dinsdag 4 januari 2022

💗 LIEFDE 💗~Seraphim Berger~


💗 LIEFDE 💗

Wat verlangde ik vroeger naar liefde,
alsmaar zoekende in complimenten,
aantrekking, goedkeuring, pleasen,
lief doen, gezien worden en bevestiging krijgen.

Altijd zocht ik liefde buiten mij,
bezig met hoe anderen mij zagen.
Ik was me niet bewust wat ik deed.

Ik was eigenlijk aan het slaap wandelen,
totdat er door het zoveelste verdriet helderheid kwam.

Ik werd bewust wat ik aan het doen was,
maar hoe pijnlijk als je ziet dat je in een
vicieuze cirkel rondjes aan het draaien bent en
al jaren steeds opnieuw zoekende bent
omdat ik een chronisch gemis en tekort voelde in liefde.

En plotsklaps zag en voelde ik het.

Liefde krijg je niet, LIEFDE BEN JE.
Ik ben altijd al liefde geweest,
ik zag en keek niet goed.
Ik zocht altijd buiten mezelf.
Nu hoefde dat niet meer en was ik niet
meer afhankelijk van de buitenwereld.

Nu pas kan ik echt gaan leven!!!!!!
Liefde krijg je niet, liefde ben je.

~Seraphim Berger~