zaterdag 8 juli 2023

De Manieren Waarop Televisie Je Manipuleert Om De Wereld Vanuit Een Gewenst Oogpunt Te Zien ~ 8 juli 2023 ~ Aluska

De Manieren Waarop Televisie Je Manipuleert Om De Wereld Vanuit Een Gewenst Oogpunt Te Zien

Door: Aluska.org – 2 Juli 2023

 

De media, zoals televisie, radio en mainstream websites, liegen. Ze liegen niet alleen tegen je, maar ze hypnotiseren je ook voor een lange tijd. Dat doen ze al sinds hun ontstaan. Als gevolg hiervan is er in veel landen een groeiende scepsis ten opzichte van de traditionele media en wendt het publiek zich meer tot onafhankelijke bronnen. Het goede nieuws is dat mainstream manipulatie kan worden vermeden en verdedigd.

*****

Het proces waarmee de mensheid vooruitgaat is onomkeerbaar. De mainstream media verliezen hun macht en vroeg of laat zullen ze die helemaal verliezen. Tot nu toe voeren de mainstream media een kwellende en zielige strijd om hun invloed te behouden. Ze zitten op hun knieën voor het publiek en smeken om aandacht en geloofwaardigheid. Maar die hebben ze niet meer en die krijgen ze ook niet meer terug. Als ze eenmaal hun ogen openen, kunnen ze die niet meer sluiten. Het gehoorzaamheidsgen wordt langzaam maar zeker gedeactiveerd in de wereldbevolking.

Zelfs als degenen die de waarheid kennen en belijden publiekelijk belasterd, veroordeeld en veroordeeld worden, zal de waarheid de waarheid blijven en op een dag zal het voor ieders ogen zijn.

Misschien voel je je nu angstig omdat je een artikel leest waarin staat “TV liegt” en ben je al argumenten aan het voorbereiden om te verdedigen wat je al vanzelfsprekend en onbetwistbaar vindt: Televisie vertelt de waarheid. Ik daag je uit om te analyseren, andere bronnen te zoeken, te verifiëren en te vergelijken. Door te liegen geeft televisie je de kans om wakker te worden en niet langer gemanipuleerd te worden. Neem geen genoegen met wat er in dit artikel staat. Als je bereid bent om je persoonlijke kracht te gebruiken om je te ontdoen van die heilige afgod van je – je televisie – lees dan verder.

Hoe ze je cultiveren:

Verdeel En Heers

Generaties mensen die sinds de jaren 1960 zijn geboren, zijn gemanipuleerd om wat er op tv wordt gezegd als de heilige waarheid te beschouwen. Dit zorgt ervoor dat de agenda bij hen blijft en dan zijn ze hun eigen politieagenten. Ze zijn als zelfgrazende schapen die geen herder nodig hebben, maar bij de kudde blijven en elk zowel herder als politieagent van de anderen zijn.

Denk eens na over deze vragen, opgeofferd aan een deel van het publiek*: wel of niet rechts of links zijn (of hun varianten), wel of niet katholiek of evangelisch zijn, wel of geen feminist zijn, wel of niet tolerant zijn tegenover minderheden, wel of geen aanhanger of criticus zijn van een bepaalde publieke figuur… wel of niet zijn.

Denk er nu eens over na of een van deze groeperingen dezelfde kenmerken heeft als een religieus fundamentalisme waarvan de aanhangers hun identiteit fel verdedigen.

*Heilig: Iets dat niet in twijfel kan worden getrokken of bespot.

De principes van elk van de genoemde bewegingen worden geheiligd en verdedigd door hun aanhangers, wat er ook gebeurt. Hun verschillen en gevolgen, zoals protesten en schandelijke gebeurtenissen, worden vervolgens gebruikt door de Madmedia (MSM) om verdeeldheid en vervolgens overheersing in stand te houden. Ze gebruiken ze als materiaal om mensen verder te radicaliseren en tegen elkaar op te zetten.

