donderdag 26 maart 2020

Blog atian.be 26*03*2020: VRIJHEID


De massa ontwaakt en stelt zich vragen.

Gisteren zag ik 2 mensen op straat tennissen. 
Dat mag normaal niet. 
Wie beslist dat? Iemand.
Wie? Dat weet niemand.
Wetten, regels en reglementen zijn compleet achterhaald.
Mensen buigen en barsten onder een samenleving die geen rekening houdt met het belangrijkste: de mens zelf.
Regels, belastingen, diploma's, hygiene... nog voor je aan iets begint, wordt je al gebombardeerd met richtlijnen.
Het is simpelweg waanzin.

 We zijn getuigen van een stille revolutie die plaatsvindt, een uniek moment in de geschiedenis van de mensheid. 
Eentje dat je later kan vertellen aan je kleinkinderen.
Het systeem implodeert. 
Dat wil zeggen dat het van binnenuit ontploft, niet van buiten door een vijand.
De mensen zeggen: genoeg is genoeg.
Dat moment is nu aangebroken.

De vredevolle revolutie.
Op straat gaan tennissen is een krachtig signaal.
Met 10 man gezellig in het park picknicken is dat ook.
Met gans de familie wandelen in het bos eveneens.

Het nieuwe systeem heeft als basis de mens zelf.
Hoe gaat de toekomst er uitzien? 
Gebaseerd op liefde en de rest beslis je zelf mee.
We gaan van iets dat tot in de puntjes vastligt naar iets dat open ligt.
Weet je wat dat betekent: VRIJHEID.
Klinkt als muziek in de oren.

Het is ook wennen. 
Vergelijk het met 20 jaar in een gevangenis leven en dan vrijheid krijgen. 
Eerst een milkshake drinken, maar wat dan?
Hmm, ff nadenken.
Dat is nu ook aan het gebeuren, de mens krijgt nu rust en tijd om te denken: wat wil ik doen, zowel voor mezelf als voor de samenleving. 
Wie ben ik, wat doe ik graag en wat heb ik te bieden ipv welke studie heb ik gekozen als 18-jarige puber en welke jobs kan ik daarmee doen?
Een totaal andere benadering: beperking versus vrijheid.
Je bent vrij.

Tot slot: wie wil vertrekken, kan vertrekken.
Zit je taak er hier op en heb je geen vooruitzichten, dan kan je nu terugkeren naar een hogere dimensie.
Terug naar de Bron.
De deur staat open.
Ik dank je van harte voor je titanenwerk hier op Aarde.
Het werd wel degelijk gezien en gewaardeerd.

Wie liever hier blijft en het hart op de juiste plaats heeft, die blijft.
Dat is een garantie.

Bron: www.atian.be gepubliceerd op 26 maart om 07:54