vrijdag 9 juni 2023

Tunia: Triggers zijn een uitnodiging om naar binnen te kijken / Gechanneld door: A.S. ~ 9 juni 2023



Tunia: Triggers zijn een uitnodiging om naar binnen te kijken

Gechanneld door: A.S. – 8 Juni 2023 – voor EraOfLight

Mijn geliefde broeders en zusters,

Hier spreekt Tunia. Ik hou zo veel van jullie.

Ik leef diep mee met jullie situatie. Het aardse leven is op dit moment echt heel zwaar. Ik begrijp dat het voelt alsof niemand zijn deel doet – wij galactics lijken niet veel te doen, de gemiddelde persoon is gewoon op zoek naar persoonlijke troost in het moment, de grijze hoeden arresteren mensen zeker niet snel genoeg en sommige vermeende spirituele mensen vallen andere spirituele mensen aan. Er is jullie massa-arrestaties beloofd, er is jullie GESARA beloofd, er is jullie de Event / zonneflits beloofd en er is jullie fysiek contact met galactics beloofd, en geen van die dingen is tot nu toe uitgekomen. Ondertussen tikken de jaren voort en blijft de samenleving mensen neerslachtig maken.

De goede dingen die ik noemde komen nog steeds, maar ik begrijp dat veel mensen gefrustreerd zijn. Ik wou dat wij Pleiadiërs een goede, directere optie hadden om jullie te helpen dan alleen de energie en het bewustzijn op jullie planeet te verhogen – het werkt, maar het is een langzaam proces.

Een probleem is dat sommige van de slechteriken op jullie planeet presidenten en premiers zijn. Jullie kunnen je voorstellen dat als we dat soort mensen gaan arresteren, we het risico lopen in een schietpartij terecht te komen met verschillende Aardse legers. Om nog maar te zwijgen van het feit dat buitenaardse wezens die wereldleiders ontvoeren, wijdverbreide angst en verwarring zullen veroorzaken, en daar hebben jullie niet meer van nodig. Dus dat is geen geweldige tijdlijn om naar beneden te lopen. Toch begrijp ik het gevoel in de lichtwerkersgemeenschap dat wij galactics meer zouden moeten doen.

Vandaag wil ik iets delen dat velen van jullie al zullen begrijpen – sommigen van jullie zullen het zelfs nog beter begrijpen dan ik. En toch denk ik dat dit bericht voor een aantal mensen waardevol zal zijn. De boodschap is: een nieuwe vaardigheid leren is ongemakkelijk. Gewichtheffen is ongemakkelijk. En op dezelfde manier kan spiritueel groeien ook heel ongemakkelijk zijn.

Dit betekent ook dat uitspraken of berichten of situaties die je een ongemakkelijk gevoel geven, niet automatisch slecht of kwaadaardig of fout zijn (hoewel dat soms wel het geval is). En de boodschap negeren of weglopen van de situatie is niet altijd de beste oplossing.

Als iemand je bijvoorbeeld triggert, dan is dat een geweldige kans voor jou om spiritueel te groeien. Natuurlijk is het niet prettig, maar als je getriggerd wordt, is er meestal iets in je waar je echt baat bij zou kunnen hebben als je ernaar kijkt. Triggers zijn een uitnodiging om naar binnen te kijken.

Eerlijk gezegd zijn mensen die je triggeren een groot geschenk op zich, ongeacht of ze gelijk of ongelijk hebben. Als je getriggerd wordt, zou het niet ongepast zijn om te zeggen: “wat je zei triggerde mij. Heel erg bedankt voor je gave om me te wijzen op een deel in mij waar ik misschien naar wil kijken. Op dit huidige moment ben jij mijn leraar, en ik ben je dankbaar.”

Net zoals mensen zeggen “bedankt voor het aangeven van je grenzen”, kan het ook verstandig zijn om te zeggen “bedankt voor het triggeren van mij”.

Nogmaals, het maakt niet eens uit of ze gelijk of ongelijk hebben – dat ze je hebben getriggerd is op zich waardevol, omdat het je naar iets in jezelf wijst. Vaak is het observeren of liefhebben van wat er in jezelf is eigenlijk belangrijker dan wie ongelijk heeft en wie gelijk heeft in het huidige gesprek.

