vrijdag 27 november 2020

Dankbaarheid / 26 november 2020 / Door Ella Ster


Vandaag is het Thanksgiving, een belangrijke Amerikaanse nationale feestdag. Het idee erachter is om dankbaarheid te tonen voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. Om die reden wil ik vandaag ook mijn dankbaarheid uiten.

Dankbaarheid is een van de hartedeugden die helpen om meer vanuit je hart te leven. Andere hartedeugden zijn: waardering, respect, nederigheid, vergeving, begrip, durf en moed. Om die reden wil ik ten eerste mijn dankbaarheid uiten naar mijn redactie die me al jaren helpt door input te leveren, informatie uit te zoeken en met het controleren van de publicaties.

Zoals velen van jullie weten heb ik de afgelopen maanden enige tegenslag te verwerken gehad. Zo verliep de verhuizing van de website problematisch en dat heeft me uiteindelijk veel extra tijd, geld en kopzorgen gekost. Gelukkig heb ik ook veel hulp gekregen van allerlei mensen in mijn netwerk die me geadviseerd of geassisteerd hebben om tot een betere oplossing te komen. Inclusief technische hulp van een collega en het maken van back-ups om de content veilig te stellen. Allemaal heel erg bedankt!

Een andere tegenslag was het opheffen van mijn Patreon-account, als onderdeel van een grootschalige censuurcampagne. Het betekende een plotseling inkomensverlies en ook dat veel Patreons in één klap geen toegang meer hadden tot de vele berichten die er te lezen waren. Ik wil bij deze alle Patreons nogmaals hartelijk bedanken voor hun steun in de afgelopen jaren.

In het leven sluit er soms een deur, voordat een andere zich kan openen. Wellicht was de sluiting van Patreon wel een ‘blessing in disguise’, want daardoor heb ik wellicht een beter alternatief gevonden. Vanaf vandaag kunnen mensen me steunen bij Petje.af. Het werkt een beetje hetzelfde als Patreon, met als voordeel dat je ook via iDeal kunt betalen aangezien het een Nederlands initiatief is. Ik zal er de komende weken weer een aantal exclusieve berichten van Patreon plaatsen zodat deze content niet verloren gaat. Voor alle nieuwe donateurs, alvast bij voorbaat bedankt voor je steun.

Daarnaast wil ik alle vaste lezers en bezoekers van de blog bedanken voor hun steun, positieve berichten en waardevolle input. Helaas lukt het me vaak niet meer om op alle berichten te reageren, maar mijn waardering is niet minder groot.

We zitten in een hele turbulente tijd van de geschiedenis, middenin de endgame van de transitie naar een nieuwe wereld. Niet de fascistische wereld van het gepropageerde ‘nieuwe normaal’, maar een oprecht betere wereld op basis van rechtvaardigheid, overvloed en harmonie. Vandaag wil ik me richten op die overvloed, die voor ons allen binnen handbereik ligt, maar tegelijkertijd nog zo ver weg lijkt te zijn.

Er is in de afgelopen decennia nog nooit zo’n grote groep geweest die nu een actieve rol speelt om terug te keren naar een gezond, evenwichtig en eerlijk normaal. We voelen allemaal dat er grote dingen niet kloppen en het de verkeerde kant op gaat als we zaken niet bijsturen. Dat is precies wat we met z’n allen doen, zorgen dat dingen zich positief ontwikkelen. Dat doen we met z’n allen, allemaal op onze eigen manier. Daarmee maken we samen deze transitie door.

Namasté!





Ella Ster* | bron: ellaster.nl