelijke Straal van Ascensie.
Om haar hoofd zit een lila, paarse sjaal gewikkeld. Dit is de kleur van het kruinchakra en geeft aan dat ze volledig verbonden is met de geestelijke wereld en haar Goddelijkheid belichaamd heeft.
Als je heel goed kijkt, zie je nog net een groen gevlochten randje van een mantel die over haar rechterschouder rust. Dit is de mantel die aangeeft dat Maria Magdalena de allerhoogste Inwijding ontvangen heeft. Bijzonder hoor, zo’n subtiele hint daar…

Er is iets bijzonders met deze Maria. Ze draagt een Robijn op haar thymusklier, op het chakra dat de mens met het hogere Goddelijke verbindt. Haar voorhoofd wordt getooid door een kring met acht parels, waarin waarschijnlijk een donkerblauwe saffier rust.
Dit geheel wordt overkoepeld door twee blauwe vleugels. Wat een prachtige geheimen staan hier weergegeven! Want dit alles zegt heel veel over wie Maria Magdalena was in de ogen van de schilder.

De Robijn is al duizenden jaren DE edelsteen voor Leiders. Ze brengt licht in de duisternis. Ze is de brenger van geestelijke rijkdom en overvloed, en leert ons hoe we spirituele energie kunnen inzetten om veranderingen in de materiele wereld tot stand te brengen. Enerzijds versterkt ze de verbinding met Moeder Aarde; anderzijds stimuleert ze de werking van de pijnappelklier waardoor ze de verbinding met hogere dimensies en zelfs buitenaardse volkeren bevordert, en spirituele gaven versterkt.

Dan de Parels… oh de Parels; zij zijn als kleine wezens vol met gestolde liefdesenergie. Parels zijn oorspronkelijk van de Liefdesplaneet Venus afkomstig, net als rozen! Als vertegenwoordigers van goddelijke zuiverheid en schoonheid zijn de Parels met de mensheid meegekomen naar de Aarde, toen ze afdaalden naar lagere dimensies. Zij stimuleren de innerlijke zuiveringen en groei. Ook zijn ze het symbool van Inwijding; door opoffering (of het overstijgen) van de persoonlijke wil wordt het louteringsproces versneld, zal de mens zich zijn goddelijke komaf weer gaan herinneren en wordt een hogere, geestelijke liefde bereikt. Op het hartchakra van deze Maria Magdalena hangt een grote parel in de vorm van een traan. Dit kan duiden op de getransformeerde pijn die zij als mens in de stof doorleefd heeft, waarna haar Hart volledig geopend was en een Poort werd naar de hogere, Goddelijke Liefdesvelden.

En dan hebben we nog de mysterieuze blauwe vleugels boven de parels. Zijn het de vleugels van Pegasus, van een Eenhoorn of van het sterrenbeeld Zwaan? Het blauw duidt ook op haar hoge, koninklijke aardse komaf (adellijk, blauw bloed). De vleugels duiden ook op haar verbinding met Yeshua! De Eenhoorn, als symbool voor Yeshua, vinden we in een aantal oude wandtapijten terug die je nu nog met name in Frankrijk zult aantreffen. Pegasus verwijst naar Atlantis en de nog behouden goddelijke kennis, die in de vorm van door Pegasus uitgezonden bliksemschichten naar de Aarde kunnen komen. De Zwaan (Cygnus) duidt op haar verbinding met de Goddelijke Oermoeder Nut. Heel precies kan ik dit nog niet duiden. Daarom lijkt het me goed om de rest van dit mysterie nog even zo te laten ….

Niet alleen de ogen, maar het hele hoofd van Maria Magdalena is naar beneden gericht, met haar ogen nog net een beetje geloken. Ze lijkt één met de koningsblauwe Zalfpot met gouden rand. Het gaat om de inhoud van deze pot, die symbool staat voor de weg die Maria Magdalena op Aarde is gegaan. Dit is dezelfde weg die wij, als bewust wordende en ontwakende mens anno 2021 kunnen gaan. Zij heeft overal op Aarde voetsporen achtergelaten, als richtingaanwijzers die wij kunnen volgen. Laten we tot slot kijken waar Mirre voor staat.

MIRRE
Eén van de oliën of balsems waar je Maria Magdalena vaak aan herkent is die van Mirre. Mirre heeft bepaalde eigenschappen die openend en louterend werken. Zo helpt ze je om door het bittere, het liefdeloze en het donkere héén te gaan, in plaats van er van weg te kijken. Ze helpt je om het innerlijke, weggestopte lijden door liefde te overstijgen. Ook ondersteunt ze je als je er aan toe bent om de wil van jouw ego ten dienste te stellen van de hogere Wil die op onvoorwaardelijke liefde gebaseerd is. Deze liefde maakt dat je vanuit kracht en zachtheid trouw wilt zijn aan het Goddelijke in Jezelf.

Dit sluit zo mooi aan bij de boodschap die Maria Magdalena heeft uitgedragen: Leer alles van je persoonlijkheid kennen. Erken wat je voelt, denkt en wat je overtuigingen zijn. Omhul deze met Liefde. Zie welke onwaarheid je met je mee hebt gedragen. Laat deze onwaarheden opgenomen worden in het Universele Liefdesveld. Bevrijd jezelf van alles wat er ooit tussen jou en God/ de Bron is ingekomen, of geplaatst is. Wees daarbij bereid standvastig en toegewijd, en je zult ware overvloed leren kennen.

In vreugde gedeeld,
MV