donderdag 18 april 2019

NOTRE DAME LICHT EEN TIPJE VAN DE SLUIER ~ Tessa Koop


NOTRE DAME LICHT EEN TIPJE VAN DE SLUIER

‘Hier volgt het grote geheim: We hoeven niet te weten
of iemand de waarheid spreekt. We moeten alleen
onze eigen waarheid kennen, niet die van een ander.
Als we dat begrijpen, begrijpen we alles.’

– Neil Donald Walsch



Tessa Koop vertelt: Toen maandagavond 15 april jl. de ‘Stad van de Liefde’ in vuur & vlam stond, omdat de Notre-Dame op mysterieuze wijze vlam had gevat, WIST ik dat ik zaterdag niet voor niks een bezoek had gebracht aan de Grote Bavo-kathedraal in Haarlem. Toen ik daar rondliep met mijn dochter van 7, voélde ik vooral het verhaal dat al die eeuwen NIET is verteld, maar ons wel toegang geeft tot onze innerlijke kennis & wijsheid. Moeten heilige huisjes soms afbranden om ons dichterbij de Waarheid te brengen? Ik geef graag als ‘Cosmic Woman’ mijn visie. Niets is wat het lijkt.

Terwijl emoties wereldwijd hoog oplaaien belooft Frankrijk al de kerk in ere te herstellen. De grote vraag luidt: ‘Hoe is deze brand ontstaan?’ Ik voel de uitnodiging aandacht te schenken aan mijn intuïtie..
Notre-Dame is Frans voor Onze (Lieve) Vrouwe, waarmee de Maagd Maria bedoeld wordt. In de kathedraal bewaart men 3 relikwieën van Christus: de doornenkroon, een stuk uit het kruis en een van de nagels waarmee Christus gekruisigd zou zijn… Vrijdag is het ‘toevallig’ Goede Vrijdag: ‘Christenen herdenken dan het lijden en sterven van Jezus Christus op Golgotha. Op deze dag werd Jezus Christus aan het kruis genageld omdat het joodse volk hem als iemand beschouwde die het volk van het rechte pad afbracht.’

ZO VLAK VOOR GOEDE VRIJDAG
Voor mij staat Goede Vrijdag vooral symbool voor ons spiritueel ontwaken. De Kerk heeft het geloof losgekoppeld van het ritme van de natuur, omdat we de verlosser als iets ‘buiten’ onszelf moeten zoeken. Terwijl de ‘Christus’ feitelijk symbool staat voor de Godsvonk in ons allemaal, die zich steeds sterker met ons lichaam verbindt, naarmate we openstaan voor onze eigen natuurlijke bewustzijnsgroei. De geboorte van Jezus, het Zonnekind, dien je dan ook veel meer te zien als de geboorte en verankering van het licht in jezelf.

De maanden januari-maart zijn dan vooral de ‘rijpingsmanen’. In deze donkere tijd rijpt er in onze ziel iets nieuws. Zoals de zaden, diep in de grond, elk voorjaar door een enorme kosmische energie tot leven gewekt worden, zo kunnen wij met ons bewustzijn meesurfen op deze golf van energie. Om onszelf te helen, te zuiveren, om te creëren maar in deze tijd vooral: om het oplossen van de raadsels in onszelf. Grote geheimen, diep verborgen in de grond van de aarde en onze eigen energielagen, kunnen ineens oplaaien als een groot vuur.

IK BEN VERWONDERD
Ik lees wat ik maandagochtend in mijn dagboek schreef: ‘Pyr-a-mid. Vuur in het midden. Ik ben het vuur in het midden. Het is een Heilig vuur dat brandt.’ Ik ben ‘in gesprek’ met de 13 Grootmoeders, zij staan symbool voor de kosmische, vrouwelijke energie en zijn sinds 2011 mijn leraren. Zij helpen mij ‘de inwijdingsweg’ te gaan om mijzelf te helen en te zuiveren, zodat uit het licht dat ik ben de nieuwe kosmische vrouw tevoorschijn komt. Dat gaat met veel groeipijnen gepaard maar ook met ongelooflijk veel magie.

Zoals je misschien weet werk ik momenteel aan de trilogie Cosmic Woman. Deel 1 is in januari verschenen, nu werk ik aan de delen 2 en 3. Deel 2 zal heten: Cosmic Woman, geheimen ontrafelen met een kosmisch bewustzijn. Dit boek bestaat uit 2 delen: ‘Geschiedenis van de Toekomst’ en ‘Kosmische Geboorte’. Het eerste deel is klaar en beschrijft de inwijdingsweg die Jezus ging. Hoe hij zijn laatste, 13e inwijding, in de Grote Piramide kreeg en de rol die zijn vrouw Maria Magdalena speelde. Deel 2: Kosmische Geboorte gaat over jou en mij.

