donderdag 8 november 2018

Atie -Uma Sanaya- over angst en stress



Lieve mensen,

We kunnen nog zo gezond eten en een sportief leven lijden...Zolang je je nog steeds laat leiden door gedachte's die je spanning en stress opleveren zal een gezonde voedings en bewegings stijl op langere termijn niets helpen.


Veel mensen lijden aan chronische angst en dan heb ik het even niet over de grote gevallen in de psychiatrie om maar zo te zeggen. Nee we zien overal wel apen en beren wat onderhuidse stress oplevert.
Of angst voor emotie's, angst om je klein te voelen, angst om te falen.....angst om te kort te komen en noem maar op!

We zijn over het algemeen ontzettende controle freaks....waardoor we helemaal verkrampt zijn....verzuurd in ons lichaam en verhard in ons hart/gevoel


Stress is de grootste boosdoener voor klachten en ziekte's in ons lichaam.

Het zorgt er op lange termijn voor dat we chronische verzuring kunnen oplopen....Verkramping in ons lijf waardoor de grootste oorzaak angst is.

We willen alles naar onze eigen hand zetten....alles willen begrijpen en analyseren.....en zodra dat niet lukt raken we al weer in de stress.

Angst om te leven, angst om te overlijden, angst voor de angst etc etc.....

Heb je daar wel eens bij stil gestaan?
Pillen van de huisarts gaan ons niet helpen.

Het verdooft tijdelijk de symptomen van de pijnlijke kern in ons maar daar is het mee gezegd.
Ook kunnen pillen nog eens voor nog meer klachten zorgen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

De oorzaak zit in ons zelf....Hoe staan we in het leven? Wat zou je willen veranderen?
Zou je het echt wel willen veranderen?

Zou je je volledig willen overgeven aan de stem van je ziel en de krachten van het universum in samenwerking met de Bron?

Ik merk vaak bij mensen dat ze zeggen willen te veranderen maar onbewust eigenlijk vinden ze het makkelijker om in de huidige situatie te willen blijven.

Ze zijn zich dus totaal nog niet van zich zelf bewust.

Het is wat anders als men al tig keer de tools heeft gekregen maar het gewoonweg niet oppakt.
Oefeningen in welke vorm dan ook....gewoon simpele dingen waar je mee kan starten om je beter te voelen.

Waarom laten we het zo ver komen dat we er bijna dood bij neer moeten vallen en dan ei-de-lijk gaan luisteren naar ons lichaam en eigenlijk onze ziel.
De pijn in ons lichaam is de noodkreet van onze ziel lieve mensen.

We zijn daar zelf verantwoordelijk voor.
Geen arts of healer of welke therapeut dan ook kan ons genezen.....

We mogen de hulpmiddelen gebruiken die ons aangereikt worden en die bij ons passen. Waar ons lichaam ook JA tegen zegt ook al voelt dit eerst vanuit ons denken niet zo.

We moeten dit ZELF DOEN!
En ik weet waar ik over spreek.

Ik was zo hardnekkig dat ik 3 burnouts nodig had om weer tot inkeer te komen.
En wat ben ik daar blij mee en zo dankbaar!

Ik merk dat veel RUST in het hoofd en mijn lijf doet ontspannen/ontkrampen.....dit in balans met dagelijkse rek en strek oefeningen.....Het praten met mij zelf en mijn lijf...mijn lichaamscellen....genieten in de natuur....stil zijn...Er is tegenwoordig gewoon te veel lawaai en afleiding wat bij veel mensen al een gewoonte is.

Iedereen kan dit!
Het is een kwestie van geduld en dagelijks oefenen.

Neem ipv contact op met je vrienden/kennisen eens wat vaker contact op met je zelf....
Adem eens bewust en dieper en voel hoe het in je lijf weer gaat stromen...we ademen nauwelijks....dus we leven nauwelijks...

Net genoeg om nog te kunnen bewegen....

Wees in stilte, met je zelf....door te voelen en te kijken hoe het echt met je gaat....in gesprek gaan met je zelf en voel je lichaam.

Maak ook eens bewust contact met je fysieke pijn plekken en kijk wat het met je doet. Schrijf je ervaringen eens op....
Vind jou kracht door er volledig te mogen zijn in volle vertrouwen en overgave ook al lijkt dat soms vanuit gedachten onmogelijk.

We staan niet alleen....

Alles is mogelijk zolang je er in durft te geloven....Het gebeurt vaak alleen vanuit onverwachte hoek en op een manier die wij niet zouden kunnen bedenken.

Er zijn genoeg tools die bij jou passen om te leren hoe je je eigen verantwoordheid weer op kan pakken.

Hoe je je zelf kan helen en bevrijden.

Het is van ziels belang!
Stop met lijden en durf te leven!

Ik gun dat iedereen zo van harte.........


Atie -Uma Sanaya-