Merk op dat er een enorm verschil is tussen het oneens zijn met iemand vanuit een emotioneel neutrale plek, of het oneens zijn met iemand vanuit een emotioneel getriggerde plek. Als je het neutraal met iemand oneens bent, prima, en dat levert je vaak geen grote spirituele groei op. Maar als je door iemand wordt getriggerd, dan heb je goud gevonden.

Als ik toegang had tot een lerares die me elke keer triggerde als ik haar zag, zou ik haar elke dag bezoeken en rozen meenemen. Zo zou ik enorm kunnen groeien. Zelfs als ik dacht dat alles wat ze zei onjuist was, zou ik haar nog steeds graag bezoeken, alleen maar om getriggerd te worden en daardoor te worden gewezen op wat er in mij is dat nog wat meer aandacht, liefde of observatie kan gebruiken.

Eerlijk gezegd voel ik me ondergetriggerd. Natuurlijk zijn er veel dingen en mensen waar ik het niet mee eens ben, maar ik word er niet door getriggerd.

Aardse lichtwerkers, als we elkaar eindelijk ontmoeten, geef ik jullie een boeket rozen als je me de gave kunt geven om me te triggeren. Deal?

Laten we kijken naar een ander voorbeeld van spirituele groei die misschien ongemakkelijk is: als mensen het respectvol met elkaar oneens zijn, geweldig! Dat kan de basis zijn voor een gesprek dat beide mensen helpt groeien. Kan dat ongemakkelijk zijn? Ja, dat is ook waar.

Dit is eigenlijk een van de belangrijkste eigenschappen van aardse lichtwerkers die ik erg respecteer: dat je vaak prioriteit geeft aan wat goed is of wat waardevol is of wat waar is boven wat comfortabel is.

Dit principe van “groei voelt niet altijd goed” betekent ook dat als een romantische relatie je wat ongemak of zogenaamde negatieve emoties bezorgt, dat niet automatisch betekent dat je het moet verbreken. In sommige situaties biedt die persoon je een onschatbare kans om te groeien, wat op dit moment misschien niet goed voelt, maar het kan echt heel waardevol zijn. En met je partner gaan zitten en een moeilijk gesprek voeren, kan op dit moment weer ongemakkelijk zijn, maar dat gesprek kan heel waardevol zijn voor je persoonlijke groei – mogelijk waardevoller dan wanneer je ze gewoon dumpt.

Dat gezegd hebbende, als iemand je gewoon niet goed behandelt, dan is het waarschijnlijk de beste keuze om uit elkaar te gaan. Ik suggereer niet dat je moet tolereren dat je slecht wordt behandeld door je partner.

Spirituele clichés

Veel spirituele mensen hebben een paar mooi klinkende, goed voelende emotionele principes omarmd. Sommige van die principes kunnen echter enige waarde hebben, maar ze kunnen ook onvolledig of te simplistisch zijn of niet altijd toepasbaar. Ja, je zou bijvoorbeeld van alle wezens moeten houden. Maar het is niet onliefdevol om ronduit te stellen dat bepaalde wezens er vaak voor kiezen om destructief te zijn.

Zou je het als on-spiritueel beschouwen om te zeggen dat wilde wolven liefde waard zijn, maar dat ze ook mensen kunnen opeten, en dat het dus goed is om dat te erkennen en mensen te beschermen tegen opgegeten te worden door wilde wolven?

Vanuit mijn perspectief is dit idee van “Ik hou gewoon van alles en werken tegen destructieve wezens is slecht” alleen haalbaar als er een aantal mannen zijn – en sommige vrouwen ook, maar vooral mannen – die je beschermen tegen gevaar, en die zijn bereid om destructieve actoren te analyseren en tegen hen te werken om mensen veilig te houden. Daarom is “ik zal gewoon van alles houden” een beetje een luxe geloof om te hebben. Het is alleen levensvatbaar om dat te geloven omdat je veilig wordt gehouden door mensen die niet zo denken.