Het onderwijssysteem en zijn verbinding met de entertainmentindustrie

Entertainen betekent afleiden. Terwijl onderwijs, op basis van filosofische principes, probeert vrije en niet te onderwerpen burgers voort te brengen, probeert entertainment ervoor te zorgen dat ze ongeschoold worden en hun tijd alleen maar verspillen aan onzin. Het onderwijssysteem in veel landen is binnen een generatie of twee verschoven van lezen en cultuur naar progressieve strijd voor minderheidsrechten en individualisering. De prioriteit is niet dat kinderen de ware geschiedenis kennen, nuchter denken en onafhankelijk zijn, maar dat ze de juiste meningen hebben.

Klinkt dat beledigend? Zo ja, vraag jezelf dan af wat je als heilig beschouwt en wie of wat ervoor gezorgd heeft dat je zoiets als heilig beschouwt.

Elementen van hypnose gebruikt door televisie

De gemiddelde burger wordt voortdurend blootgesteld aan televisie, uit vrije wil of gedwongen. Er zijn waarschijnlijk net zoveel televisies als inwoners. Televisie is simpelweg alomtegenwoordig. Elke doorsnee persoon met een intuïtie die ontkracht is door opvoeding en die in sociale kringen leeft met eerder geïndoctrineerde individuen die hem helpen zijn toestand in stand te houden en hem mogelijk terugzetten als hij toevallig een zenuwtrekje vertoont, is onderhevig aan de invloed ervan.

Voordat we beginnen met het benoemen van de indoctrinatieprincipes die televisie gebruikt, moeten we opmerken dat televisie zelf, voor de overgrote meerderheid van de bevolking, helaas iets heel heiligs is. Het werd mogelijk gemaakt door een middelmatige opvoeding die jaren geleden het lezen van boeken negeerde en een levensstijl vastlegde die gekenmerkt werd door trends die mensen bezig houden en/of vermaken. Zeggen dat televisie liegt is hetzelfde als zeggen dat God niet bestaat. Ze komen allemaal met stokken en stenen, maar dat komt omdat de televisie zichzelf als een heilige heeft weten te positioneren zonder dat het publiek het weet, en ironisch genoeg omdat het publiek het heeft toegelaten.

In 2020 hebben de media de meest meedogenloze aanval gepleegd op de geest en psyche van de mensheid wereldwijd, waarvan de gevolgen hebben geleid tot de creatie van een volstrekt ongeloofwaardige wereld. Ze zijn erin geslaagd, maar ze hebben ook heel veel tijd genomen om zich voor te bereiden. Ooit zal men met grote bitterheid terugdenken aan deze episode.

Herhaling

Professionele communicatoren noemen dit “continuïteit”, een eufemisme voor indoctrinatie door herhaling. Als je iets als goed of slecht wilt verkopen, moet dat “iets” doordringen in alle aspecten van het leven van de koper. De koper moet dit “iets” zelfs op de bodem van het bord zien wanneer hij zijn soep opeet. En het beste van alles is dat hij dat “iets” in de soep ziet drijven terwijl hij hem opeet.

Ze hebben het gedaan met feminisme, met inclusie, met tolerantie, met plasticvervuiling, met de oorlog tegen rokers, met klimaatverandering… dit zijn allemaal heilige trends. En wat ze deden met de nieuwe griep was echt fascinerend.

Herhaling zorgt ervoor dat een concept in het geheugen wordt gegrift. Je leert iets niet door het één of twee keer te doen. Maar als je het elke dag doet, leer je het zelfs als je het niet wilt. En als je het de hele dag doet, word je al snel een expert.

Wat als een machine de hele dag bepaalde zinnen herhaalt en je elke dag hetzelfde laat zien? – Dit is het principe van indoctrinatie.

Wat garandeert je nu dat de televisie je wil informeren, onderwijzen of beschermen? Het feit alleen al dat de televisie dat over zichzelf zegt? En geloof je het, ook al wordt het in werkelijkheid overspoeld met walgelijke reclames en demente programma’s?

