zondag 21 juli 2019

Je eigen werkelijkheid creëren / 17 juli 2019 / Door Vegan & Spiritualiteit

Je eigen werkelijkheid creëren
17 juli 2019 / Door Vegan & Spiritualiteit
If you change the way
you look at things,
the things you look at,
change.”
Wayne Dyer
We zijn scheppers van onze werkelijkheid. Gedachten zijn krachten/energie en dat wat je denkt wordt uiteindelijk je realiteit. Dus zijn hele belangrijke vragen: ‘Hoe geven we onze gedachten vorm? Waar gaat onze intentie naar uit? Wat willen we bereiken? En waar geven we energie aan? Zoals de Triodosbank een paar jaar geleden de slogan had: ‘Alles wat je aandacht geeft, groeit….’ , zo geldt dat ook voor ons innerlijk leven.
Dit kan natuurlijk een, in onze ogen, ‘verkeerde kant’ opgaan, als we bijvoorbeeld steeds slecht denken over iemand anders. Dan kan diegene uiteindelijk niets meer goed doen, wat hij/zij ook probeert. Recent heb ik dat mee gemaakt met de stiefvader van twee kinderen. Die kinderen praatten samen met hun biologische vader steeds slecht over de stiefvader en soms ook over de moeder, waardoor de beleving van dat hij een naar mens zou zijn, heel erg opgeblazen werd. Hierdoor is de stiefvader al tijden het ‘zwarte schaap’, kan niets meer goed doen, wat hij ook probeert. Dat neemt niet weg dat die twee kinderen dat ook echt zo beleven: ze hebben het enorm veel aandacht gegeven, waardoor het heel groot is geworden en ze uiteindelijk er zelf het meest onder lijden.
Want daar waar je een ander niet respecteert zoals hij/zij is en steeds kritiek hebt, zelfs kunt haten, zet zich dat vast in je eigen energiesysteem. Beter is het om als er iets gebeurd waar je je niet prettig bij voelt, naar binnen te gaan met meditatie en goed de pijn te doorvoelen en te doorademen tot ze oplost.

Tegelijkertijd ervaar ik dat het ook heel belangrijk is om steeds bij mezelf na te gaan: wil ik dit wel doen? Is er iets in mezelf dat zich daartegen verzet? Zo had mijn ex onlangs voorgesteld om gezamenlijk met onze nieuwe partners te gaan wandelen en andere activiteiten te gaan ondernemen. Dan voel ik gelijk al mijn nekharen overeind staan, daar voel ik me absoluut niet prettig bij. Na gemediteerd te hebben wist ik zeker dat dit niet was wat ik wilde doen. Ik voel me vaak leeg na contact met hem gehad te hebben, dat kost me bergen energie…
Het kan ook de andere kant op gaan. Het mooie is dat ‘Alles wat je aandacht geeft, groeit.’ Dat geldt ook voor vrede op aarde, licht en liefde in je eigen ziel, relaties en je omgeving. Zoals ik al schreef in ‘shift in bewustzijn‘ is visualiseren creëren. We creëren onze eigen werkelijkheid en brengen ons eigen licht in de materie.
Op weg naar de vijfde dimensie van bewustzijn
Door de verhoging van de energietrilling op aarde, krijgt iedereen met zijn onafgewerkte thema’s te maken. Het gaat erom dat we steeds meer van deze innerlijke processen afwerken, zodat ook steeds minder ons uit ons centrum kan brengen. Meer hierover in ‘Er komt steeds meer licht op aarde’. 
Het is dus heel belangrijk dat we met bewustzijn leren voelen en kijken naar wat de moeite waard is om aandacht te geven. En mochten er pijnlijke momenten ontstaan, deze steeds weer goed doorvoelen en doorademen, zo worden we uiteindelijk vrij en helpen we Moeder Aarde en de mensheid in het ascensieproces naar een Hoger Bewustzijn…

Hoe verder we in dat proces komen, hoe meer we zullen merken dat bijvoorbeeld het eten van vlees ons tegen gaat staan, dat we niet meer willen doden, geen ruzie willen maken, niet de oorlog van anderen (de machthebbers) willen voeren, dat we niet willen dat andere mensen lijden door de manier waarop wij leven, etc…
We kiezen dan om te leven in harmonie met onszelf en met onze omgeving. Enkel dat doen wat goed voelt om te doen en wat met ons resoneert. Zo gaan we in onze eigen kracht staan, laten anderen niet meer bepalen wat we wel of niet moeten doen. We leveren dan uit vrije wil een bijdrage aan het grotere geheel, vanuit de impulsen van onze ziel…
Hoe heler we worden, hoe meer we ook onze bijdrage kunnen leveren aan Moeder Aarde door tijdens onze meditaties haar healing te sturen, evenals Licht en Liefde te sturen naar plekken waar conflictgebieden zijn… Zo kunnen we wat terug doen voor alles wat ze ons geeft…
https://veganenspiritualiteit.com/