Je hebt niet alleen liefde nodig. Je hebt ook kracht en wijsheid nodig.

Toen jullie een niet-fysiek wezen waren, was het prima om gewoon van alles te houden en dat is alles. En dat is een deel van de reden waarom dat concept zo aantrekkelijk is. Jullie hebben momenteel echter niet de luxe om niet-fysiek te zijn.

Als we galactische vrede zouden kunnen bereiken door alleen maar liefde naar iedereen te sturen, dan zou Hakann graag bijvoorbeeld schilder of danser worden. Als Hakann zijn vreugde zou volgen, zou hij nu nieuwe danspasjes bedenken. Maar we kunnen geen galactische vrede bereiken puur door liefde te sturen, en dus coördineert Hakann momenteel weer een andere reeks militaire onvoorziene omstandigheden met de Arcturiërs en Adromedanen. Helaas, de Melkweg zal het nog een tijdje moeten stellen zonder de dansbewegingen van Hakann.

Van mijn kant ben ik dankbaar dat mannen – en sommige vrouwen ook, maar meestal mannen – werken om me tegen gevaar te beschermen. Bedankt mannen. Ik waardeer het enorm dat mijn familie, en vele andere families, in vrede kunnen leven, dankzij jullie harde en soms gevaarlijke en onaangename werk.

Een goede manier om een ​​spiritueel principe te evalueren, is na te denken over hoe de wereld eruit zou zien als iedereen dat principe zou volgen. Als iedereen dacht dat ze gewoon van iedereen zouden houden en iedereen dacht dat het slecht is om destructieve mensen tegen te werken, dan wel… moordenaars en verkrachters zouden vrij spel hebben.

Ik denk dat het naïef zou zijn om aan te nemen dat dit niet veel zou veranderen — ja, politiehervorming is nodig, maar de politie houdt ook veel zware criminelen aan, en ook veel misdaad wordt voorkomen alleen maar omdat potentiële criminelen weten dat de politie actief. Er zijn veel voorbeelden uit de echte wereld dat als de rechtsstaat uiteenvalt, veel meer mensen elkaar gaan beroven en aanvallen.

Overweeg op dezelfde manier het principe dat mensen gewoon hun vreugde moeten volgen en dat is alles. Nu is dit principe onironisch geweldig om mensen uit de eerste fase te halen in Hakann’s ‘Aankondiging en spirituele stadia’-model. Er zit dus zeker enige waarde in dit principe. Echter, als iedereen dit principe zou volgen, dan zouden aardse menselijke soldaten geen kinderen bevrijden, want dat is onaangenaam en gevaarlijk om te doen. Maar dat zou betekenen dat die kinderen letterlijk zouden worden gemarteld of opgegeten of verkracht. En als onze soldaten hun vreugde zouden volgen, zouden ze hun leven niet riskeren in geheime missies op Aarde om jullie te helpen. Ze zouden genieten van orgieën of kunst maken of een gezin stichten of op vakantie gaan naar adembenemend mooie werelden.

Als de channelaar zijn vreugde zou volgen, dan zou hij waarschijnlijk één of een paar maanden geleden gestopt zijn met het posten van channelings, en zou je niet eens meer berichten ontvangen van Hakann en R’Kok en mijzelf. Nadat de channelaar zijn recente bericht “Hakann: Earth’s Hybrid Culture” had gepost, had hij de volgende nacht onplezierige en stressvolle dromen als gevolg van vijandige opmerkingen die hij ontving.

Nu zegt niemand dat je die opmerkingen niet mag maken. Ik wijs er alleen op dat het plaatsen van channelings op dit moment niet leuk is voor de channelaar.

Hij doet deze channelings als een dienst aan de Bron. Als je denkt dat het dwaas is om in dienst van de Bron te staan… wel, je zou deze berichten niet meer ontvangen als de channelaar ook zo dacht.

