maandag 30 januari 2023

‘Het Levendig Houden’ – ‘Kuilen’ ~ 30 januari 2023 ~ Anja Tjelpa

‘Het Levendig Houden’ – ‘Kuilen’

 

De Brief uit de Hemel 611.
‘Potholes’ is de titel in het Engels.

Ik dacht bij het eerste lezen van het woord niet 1, 2, 3 aan een kuil of een gat.
Dat kan gebeuren. Ik vond het een mooi woord, nog steeds.
Ben gaan snuffelen op internet, waar komt het vandaan?
Ik noem het hierbij een onderdeel van onze zoektocht.
Eigenlijk komt er heel veel door het natuurlijke, ook vanuit het Universum en tevens door bewoning van de Aarde en de Aarde die immer beweeglijk is.


Gevormd door bewegend water in het oppervlak of in de diepten van de Aarde. Of door weersomstandigheden. Of door dieren. Of van binnenuit door erupties. Of door eerdere bewoners op Aarde of door de huidige.
Of zoals we kijken naar hedendaagse opnames van maankraters, die komen ook ergens vandaan. Wat ik wel leuk vond als ‘mogelijke’ herkomst, met kunstenaarsgemoed, dat het komt van het gebruiksvoorwerpen maken van klei, om het gat erin te maken voor gebruik. -Pot—Hole-.

In de Brief uit de Hemel wordt o.a. gesproken over, dat wij als mensen de neiging hebben om zo’n gat dicht te trappen. Mijn ervaring tot zover is, je kan het ook ‘inzien’ voor onderzoek, ontdekken.
Wat vindt er plaats?
Wat kan erin plaats vinden?
En in historisch opzicht, komt het daar wel op neer. Naar beide kanten toe voor het goede van de wereld op Aarde en de neiging, uitgaande van tijdelijke tendens, het tegenovergestelde.

Ik kan me voorstellen dat er gedachten opkomen aan spreekwoorden of gezegdes, een gedicht, etc. hierop gebaseerd. Dat gebeurde mij ook.
Maar toen kwam ook het verhaal, staat in de Bijbel, van Daniël in de Leeuwenkuil. Vanuit opties, een paar keuzes gemaakt om met zoals ik nu ben, dit te herlezen. Het deed met mij, ik voelde het aan als ‘bloei’, er komt iets uit.
Het helpende!
Wat ik voor kan stellen is om dit ook te doen.
Maar er is meer ruimte op het pad voor ‘kuil’ – ‘kuilen’, of wat dan ook wat er op lijkt. Het is het spitten waard. Het Goede Aarden is vertegenwoordigd.

Anja Tjelpa – 28 Januari 2023

Afbeelding: Pixabay