dinsdag 19 januari 2021

Positiviteit tanken



Ik wilde hem aanspreken op zijn gedrag, maar toen gebeurde dit...

"Het is 07.37 uur en ik sta met m'n auto voor het rode verkeerslicht in het centrum Venlo. Het display van de auto licht op; 'let op, de wegen kunnen glad zijn'. Ja, wat wil je, het is 2 graden, brrrr.

Op de busbaan rechts naast me stopt een auto. 'Brutaliteit', denk ik nog, daar is die baan niet voor. Er stapt een man uit aan de bijrijders kant, opent de achterklep en haalt er een jas uit. Die heb je wel nodig nu.

Dan loopt hij weg van de auto, richting de bushalte. Daar ligt op een bankje een dakloze onder een bundeltje 'dekens'. Tot mijn grote verbazing zie ik dat de man zijn jas over de dakloze legt. De dakloze heft even zijn hoofd.

De man dekt hem nog even extra toe en sprint terug naar zijn auto. Het stoplicht springt op groen en weg is hij. Terwijl ik in mijn warme auto door een natte sneeuwbui naar mijn werk rijd, denk ik: ' het was een tafereeltje van 1 minuut en de wereld is eventjes wat mooier gemaakt!!

Hoe bijzonder!"

Wat een prachtig moment maakte Ingrid mee
Geweldig gebaar van deze man!


Onze app staat vol met dit soort berichten. Positiviteit tanken doe je hier: https://www.carlosmomentjes.nl/app