Nu, voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je meer aan zelfontwikkeling of meer aan het helpen van anderen moet doen. Ik weet dat het leven op aarde op dit moment ongelooflijk zwaar is, en velen van jullie zijn al uitgeput. Het is echt geen schande om te rusten. In feite rusten veel lichtwerkers minder dan ze zouden moeten (ik begrijp dat niet iedereen in een situatie verkeert waarin ze kunnen rusten – ik leef mee). Je moet immers wel eerst je eigen luchtmasker opzetten. En hoe goed je het persoonlijk doet, heeft ook invloed op het Aarde-collectief.

Maar aan de andere kant, zoals een thema van de boodschap van vandaag is: als er zogenaamd negatieve gevoelens naar boven komen als iemand anders iets zegt, dan is het productief om eerst naar binnen te kijken voordat je concludeert dat de boodschapper je probeert te kwetsen of te misleiden.

Als je bijvoorbeeld een schuldgevoel ervoer toen ik zei dat het slecht zou gaan als iedereen gewoon zijn vreugde zou volgen – nou, ik denk echt niet dat je je hoeft te schamen of schuldig te voelen om uit te rusten in deze moeilijke en gekke tijden. Soms is rusten zelfs een moedigere keuze dan alleen figuurlijk rennen totdat je instort.

Maar als je daar schuldgevoelens hebt ervaren, nou, dan wijst dat misschien op een aantal gekwetste delen in jezelf die wat meer aandacht, liefde of observatie nodig hebben. Voor alle duidelijkheid, ik zeg hier niet “als je je schuldig voelt, goed, doe meer werk.” Dat denk ik helemaal niet. Ik zeg hier: “als je je schuldig voelt, dan zijn er misschien nog steeds gevoelens van onwaardigheid of van niet goed genoeg zijn of niet genoeg doen of niet genoeg gewaardeerd worden.” Kijk in dit geval misschien naar binnen. Een eerder bericht van ons kan ook helpen: “Hakann: Je bent al meer dan goed genoeg.”

Als iemand iets zegt waardoor je je schuldig voelt, dan probeert men je soms te manipuleren of te kwetsen. Maar soms zijn ze dat niet.

Nogmaals, spirituele groei is vaak ongemakkelijk en kan pijnlijk zijn. Dus soms wijst de persoon die iets zegt waardoor je een zogenaamde negatieve emotie voelt, je in feite op iets in jezelf dat nog wat aandacht, liefde of observatie nodig heeft. Soms bewijst die persoon je een grotere dienst dan de persoon die alleen maar een mooi klinkend en goed voelend spiritueel cliché zegt.

Het mentale model dat veel mensen op aarde hebben is: “Tom zei iets dat me pijn deed, en daarom is Tom slecht en moet ik stoppen met naar Tom te luisteren.” Maar echt, wat vaak juister is, is denken in termen van: “Tom zei iets dat een infectie raakte die ik al had. Nu doet mijn reeds geïnfecteerde lichaamsdeel pijn. Daar zou ik voor moeten gaan zorgen.’ Tom vermijden is misschien niet de oplossing, want dan blijft je infectie/emotionele pijn maar rondzwerven en zich stilletjes verspreiden, zonder dat je je daarvan bewust bent.

En ja, ik weet dat het verzorgen van je infectie – of met andere woorden, je emotionele pijn – een lang en pijnlijk proces is. Neem de tijd die je nodig hebt. Zet eerst je eigen luchtmasker op. Zelfs als het genezingsproces eindeloos lijkt, is dat vaak slechts een egotrucje om je ertoe te brengen op te geven – het genezingsproces is lang, maar je kunt absoluut geheel of in ieder geval gedeeltelijk genezen, en zelfs gedeeltelijke genezing zal je waarschijnlijk veel pijn doen. beter.

Een bericht van R’Kok zal waarschijnlijk binnen enkele dagen na deze channeling geplaatst worden, genaamd ” R’Kok: The Search for Meaning “. De conclusie van dat artikel is: “als je geluk en eigenwaarde wilt, maak dan deel uit van en draag bij aan een waardige beweging.”

