woensdag 24 april 2019

Waarom zijn er zoveel mensen eenzaam? / 23 april 2019 / Trudy Hekkert

Waarom zijn er zoveel mensen eenzaam?
23 april 2019 / Trudy Hekkert

Nee, we zijn nooit alleen. Er is altijd begeleiding vanuit het licht. Dit geeft een fijn en vertrouwd gevoel. Waarom zijn er dan zoveel mensen eenzaam? We zijn hier wel op deze aardbol gezet, dus we hebben het hier ook te doen.

Als we alleen maar samen met het licht wonen en met het hoofd in de kosmos zijn, waarom zijn we dan geïncarneerd hier op aarde? Ja, we zijn allemaal met elkaar verbonden, je hoeft maar aan iemand te denken dan kun je de energie al voelen. Of de ander denkt aan jou, ook dan kun je de energie voelen.
Maar het is niet de bedoeling om alleen maar op deze manier te leven. Natuurlijk, soms is het nodig om je even helemaal terug te trekken om meer en meer innerlijk contact te maken. Dit is geweldig op deze manier, je ontvangt veel antwoorden als je open staat voor je innerlijke leiding, je hoger zelf. Dit is je bibliotheek van vele levens waar veel informatie opgeslagen ligt.
Maar ja, dit is het niet alleen. Steeds meer mensen trekken zich terug in eenzaamheid. Ze leven in hun eigen wereld of zitten met het hoofd in de mobiele telefoon en vergeten de echte wereld.
Het is ook belangrijk om er voor elkaar te zijn. Niet alleen energetisch of via het mobieltje en Facebook. Daar bouw je geen echte vrienden mee op.


Stap uit je comfort zone, kijk elkaar eens meer in de ogen, groet de ander in het voorbijgaan. Maak eens een praatje. Er is zoveel eenzaamheid, dit kan de dag van de ander en van jou in positieve zin veranderen. Hoe mooi is dat!
Spiritueel zijn, is er ook zijn voor je medemens
Niet in angst zitten, bang voor de energie van de ander. Dit hoor ik zoveel in mijn praktijk.
Spiritueel zijn is op de eerste plaats goed voor jezelf zorgen. Niet met je hoofd in de wolken of alleen maar met het licht bezig zijn en weg zweven. Zeker weten is dit oké, maar ga daar balans in vinden. Kijk om je heen, voel wat de aarde je allemaal te bieden heeft.
Het één kan niet zonder het ander. Wees je bewust van de aarde, het is niet nodig om je alleen maar terug te trekken en constant in meditatie te zitten.
Ja, ook ik herken het vanuit mijn verleden, ik werd onzeker van al die andere energieën. Nu zie ik dat ik het heb laten gebeuren. Ik liet me soms leiden door mijn angst, wilde niet alles voelen van de ander. Ik duwde het weg en trok me terug met de gedachte: Dan is het er ook niet.
Maar niks is minder waar
Hoe meer wij ons laten leiden door angst, des te meer energieën we naar ons toe trekken. De ander raakt ons aan, daar mogen we naar kijken. Waarom voelen wij de ene energie sterker dan de andere energie? Bijvoorbeeld angst van de ander. Wat zegt dit over jou? Zit er nog angst waar jij naar mag kijken?
Ieder mens is een spiegel. Als we dan eerlijk naar onszelf durven te kijken kunnen we zoveel leren van de ander.
Ik ben met mijn onzekerheid aan het werk gegaan, heb hulp gezocht en wauw, wat voelt dit prettig.
Nu maak ik een praatje of groet vriendelijk, kijk de mensen aan. Voel ik iets van diegene of ik betrap me erop dat ik toch iets te open sta, dan ga ik terug naar mezelf en stuur de energie naar de eigenaar terug. Zo simpel is het.
Ga leven, kijk de ander aan, maak eens een praatje.
Bouw vrienden op in het echte leven. 
Het leven hier op aarde kan zo geweldig zijn als je het maar wilt zien. Ga hier nuchter mee om en dan zul je zien dat jij jezelf steeds prettiger gaat voelen.
Laat je angsten los en hupsakee, spring in het diepe, wordt zichtbaar.
Liefs Trudy
www.trudyhekkert.nl