zaterdag 31 juli 2021

Ik hou van mezelf! ~ Munshi Kala


I
k hou van mezelf!

Ik hou van mezelf, voor alle keren dat niemand van me hield.
Ik respecteer mezelf, voor alle keren dat niemand me respecteerde.
Ik accepteer mezelf, voor alle keren dat mensen mij veroordeeld hebben.

Knuffel me, voor alle knuffels die ik gemist heb.
Kus me, voor alle kusjes die ze me niet gaven.

Ik steun mezelf, voor zoveel moeilijke momenten die ik alleen heb doorgebracht.
Ik sta op, voor zovaak dat ik gevallen ben.
Ik applaudisseer mezelf, voor zo vaak dat ik opstond.
Ik glimlach, voor zo vaak dat ik huilde.

Maar bovenal vergeef ik mezelf dat ik heb geloofd
Alles wat ik nodig had, moest ik vinden.
Nu weet ik dat het niet zo is, en dat in mij altijd
er is die liefde geweest, dat respect, die acceptatie,
die knuffel en die kus, die steun die me altijd ophief,
en dat applaus uit eigen handen dat de glimlach me terug gaf.
Ja, degene die ik het hardst nodig had was altijd mezelf,
Het duurde gewoon jaren voordat ik erachter kwam.

Jaren die voorbij zijn gegaan zonder het te beseffen maar
dat ze vandaag lichter worden.
Omdat ik vandaag thuis kwam.

Vandaag ben ik in mezelf... Vandaag hou ik van mezelf!.
Lees dit elke dag, vergeet het niet.