KOSMICHE GEBOORTE
Het gaat over de inwijdingsweg die wij momenteel gaan: als Alchemisten van het Hart. We zijn bezig met iets groots & ontzagwekkends: we zijn bezig om onze ‘donkere materie’ om te zetten in Gouden Bewustzijn. Onze donkere materie zou je ook ons onderbewustzijn kunnen noemen, dat is doorspekt met oude herinneringen en programma’s. Het zijn de doornen aan onze eigen roos, die al sinds mensheugenis symbool staat voor onze eigen goddelijkheid. En net als Doornroosje waren we eeuwenlang in een diepe slaap gesukkeld.

MAAR en dat is het goede nieuws: in deze tijd zal de vrouwelijke energie, een van de meest transformerende krachten, haar gelijknamige plaats in het bewustzijn weer innemen. Uitgelijnd met jouw mannelijke energie is dit jouw ticket naar ‘self-empowerment’. Tijdens het Happinez Festival zal ik in de yurt drie dagen spreken over De Kracht van 12 + 1. Wij zijn namelijk kosmische krachten, met een doel op Aarde. ‘Cosmic Woman’ helpt je graag opnieuw in het ritme van de natuur te leven, zodat je versmelt met die levenskracht.

RELIKWIEËN EN ONZE WAARHEID
De doornenkroon van Jezus die wordt bewaard in de Notre-Dame, staat voor mij symbool voor het werk dat hij voor de mensheid heeft verricht, samen met zijn geliefde vrouw en Ingewijde: Maria Magdalena. Via Vergeving toonde hij ons de Weg hoe we met het Licht dat wij zijn onszelf kunnen bevrijden. Hoe we zelfredzaam kunnen zijn. Hij wilde van ons geen volgers maken, maar leiders. Hij wilde mensen met elkaar verbinden. Weet je dat het woord ‘religie’ in essentie afstamt van het woord ‘religare’ dat verbinden betekent?

Naarmate ons bewustzijn groeit, kan het niet anders dan dat we onze geschiedenis in de toekomst gaan herschrijven. We nemen niet langer aan wat ons van buitenaf is verteld; we gaan op zoek naar onze eigen, innerlijke Waarheid. Dat aan het licht komt als we het ‘heilige vrouwelijke’ en dus ook onze seksuele energie, verbonden aan onze kundalini, opnieuw gaan eren. Dat onze seksualiteit heilig is, en als een vuur in ons brandt, zou je niet zeggen als je door zowel de Bavo kathedraal in Haarlem of de Notre-Dame in Parijs dwaalt…

Op grote voetstukken zag ik de imposante beelden van Maria, met kindje Jezus maar ook een beeld van Jezus zelf. Achter glazen vitrines zagen mijn dochter en ik grote bokalen van goud, ingelegd met robijn, turquoise en andere kostbare edelstenen. Hoeveel bloed kleeft eraan al deze rijkdommen? Mijn dochtertje werd helemaal verdrietig toen ze stilstond voor een groot schilderij, waarop de kruisiging van Jezus te zien was. Kon ik aan deze 7-jarige maar in een paar woorden uitleggen, wat de dood en wederopstanding werkelijk symboliseren.

Weet je wat zo mooi is… ook daarover schrijf ik in Cosmic Woman… De kroon van Moeder Aarde is de Aurora Borealis; het Noorderlicht. De 13 Grootmoeders noemen dit ‘de wervelende regenboogdroom’. Want weet je… en je mag me een ‘dromer’ noemen: de nieuwe wereld bestaat al IN de energie. We hoeven onszelf er alleen maar op af te stemmen. De 13 Grootmoeders, dus de kosmische vrouwelijke energie, dromen deze droom. Toen ik leerde over hoe we massaal als Doornroosje ontwaken, noemden ze mij symbolisch Prinses Aurora.

Later las ik dat Doornroosje eigenlijk… Prinses Aurora heet! Stel dat de doornenkroon van Jezus in vlammen op zou zijn gegaan, hoeven we alleen maar naar het Noorderlicht te kijken dat niks verloren is; omdat de vrouwelijke energie herrijst als een feniks uit de as.

En het is een weg die niet altijd over rozen gaat, maar juist door deze worsteling mensen, wereldwijd, met elkaar verbindt. Want wij zijn degene waarop we hebben gewacht, wij zijn The Return of the Sun. Het lag al die tijd verborgen in onszelf. Als een Heilig Vuur dat eeuwig brandt. Ik wens je een Goede Vrijdag en een hele fijne Pasen.

Liefs  Tessa Koop ~ www.cosmicwoman.nl