maandag 12 november 2018

Lief zijn is een feest / Door Be-Loved

Lief zijn is een feest
Door Be-Loved

Je bent te LIEF.....
Dat krijg ik dan wel eens te horen omdat ik geen raad weet met het op angst gebaseerd gedrag van de ander, in de vorm van manipulatie, liegen, grenzeloosheid, ect.
“ Je bent te lief”...... want de wereld is nu eenmaal zo! Dus moet ik me ook harder (dus niet meer vanuit liefde) opstellen.
Maar waarom, vraag ik mij dan af, hebben we deze hardheid zo genormaliseerd? Waarom zegt nooit iemand...” de wereld is te hard” dat mag veranderen. Misschien als we dat meer gaan zeggen er ook iets gaat veranderen.
En geloof me ik heb het en keer geprobeerd, maar het lukt me werkelijk niet. Ik begrijp het spel namelijk niet. Als het om het spel schaken zou gaan zou ik steeds verliezen omdat ik de spelregels niet zou kunnen begrijpen, niet zou kunnen en willen toepassen. Ik word er letterlijk ziek van.


Geloof me ik ben in mijn leven al regelmatig belogen, bespeeld en verraden en ik kan werkelijk zeggen dat ik er niet veel wijzer van ben geworden. Iedere keer opnieuw zie ik de ander in alle goedheid, zie ik zijn of haar zielenlicht, het ware zijn.
Het op angst gebaseerde gedrag is niet zijn of haar ware Zijn. Neemt niet weg dat ik het pijnlijk vind en verdrietig, maar ik kan het spel niet meespelen waarin ik ook slim moet gaan zijn. Na moet gaan denken hoe ik de ander een stap voor kan zijn of hoe ik mijzelf moet beschermen tegen zijn/ haar gedrag. Ik kan op die momenten, iedere keer weer opnieuw, verbaasd zijn, verdrietig zijn en intens hopen dat de ander de liefde in zichzelf ontdekt.
En geloof me dit maakt me geen heilige, echt niet. Ik durf toe te geven dat er ook eigen belang in zit. Want ik vind het akelig en beangstigend als iemand naar tegen me doet, liefdeloos. Dit geeft me een heel onveilig gevoel. Daar kan ik van wakker liggen. Ik wil intens graag in een wereld leven waarin alle spelletjes vanuit angst weg zijn en iedereen in liefde leeft, zodat we ons veilig kunnen voelen.....
En als iemand angst ervaart dit in zichzelf omarmt, bewust wordt hiervan en het onderdompelt in liefde....
Er geen projecties meer zijn omdat ieder van ons wakker en bewust is van zijn eigen angsten en pijn...
Er zou toch niks mooiers zijn....
“Dat ik mag zijn wie ik BEN en jou daar mag ontmoeten om samen te kunnen ZIJN.
Dat iedereen LIEF is in plaats van TE Lief...omdat LIEF ZIJN is genormaliseerd.
En we kunnen zeggen ....
                                     L~ief zijn
                                          I~s
                                              E~en
                                                    F~eest
By Be-loved & Anouk