zaterdag 28 mei 2022

De energieën blijven komen ~ Lichtflits


De energieën blijven komen
en we zijn onderweg naar
de nieuwe maan.

Je kan piepende oren hebben,
je enorm vermoeid voelen,
van het ene uiterste naar
het andere gaan.

Zere voeten, strakke spieren,
een enorme chaos in je hoofd,
en tegelijkertijd
heldere inzichten en
vreugdevolle ideeën.
Geen touw aan vast te knopen
zegt men dan.

Ik wil ook geen touw aan
me vastgeknoopt hebben.
Ik wil vrij zijn, mezelf zijn,
en als dat onvoorspelbaar is,
des te beter.

Afronding, afsluiting,
het doorknippen van
de lijntjes die aan je trekken.
Punten zetten voor een
nieuw begin.

Dit laat ik achter,
dit neem ik mee.
Dit wil ik niet langer,
dit omarm ik vanaf nu.

Innerlijke processen
laten zich niet makkelijk
verwoorden.

Gevoelens zijn woordeloos.
Ieder woord eraan gegeven
schiet tekort, toch vraagt het
menselijke brein om een uitleg.

Onderweg naar de nieuwe maan.


Lichtflits