zondag 4 juni 2023

ZADEN VAN MIJN ZIEL ~ Chantal Clarijs - Geuze


ZADEN VAN MIJN ZIEL
Op de meest ludieke manieren laten mijn gidsen van zich horen. Regelmatig ook met liedjes die dan dágen in mijn hoofd zingen tot ik de boodschap snap.
‘Come, follow, follow me. Where to shall I follow, follow? To the green wood, follow, follow. Follow me’. Oke… mooi liedje dat niet erg is om steeds af te spelen maar uuuh?
In meditatie vroeg ik naar de betekenis. Al snel kwam er antwoord. ‘Het groene woud is binnenin jou. Daar liggen de zaden van je ziel’. Aha. Daar kan ik wat mee. Ik laat me dieper zakken in mijn lijf door te ademen en mezelf liefdevol aan te raken.
Al snel zie ik mijn geliefde witte leeuw voor mijn neus staan en hij neemt me mee op reis. Door portalen en prachtige gekleurde energie belanden we op iets dat op een rand lijkt. Ik kijk naar beneden en zie een wonderschoon melkwegstelsel. In een flits besef ik dat ik in mijn eigen lijf kijk.
‘Je ziel draagt eeuwenoude codes in zich. Die in samenhang van gebeurtenissen over levens heen gevormd zijn. Die codes liggen in het donker en kunnen zich als zaden ontkiemen in je leven nu, als je er helemaal bij bent.’
Ja, dat weet ik. Deze weg bewandel ik nu al wat jaren. Nog steeds ontmoet ik weerstand in mezelf als ik het roepen waarneem, om me over te geven aan een onbekend pad. Inmiddels is teruggaan geen optie meer. ‘Zie de zielscodes als zaden, Chantal. Zaden vol levenskracht.’ Hmmm, dat is mooi.
Misschien herken je jezelf in deze woorden. Weet dan dat je niet de enige bent die wordt geroepen door de codes binnenin. Ik besef dat het spannend kan zijn als de zaden vragen om aandacht; het pad is bijna altijd ongeplaveid. Toch kan je jouw codes vertrouwen; ze weten de weg. En leiden jou stilletjes.
Geef je over aan die innerlijke leiding. Als we de oproep binnen in ons negeren, smoren we ook onze levenskracht en ontkennen we wie we werkelijk zijn. Ziel zijn is niet zo moeilijk, een ziel in een mensenlichaam zijn; dat is pas uitdagend!
Ik weet hoeveel moed ervoor nodig is om de afleidende middelen, afweermechanismen, gedragspatronen en overlevingstechnieken eerlijk aan te kijken. Ze vanuit de diepte doorvoelen, accepteren en omarmen.
Maar hoe meer we de levenskracht van de zaden in onszelf negeren, de kop indrukken en daarmee onze ware aard ontkennen, hoe verder we van leven af komen te staan. Hoe minder we in één lijn komen met onze innerlijke leiding. Hoe langer we de zaden in onszelf negeren, hoe slechter we rust vinden.
Voel of hoor je de roep van leven, ga dan lief mens. Geef er gehoor aan. Belichaam je zielsenergie. Ik kan uit eigen ervaring vertellen hoe verrijkend het is.
Liefs, Chantal 💛
23 t/m 25 juni | Retraite 'Open je voor je innerlijke leiding'
💛Body work: Trauma Releasing Exercises (TRE), intuitief bewegen, Chi Kung
💛Lichttaal activaties & energetische healing
💛Rituelen & sharing

Foto: Ilse Wolf