donderdag 21 januari 2021

De helende klank van de trommel /18/1/2021 / Door Angelique

De helende klank van de trommel,
18/1/2021 / Door Angelique

Gisteren ging ik naar een winkelcentrum buiten mijn woonplaats, waar nog een biologische winkel te vinden is. In mijn eigen woonplaats, met ruim 55.000 mensen is er geen biologische winkel meer, helaas.

Toen ik uit de winkel kwam lopen hoorde ik ineens erg mooie muziek, trommelmuziek. De klanken vibreerde over het winkelcentrum en bracht vreugde in de omgeving. De man die deze trommel bespeelde zat een stuk buiten het winkelcentrum op de grond te spelen. Waarschijnlijk een eindje uit het centrum omdat het sinds een aantal jaren haast niet meer toegestaan wordt door wetten die niet universeel zijn. Laat de verandering maar komen en de universele wetten de overhand krijgen!

Ik bleef even staan en hoorde de klanken die een bijzondere uitwerking op mij hadden. Ik voelde een wonderlijke vreugde doorkomen door deze muziek. De muziek die deze man speelde was een oeroud ritme, alles in mij begon te vibreren van vreugde en de klanken vulde de omgeving met kleur.

Ik pakte wat munten uit mijn tas en liep naar de man toe. De man keek blij op toen ik zijn richting uit liep. Ik gaf de munten en zei tegen hem; wat een prachtige muziek! Hij keek mij toen aan en zei, dank u wel, met een stralende glimlach. Wat een mooi cadeau weer vandaag!

Mensen die de wereld beter maken en helen zijn er in allerlei gradaties. Zo is mijn ervaring dat de mensen die het meest uitgesloten worden in de maatschappij, vaak het meest te geven hebben.

De man zag er erg mager uit, waarschijnlijk heeft hij geen woning. Ik bedenk me thuis dat als ik weer naar de winkel ga ik een thermoskan koffie en wat broodjes mee ga nemen voor deze man. Ook heb ik nog een hele warme mooie pet, gezien hij weinig haar op zijn hoofd had en het koud was besluit ik deze volgende keer ook mee te nemen.

Ik ben er bijna zeker van dat deze man een oude sjamaan is, in contact is met de ouden, dat hij de oude helende klanken voelt en speelt voor iedereen op de wereld, en dat zijn trommelklanken voor verlichting zorgen.

www.liefdevoorjeziel.nl