woensdag 27 juni 2018

Volle maan 28 juni 18 steenbok; wat wil je hard maken? Door Isabelle Lambrecht



Volle maan 28 juni 18 steenbok; wat wil je hard maken?


Volle maan 28 juni 18 steenbok

Begin dit jaar schreef ik al dat 2018 om transformatie draait. Transformatie kan je echter op vele manieren vormgeven. De volle maan van 28 juni zal jullie diep naar binnen brengen want de volgende 6 weken zal het er kosmisch krachtig aan toe gaan.

De eerste helft van 2018 was een soort van voorbereiding, een leren warm lopen voor jezelf. De 2de helft van 2018 zal draaien rond activatie van jezelf.

Wat wil je hard maken?

We kennen allemaal wel de uitspraak: “iets hard maken”. Deze wordt meestal in een ietwat negatieve duiding gebracht in de zin van iets willen bewijzen.

De steenbok nodigt je nu uit om je af te sluiten van alles rondom jou en om gewoon naar binnen te keren. Laat eens alle controle, alle drama, alle onmacht en slachtofferschap, alle moeten, alle plicht, alle weerstand en alle je willen bewijzen los.

Keer gewoon naar binnen, onbeschreven en onbevangen als een kind en sta open voor wat in jezelf aanwezig is. Het is alsof je door je innerlijke tuin wandelt en je merkt er een bloem op. Je zal stilstaat bij de vorm, kleur, de omving. Dit is een eerlijk ontdekken en benoemen. Doe nu hetzelfde met jezelf en wees even onbevangen en eerlijk. Om uit je onbewuste patronen en oordelen te blijven, kan je dit benoemen het beste doen vanuit de derde persoon. Vb in mijn geval zou dat zijn:” Isabelle ontdekt in zichzelf speelsheid, kracht, moed om grenzen te verleggen, levensvreugde, passie om wijsheid en kracht te delen, moed om eerlijk te zijn en uit medelijden te blijven;…..

De steenbok is een zeer no-nonsens en rationele energie, waarbij je dingen in jezelf kan benoemen, zonder het groter of kleiner te willen maken. De steenbok is nuchter, aards en is de kracht van de structuur, van de materie. Onder steenbok kan je dingen hard maken, in de zin van zichtbaar en tastbaar; En dit vanuit een verbindende intentie . De intentie van schepping en creatie die zegt door A & B te verbinden, zou ik C kunnen maken. Steenbok is je roeping, dat wat je aan potentieel hier op aarde wil zichtbaar maken.

Wat is je ware roeping?

Keer op keer krijg ik van klanten de vraag: “Isabelle, wat is mijn taak hier op aarde?”. Wel verander deze zin eens naar wat is mijn roeping. Op die manier zal het veel eenvoudiger en duidelijker voor je worden. Een taak is iets wat opgelegd wordt, wat druk uitoefent, wat verstikt en wat ervoor zorgt dat jij jezelf wegcijfert. Je wil dat dan benoemen en “becijferen”.

Het moment dat ik mijn huidige job als taak zou ervan, ben ik er 100% zeker van dat mijn lichaam het nooit aankunnen om 7/7 energie van anderen via mijn lichaam te transformeren. Ik zou snel onderuit gaan omdat ik niet meer kan opladen.

Toen ik begon met afstandshealing, bood ik heel veel weerstand. Ik was zo bang om mijn lichaam als representant te gebruiken of om als plaatsvervangend lichaam te dienen voor mijn klant. Bang om ziek te worden, om kanker te krijgen, geen energie meer te hebben. Maar telkens ik het anders probeerde, voelde ik mezelf als vanzelf in de ander zijn/haar energie schuiven en reageerde mijn lichaam daarop. Hierdoor kan ik energetische en fysiek blokkades losmaken bij anderen. Tijdens mijn coachingen is het grote voordeel dat ik via mijn lichaam voel waarop ze vastlopen. Kunnen ze het niet verwoorden kan ik de knoop openen via mijn lichaam. Ook voel ik of ze iets menen of niet. Zeker als ik de vraag stel:” ben je bereid om voor jezelf te kiezen” , wordt natuurlijk met ja gereageerd. Of op andere vragen antwoorden ze iets waarvan ze denken dat het juist is. Grappig is het ,als ik dan streng zeg dat ze niet eerlijk zijn. Een bult verschieten ze zich dan. Zo hou ik vast totdat ik voel dat ze het echt menen en hun blokkade loslaten. De opluchting die ik dan letterlijk ook in mij voel stromen, is telkens weer magisch.

