vrijdag 25 december 2020

Ben jij ook aan het ontwaken? Jouw leven is binnen ‘hart’bereik. Door Mirjam den Boer

Ben jij ook aan het ontwaken? Jouw leven is binnen ‘hart’bereik.

   

Wil jij ook voelen wat in je leeft? 

De bom ben ik zelf

De stilte voor de storm is in mijn eigen wereld. De collectieve energie die voelbaar is, raakt mijn innerlijke wereld en die brengt mij in die alerte, bevroren staat. En zolang ik reageer op mijn omgeving, heb ik iets in mij te helen.

Op het moment dat ik bewust mijn liefde vanuit mijn hart in mijzelf laat stromen en mijn ziel in deze liefde uitnodig, komen de tranen. De emoties mogen weer vrijkomen. Ik stuiter op een verharde lever in mijn rechterzij. Die voelt aan als een steen en is afgesloten. Ik nodig de cellen van mijn lever uit om naar mijn liefde te kijken. Mijn liefde weer te voelen. En dan komt de bom vrij…

Mijn lever draagt een diepe boosheid. Een diep gewortelde teleurstelling in het leven en boosheid naar de goddelijke liefde. Ik voel een leven waarin ik alles wat ik lief had verloor. Een woestheid van verdriet, omdat de goddelijke liefde ons niet heeft beschermd. Ik voel me in de steek gelaten door de krachten waar ik op vertrouwde. Dieper in de pijn kom ik afkeer naar mijzelf tegen. Ik heb me afgesloten voor mijn pijnen en daarmee voor mijzelf. Ik ben boos op mijzelf, omdat ik mijzelf heb verlaten. 

Opnieuw durven overgeven aan liefde

De goddelijke liefde buitensluiten is letterlijk de doodsteek van het bestaan van de mensheid. Het schakelt je uit. Je leeft niet echt, je bent aan het overleven. En in de overlevingsmodus neem je alles aan, slachtoffer en daderrollen. Dit alles leek beter dan de diepe pijn in jezelf te voelen.

Overgave aan de universele onvoorwaardelijke liefde geeft mij mijzelf en mijn leven terug. Het leven waar ik zo naar verlang. Deze overgave vraagt om moed en vertrouwen. De diepe pijn van verscheurdheid in mijn hart moet eerst geheeld worden. Dit vraagt mij letterlijk innerlijk met mijzelf te werken. Door de pijn heen. Het is de liefde uit mijn eigen hart en de liefde van Moeder Aarde die de pijn kan helen en mij weer opent voor de Goddelijke liefde. Ik kan thuiskomen in mijzelf, gedragen door Moeder Aarde en beschermd door de onvoorwaardelijke universele liefde. Dit is leven.

Ben ik aan het ontwaken? 

Deze tijd van zielsheling gaat samen met het in een sneltreinvaart manifesteren van oude levens vanuit de ziel. Ze komen tevoorschijn als een duveltje uit een doosje. En zonder dat je het doorhebt, leef je opeens in de werkelijkheid van een oud leven dat je projecteert op je situatie. Er klopt niets meer! Ik verwar mijn huidige situatie met alles wat er ooit was.

En ja, dit doen we natuurlijk ons hele leven al. Dit is de aansturing vanuit de angst in de ziel, het onverwerkte verleden. Toch lijkt het nu anders. Nu, eind 2020, beleef ik het als een soort van absurditeit. Mijn sluier is aan het vervagen. Ik zie mijzelf acteren en niet leven. Ik voel nu mijn eigen verwarring. Mijn eigen kluwen. Ik ben er volledig bewust van. Is dit het ontwaken waar wij als mensheid nu naar toe bewegen?

Ik zie hoe de doodsangst van het oude leven mij vandaag beperkt te bewegen, vrij te zijn en te leven. De angst zet mij in de wachtstand en zet mij fysiek op slot. Mijn lichaam is zo vastgezet, dat het niet gek is dat ik op lange termijn ziektes zou ontwikkelen en daaraan zelfs doodga. Ik creëer het oude opnieuw. Ik ontneem mijzelf te leven.

Tijd om actief te helen 

Ik nodig je uit om in 2021 actief te kiezen om te gaan leven. Jezelf uit te nodigen in de liefde die je laat stromen vanuit je hart en ziel. Durven te gaan staan in je eigen spotlight vanuit je hogere zelf. Zo kan je oude angsten uit je ziel in je aardse energie laten helen.

Vraag je ieder uur af: leef ik of zet ik mezelf weer ‘on hold’? Nodig de bom in je lever en milt uit om te ontploffen in de liefde van je hart. Keer je niet meer af van je emoties en pijn, maar vraag alles naar boven te komen. De liefde van je hart verzacht alle gevoelens.

Je kunt voorkomen dat de angst regeert en bepalen dat je echt ‘ontploft’. Met de liefde neem je de regie terug. Jouw liefde gaat je leven aansturen. Het onverwerkte in de ziel verliest daarmee vat op jou. Jij kan eindelijk jezelf ontdekken. Jouw leven is binnen hartbereik.