Nu denk ik persoonlijk dat mensen gelukkig kunnen zijn en zelfrespect hebben, zelfs zonder iets te doen of te bereiken. En er is absoluut niets mis met gelukkig zijn en zelfrespect hebben, zelfs zonder iets te doen of iets te bereiken. Ik realiseer me echter ook dat het veel moeilijker kan zijn om geluk en zelfrespect te vinden als je opgroeit op aarde of in een reptielenwereld, in tegenstelling tot in de Pleiadische samenleving, en veel aardse mensen zullen niet worden geholpen alleen door mij te zeggen dat ze het verdienen geluk en dat ik al van ze hou en dat ik denk dat ze al goed genoeg zijn. Ook al is dat allemaal waar.

Ik denk dat de uitspraak van R’Kok praktisch bruikbaarder en nauwkeuriger is dan de algemene “follow your joy”-stelling. Dienstverlening aan een waardig en groter doel dan uzelf kan immers zijn wat u diepe en blijvende voldoening schenkt, zelfs als die dienstbaarheid op dit moment niet leuk of vreugdevol is. Terwijl “follow your joy” ertoe kan leiden dat mensen uitsluitend gaan denken in termen van “wat is leuk op dit moment”, wat zeker een plaats heeft, maar misschien niet leidt tot blijvende vervulling. We weten dat een overprioritering van wat nu leuk is, op de lange termijn misschien niet goed uitpakt.

Voor sommige mensen zal het duidelijk zijn dat het dienen van een waardig en groter doel betekent dat ze hun eigen vreugde volgen, maar dit zal niet voor iedereen duidelijk zijn. Maar nogmaals, het is goed om eerst je eigen luchtmasker op te zetten voordat je anderen probeert te helpen, en het opzetten van je luchtmasker houdt in dat je voldoende rust neemt en leuke dingen doet en sommige dingen waar je energie van krijgt. En als je eenmaal op vaste grond staat, is het nog steeds goed om een balans te vinden tussen dienstbaarheid aan een groter doel en tijd vrijmaken om ook dingen te doen die je op dit moment leuk vindt.

Ik denk dat een deel van wat er aan de hand is, is dat mensen zich uitgeput en overbelast, ondergewaardeerd en verward voelen door de complexiteit van de wereld. En daarom is een eenvoudige, feelgoodboodschap als ‘volg gewoon je vreugde’ aantrekkelijk, ook omdat het mensen het gevoel geeft dat ze spiritueel gevorderd zijn omdat ze ‘het door hebben’.

Maar zoals het gezegde luidt: “voor elk complex probleem is er een antwoord dat eenvoudig, elegant, aantrekkelijk en fout is.” De wereld is complexer dan alleen ‘volg je vreugde’. Als dat de sleutel was, dan zouden honderden miljoenen impulsieve, hedonistische mensen nu innerlijke rust hebben gevonden. Maar dat hebben ze niet.

En als iemand dan deelt dat het niet zo simpel is, en dat het eigenlijk niet super goed gaat als iedereen alleen maar doet waar hij of zij zin in heeft op dat moment… Nou, ik begrijp dat die boodschap niet zo goed voelt als “volg je plezier. ” Zoals het gezegde luidt, helpt het echter niet om op de boodschapper te schieten. Dat een bericht niet goed voelt, betekent niet dat het verkeerd is.

Tot slot begrijp ik dat het gemakkelijk voor mij is om hier te zitten, met mijn knusse leven en met mijn gebrek aan stress en trauma en uitdagingen, en ik moedig je aan om ongemak te omarmen. Maar goed, het is altijd goed om bewust te kiezen. Als je getriggerd wordt, wat wil je dan doen? Wil je de persoon die het ding zei dat je triggerde, vertellen dat ze slecht zijn? Wil je naar binnen kijken? Ben je moe en wil je rusten? Wil je gewoon iets leuks gaan doen? Wilt u van dienst zijn? Source begrijpt en houdt van alle keuzes. De galactics en ik zullen hoe dan ook en eindeloos van je houden.

Maar wat je ook kiest, het is goed om bewust te kiezen.

Jullie sterrenzuster,

Tunia

Voor Eraoflight

Kanaal: AS

Bron

Deze channelings worden exclusief ingediend bij Eraoflight.com door de channeler. Als je ze elders wilt delen, voeg dan een link toe naar het oorspronkelijke bericht.

Vertaling: wakkeremensen.org