zondag 29 maart 2020

Van denken naar voelen / 26 maart 2020 / Door Diana Douma

Van denken naar voelen

26 maart 2020 / Door Diana Douma


We zitten in een tijd waarin we weer terug mogen naar ons gevoel, ons lijf, ons hart. 

Te lang hebben we in de mannelijke energie moeten leven of zal ik overleven zeggen. Vrouwelijke energie is veel zachter en staat gelijk aan ontvangen en handelen vanuit het hart en mannelijke energie is een energie van doen/daden en handelen vanuit het hoofd. Deze twee mogen nu in balans komen, maar dat betekent wel dat we onze ego meer aan de kant mogen schuiven. En dat we meer onze kwetsbare kanten mogen laten zien en ook meer ons hart mogen volgen. Als we allemaal ons hart openen, kunnen we deze shift op aarde maken. Als we ons hart volledig openen, dan gaat er een portaal naar een andere dimensie open. Deze brengt je naar een hoger bewustzijn en geeft je ook vertrouwen in alles en vooral je leven en de processen waar we nu in zitten. Als we vanuit ons hoofd naar voelen gaan, en dus ons hart volgen zal je merken je intuïtie veel sterker wordt. Je vertrouwen neemt toe en je beseft dat alles goed is zoals het is. We hoeven geen maskers meer te dragen, en we mogen zijn wie we willen zijn. Nu is deze tijd een mooie tijd om op ontdekking te gaan met wat en wie jij werkelijk wilt zijn en dat kan alleen maar door je hart te volgen en volledig open te zetten. Dit geldt ook in de liefde, dat je durft de communicatie open te houden en je gevoelens uit te spreken. Dat zorgt weer voor stroming in jezelf en je lijf en daardoor kom je ook steeds meer in lijn met je werkelijke zijn.

Voelen kan pijnlijk zijn

Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is als je een harnas hebt gebouwd door de ervaringen in je leven, en het heeft ook even tijd gekost voor mij om dat harnas langzaam af te doen. Het betekende veel vertrouwen blijven hebben en aan mezelf werken. Elke keer toch weer uit mijn comfortzone, met het risico om gekwetst te worden. Ik werd hierdoor ook sterker, want falen is niks anders dan een overwinning op jezelf. Je groeit door de momenten waarin je faalt en/of afgewezen wordt. 

Eigenlijk moet ik zeggen dat ‘ik denk’ dat ik afgewezen wordt, want in feite kan jij jezelf alleen maar afwijzen als jij iets niet aan durft te gaan. Steeds vaker durf ik meer open te zijn en mijn gevoel uit te spreken, hoe moeilijk ik dit ook vind. Maar ook door deze emoties en gevoelens mag ik heen. Ik struggle vaak genoeg nog met mezelf en met eigenwaarde, maar ik ben ook maar een mens en we zijn allemaal lerende. Ik besef ook dat ik deze weg heb moeten bewandelen om juist hiervan te leren en daarmee andere mensen te helpen en inspireren. Daarom schrijf ik ook altijd over eigenwaarde, omdat ik er zelf ook mee struggle. En weet je, het is oké dat ik me soms niet oké voel. Het is oké als ik wat minder eigenwaarde heb, dan iedereen van mij verwacht of wat eigenlijk zou ‘moeten’. Want doordat ik dit minder heb, kan ik wel goed inleven bij andere mensen en kan ik hen helpen weer in hun kracht te komen. Ik ben hier gekomen om mensen te helpen weer te herinneren wie ze zijn en wat ze kunnen. Dus ik heb mijn struikelblok gebruikt en omgebogen om mensen te helpen. Dat is waar mijn kracht nu ligt en ik wil hiermee ook mensen blijven inspireren. En het feit dat ik ze ook niet allemaal op een rijtje heb, is helemaal niet erg. Ik geloof dat we meer mensen nodig hebben in deze maatschappij die echt zijn en meer hun fouten toegeven. Want in deze mannelijke energie, waarin iedereen zo gedreven was om maar perfect te moeten zijn, is het juist een verademing om te zien waar andere mensen mee struggelen. Zodat we elkaar hierbij kunnen helpen de beste versie van onszelf te worden. En niet de perfecte, want perfect bestaat niet. Het is juist mooi dat we van deze dingen kunnen leren en groeien en dat is het mooiste als je dat samen doet. Niet meer de kop in het zand steken en doen alsof je alles op een rijtje hebt, want in feite heeft niemand ze volledig op een rijtje. En wat betekent dat eigenlijk? Het draait natuurlijk allemaal om perceptie en wat iedereen voor verwachtingen van zichzelf en de buitenwereld heeft. Nou ik ben er klaar mee, om aan iemand zijn of haar plaatje te voldoen. What you see is what you get  😖

