maandag 6 juli 2020

Een mooi en krachtig mens! / Auteur: Trudy Hekkert / 3 juli 2020

Een mooi en krachtig mens!
Auteur: Trudy Hekkert / 3 juli 2020

Graag wil ik dit met jullie delen, het gaat over een prachtig, mooi en krachtig mens, een voorbeeld voor velen.


Voor wat jaren terug belde mij een vrouw die zwaar gehandicapt is. Ze zit in een rolstoel en zat helemaal op slot met haar gevoel. Ze had al jaren niet meer gehuild.

De eerste keer toen ze belde voor een consult, mocht ik haar gelijk raken in haar gevoel. Ik voelde veel bij haar, maar ik wist ook dat ik niet alles uit mocht spreken wat ik voelde, omdat het anders te heftig was.

Ze heeft me door de jaren heen verschillende keren gebeld en is met haar verwerkingsprocessen aan het werk gegaan. Ze was zwaar mishandeld geweest, zowel lichamelijk als geestelijk, dit allemaal vanaf haar jonge jeugd.

Ze werd niet gezien voor wie ze werkelijk was en werd veel vernederd.

Daardoor was ze compleet op slot gaan zitten. Ze werd immers toch op geen enkele manier begrepen.

 Ze vluchtte de kosmos in om te overleven en voelde veel steun vanuit het licht.
Ze was totaal niet geaard en zat niet in de werkelijkheid.


Doordat ze vanuit haar jeugd lichamelijk werd mishandeld ging zij zichzelf ook slaan, ze was boos op zichzelf.

Ik mocht haar iedere keer meer en meer aanraken in haar gevoel en ze vertelde steeds meer van wat ze mee had gemaakt.

Ze ging verwerken door er over te praten en door de inzichten die ik haar mocht geven.
Op een dag belde ze me weer en vertelde mij: ” Trudy, ik kan me nu liefdevol omarmen en sla mezelf niet meer”.

Wauw! Wat er toen door mij heen ging, tranen stonden in mijn ogen.

Ze is gaandeweg steeds meer gaan verwerken, ze kon door haar boosheid gaan.

En yes! Ze kon weer huilen.
Ze kon weer echt voelen!

De professionele hulp liet vaak te wensen over en gingen vaak te hard met haar om.
We hebben veel gesprekken gehad, ook over dat ze meer voor zichzelf op moest komen en meerdere instanties aan moest spreken om meer hulp te kunnen krijgen.

Dit heeft ze gedaan vanuit haar eigen kracht, ze creëerde steeds meer mensen om haar heen en kreeg steeds meer hulp.

Ze woont niet bij mij om de hoek, vandaar ook altijd telefonisch.

Maar hoe geweldig!!!
Ze wilde me toch graag in het echt ontmoeten en heeft de moeite genomen, samen met een hulpverlener bij mij in de praktijk te komen. Dit was een hele fijne en bijzondere ontmoeting.
Ik ben zo dankbaar dat ik haar mocht begeleiden en haar mocht helpen om de angst en de verwerkingsprocessen aan te gaan. Zo mooi om te zien hoe ze ging groeien, haar eigen innerlijke kracht ging ontdekken.

Nu belt ze me nog een enkele keer op om te vertellen hoe het met haar gaat.

Ze draagt nu haar eigen mediumschap uit in kleine kring.

Ze helpt nu mensen op haar eigen manier, ze heeft geleerd om goed voor zichzelf op te komen.

Jongens, wat ben ik trots op haar, dat ze dit allemaal aan durfde en haar trauma’s onder ogen ging zien. Daardoor ervaarde ze zelf steeds meer innerlijke rust, ging meer voor zichzelf kiezen en werd trotser op zichzelf.

Zo dankbaar, dat ik op deze manier zoveel mensen mag begeleiden.

Ze is een prachtig en krachtig voorbeeld voor heel veel mensen!

Liefs Trudy Hekkert

©Alles mag gedeeld, of geknipt en geplakt worden met vermelding van mijn naam en website.