zaterdag 24 november 2018

Volle maan van 23 november: stappen in het veld van creatiekracht | Lea van der Eem

Volle maan van 23 november: stappen in het veld van creatiekracht | Lea van der Eem



De energie van de volle maan is alweer een paar dagen flink voelbaar. Goed dus om extra te zorgen voor je innerlijk, doorstroming van energie, rust en aarding.


Het wordt de afgelopen weken steeds duidelijker dat het tijd is om nog diepere lagen van slachtofferschap af te leggen. De energie die voor velen van ons zo bekend en vertrouwd is: ‘het is zo moeilijk’, ‘het is zo zwaar’, ‘maar ik heb al zoveel gedaan, wanneer is het nou eens klaar’, ‘ik ben zo moe’, ‘het duurt zo lang’, ‘waarom overkomt mij dit allemaal’.

Het komt allemaal voort uit de energie van slachtofferschap en onmacht. Zonder hierover te oordelen, want dat is ook gewoon een duale energie die ervaren en doorleefd wil worden.

Maar langzamerhand mogen we de energie van onmacht achter ons gaan laten en stappen in het veld van creatiekracht.

Dat betekent bijvoorbeeld bij deze volle maan dat je, in plaats van maar proberen deze zware energiedagen zo goed mogelijk door te komen en de verantwoordelijkheid voor wat jij voelt af te schuiven op de volle maan, leert samenwerken met de energie die deze volle maan jou brengt. Want de maan biedt jou de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen, oude lagen af te leggen, je bewustzijn te verruimen en nieuwe energie te integreren en vorm te geven in je leven.

Hoe kan je de energie van deze maan gebruiken als voedingsbron?

 
Door bij jezelf naar binnen te gaan en vanuit wat jij graag wil diep van binnen, je intenties vorm te geven.

Voorbeelden van een intentie zijn:

 Het is mijn intentie om de energie van deze volle maan te gebruiken als voedingsbron voor mijn innerlijke groei.

 Het is mijn intentie om de energie van deze volle maan door mij heen te laten werken, zodat ik de energie, gevoelens, denkwijzen en patronen die mij niet langer dienen en verder brengen, los kan laten.

 Het is mijn intentie om te leren samenwerken en co-creëren met de energie van deze volle maan.

 Het is mij intentie om creatiekracht te voelen in mijn lichaam.

Als je intenties maar vanuit binnenuit komen en ze positief zijn geformuleerd.

Veel plezier met creëren!

Lea van der Eem
www.helderbewustzijn.com