En dit is wat een roeping is. Het is iets wat vanzelf gaat, waaraan je geen weerstand kan bieden . En boven alles iets waarvoor je met heel je hart en ziel dankbaar bent. Je bent er letterlijk voor gemaakt. Een roeping is onbereikbaar met je hoofd.

Je opent jezelf voor je innerlijke roep en roeping, door in de eerste plaats te willen accepteren dat jij een volmaakt wezen bent met een heel uniek potentieel. Verder ben jij gemaakt om vreugde te delen en dat zichtbaar te maken onder elk mogelijke bedenkbare vorm. De roep van de kosmos is schep, experimenteer, vermenigvuldig en groei. En dat is ook de roep die in elke mens aanwezig is.
Wat roept in jouw om zichtbaar gemaakt te worden? Ben jij er klaar voor om dat hard te maken?

Intense activering van je innerlijke roep



Volle maan 29 mei 2018 in boogschutter
Photo by David Besh from Pexels
Deze volle maan geeft de aanzet naar een volgende zeer intense, diep transformerende periode.


-13 juli nieuwe maan met de gedeeltelijke zonsverduistering
– 27 juli volle maan met totale maansverduistering
– 26 juli / 8 augustus opening leeuwenpoort, een nieuwe spiraal van tijd en creatie is nu beschikbaar voor wie klaar is om uit de illusies van beperking te stappen = dromen realiseren.
-11 aug nieuwe maan gedeeltelijke zonsverduistering.

Gelukkig hebben de meeste mensen in de volgende weken verlof. Gebruik dit ook voor een stukje tot jezelf komen. Neem de tijd nu voor jezelf, ME-TIME want de rit de volgende 1,5 maand zal meer dan intens worden. De roep van het leven is de magie van schepping, het wonder van dromen zichtbaar te maken.

De vrouwelijke energie is een energie die openstaat voor nieuwe vormen, die kan verwonderen, die in alle zachtheid en acceptatie elke vorm accepteert en omhelst. Stap uit de hardheid van het overleven en leer je essentie hard te maken vanuit je vrouwelijke kracht. Met de opening van de leeuwenpoort dit jaar, worden de spiralen van tijd weer actief.

Tijdens mijn healing en coaching gebruik ik heel vaak de kracht van het spiraal. Een spiraal start vanuit een concentratiepunt van energie en potentieel en breidt zich uit naargelang het zijn energie en potentieel steeds groter laat worden door ermee te experimenteren. Chakra’s zijn ook spiralen van energie. Telkens jij als mens een taak volbracht hebt of iets nieuws ontdekt hebt, ga jij naar de volgende spiraalronde. Tot je zo groots wordt dat je alles weer omvat en weer één bent met al wat is.
Tot mijn 44ste heb ik geleefd met het idee dat ik waardeloos en tot last was.

Toen ik juist begon met het beantwoorden van mijn roep dacht ik :” wauw ik kan iets, ik heb iets te bieden, ik ben er”. Het jaar erop was ik verrast van de verdieping en verruiming die ik mocht doormaken. Ik ben nu 5 jaar verder en ben er niet meer door verrast want ik begrijp nu dat ik zal blijven verdiepen en groeien zolang ik de spiraal van mijn roeping beleef en leef. Het maakt nu ook niet meer uit wat ik ben, het genot en plezier om te groeien en dit te delen is zo alles omvattend en vervullend. Wat ik hard maak, ben ik. Niks te bewijzen maar ten volle zijn.

Maan conjunctie saturnus retrograde

In deze energie in steenbok kan jij zonder drama kijken naar al je tegenvallers en pijnen. Je leert te zien hoe jij hierop vastliep door star te worden uit angst. Je leert zien waar jij methodisch werd en je al je flexibiliteit en creativiteit stop zette. Leer je gewoontes te zien en de kaders waarbinnen ze je houden. Saturnus is retrograde dwz dat je zijn mechanismen kan ontwarren. Je kent het wel, als je iets verloren hebt of je vergeet wat je juist wou doen, keer dan op je stappen terug en je zal herinneren. Wel met deze saturnus retrograde kan jij terugspoelen en de basis van je onmacht in de ogen zien.

Maan driehoek Uranus

Maan en Uranus geeft behoefte aan nieuws, sensatie, verandering en opwinding. Laat je terug raken door het idee om een bewuste schepper te zijn. Laat je dromen je energie opwinden zodat je de kracht krijgt om vreugdevolle stappen te zetten. Voel de sensatie van leven, voel het genot dat het scheppen je geeft, ervaar de vrijheid van pure expressie. Vleugels krijg je hiervan, echt waar. Ja, het leven kan echt WAUW zijn.

Wie doet mee? Ik alvast