Liefde is een keuze


Deze komende tijd gaat er veel veranderen en er is al heel veel aan het veranderen. Het wordt niet meer zoals het was, maar geloof me als ik zeg dat het beter wordt. Maar eerst moet iets slechter worden voordat het beter wordt. We kunnen alleen wel allemaal meehelpen tijdens dit proces en of je erin geloofd of niet het draait allemaal om energie en liefde. Liefde is namelijk de hoogste energetische frequentie en dit kan onze aarde naar een ander en nieuw niveau liften. Als wij bereid zijn om meer ons hart te openen en niet meer vanuit onze mind leven. Puur weer terug komen in het vertrouwen en het harnas af te doen. We mogen weer die vrouwelijke energie toelaten en ontvangen, en die mannelijke energie wat meer laten varen. Het is nu de tijd voor verandering en wij kunnen hierbij helpen. Ik praat echt niet zomaar over iets, want ik voel aan alles dat we hier naartoe mogen gaan. Als je gevoelig bent, dan voel je mijn woorden en de waarheid hierin. Een heleboel dingen zullen de komende tijd gebeuren en aan het licht komen die voor een heleboel mensen onverklaarbaar zullen zijn. Probeer daar ook voor open te staan, want niks is normaal aan deze tijd. Blijf vertrouwen, houd je hart open, blijf ook in connectie met elkaar en help elkaar. Iedereen gaat door processen heen, en heeft het met momenten moeilijk. Ook ik ga hier doorheen, maar ik houd me hart open en ik ontvang nu met liefde. Vroeger ging ik zelf door al mijn pijn stukken heen en liet ik me niet helpen en/of deelde ik niet waar ik doorheen ging. Nu doe ik dat wel en geef ik de mensen om me heen de ruimte om mij eens een keer te helpen, waardoor de stroming weer op gang komt. Energie moet blijven stromen, en als jij altijd in jouw yang (mannelijke) energie zit van geven, dan blokkeer je de yin (vrouwelijke) energie, van ontvangen. En als dit niet stroomt loop je op den duur tegen allerlei conflicten aan, vooral conflicten in jezelf. Er hoeft geen strijd meer gevochten te worden, we mogen allemaal in overgave gaan. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen en herhalen om mensen proberen te helpen her-inneren. Alleen is het aan jou of jij open durft te staan voor een ander en alles om je heen en je hart weer open zet. Alleen hierdoor zal er verandering komen en zullen we ook met z’n allen die shift maken naar een betere wereld. Dus kies jij voor je ego/mind/angst of kies jij voor je gevoel/hart/liefde?

Namaste


Diana Douma

Heb jij hulp nodig in deze tijden? Wil je weer terugkomen bij jezelf en in je lichaam en weer vertrouwen in jezelf en het leven krijgen? Wellicht kan ik jou daarbij helpen. Ik heb mijn eigen massage&healing praktijk waar ik mensen zoals jij weer in contact met jezelf en in balans help te komen. Doormiddel van acces bars/healingen(ook op afstand)/massages/coaching/yoga. Neem gerust een kijkje op mijn website voor meer info www.buddhamassage.nl