De televisie wil je niet beschermen of informeren, ze wil je beheersen. Ken je de uitdrukking “De waarheid zal je bevrijden”? Daarom zeggen TV kanalen dat niet. Als ze het zouden zeggen, zouden ze hun macht over jou verliezen.

Statistieken

Het gebruik van cijfers in het nieuws heeft een enorme kracht om ideeën aan mensen te verkopen. Als je voortaan TV kijkt, evalueer dan niet de cijfers, maar het gebruik van cijfers. Je zult zien dat het overdreven is. Het doel is psychologische impact, want voor het emotionele deel van iemands geest dat geen gebruik maakt van getallen, heeft het gebruik en de herhaling van getallen een dramatisch effect op de geloofwaardigheid. Als het geteld is en er staat een statistiek bij, dan voelt het als een feit = het is zeker waar = ze vertellen de waarheid op TV.

Daarom leggen journalisten zoveel nadruk op cijfers, zelfs als ze niet relevant zijn voor het verslag. Bekijk al het nieuws dat je maar kunt bedenken en zie het voor jezelf. Als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurt en een bouwmachine kantelt op een schoolbus, is het genot van de pers het aantal doden, het gewicht van de machine en het aantal soortgelijke ongelukken per jaar.

Als het nieuws geen getallen van fysieke hoeveelheden geeft, gebruiken ze statistieken. “Dit is het vijfde ongeluk in een maand waarbij een alleenstaande moeder/ een minderjarige/ een gehandicapte/ een kwetsbare minderheid betrokken is…” enz.

De cijfers spreken niet voor zichzelf, ze spreken voor degenen die ze hebben samengesteld.

Angst

Cijfers (idealiter elke dag toenemend zodat je kunt zien hoe erg het is) zijn niet de enige manier om mensen angst aan te jagen. Angst is de beste katalysator om gedragsveranderingen in een gemeenschap of bevolking teweeg te brengen.

Angst voor klimaatverandering gebruiken om je “milieuveilige” producten te laten kopen en politieke agenda’s te laten volgen. Angst voor plastic zorgt ervoor dat je producten koopt die geen plastic bevatten, die beweren er minder van te bevatten, of die beloven bij te dragen aan fondsen om plastic te bestrijden, of die zichzelf snel en veilig composteren in de natuur.

Maar iedereen van in de vijftig herinnert zich de hausse (?) aan kunststoffen en dat kunststoffen veel hygiënischer en goedkoper waren. Zonder dat we het merken, verplaatsen ze ons van een normaal naar een nieuw normaal als het hen uitkomt.

Met de angst voor terrorisme is het recht op privacy verdwenen.

Luister naar de reclamespots die mensen geleidelijk programmeren om virtuele valuta te gebruiken en andere verkoopstrategieën gebruiken om een wereld zonder contant geld te normaliseren. Ze schoppen de burgerlijke vrijheid de grond in.

Als je nog steeds gelooft dat verandering voor onze veiligheid is, denk dan nog eens na over wat voor jou heilig is. Kijk naar een willekeurige reclamespot op een willekeurig kanaal (alle mediakanalen hebben dezelfde eigenaar en dezelfde bedoelingen), doe de blinddoek af en zie hoeveel angst ze je proberen in te boezemen. Ze verdunnen je met angst.

Schuld

Net als alle religies gebruikt de MSM schuldgevoelens als indoctrinatiemiddel. Als cijfers een dramatisch effect hebben op het vertrouwen van de kijker en angst zelf een katalysator is voor sociale manipulatie, dan is schuldgevoel een goed beeldhouwmiddel.

Kijk naar de emotionele reactie van de kijker als hij wordt blootgesteld aan slogans als: “Weet je hoeveel vrouwen er worden geslagen terwijl je dit artikel leest?”. Ze verbinden opzettelijk twee dingen in het hoofd van de kijker op deze manier: De mishandelde vrouw en jij die er niets aan doet.

De volgende slogans doen hetzelfde:

Weet je hoeveel liter water er is gebruikt om die hamburger te eten?
Weet je hoeveel hectare oerwoud op dit moment verloren is gegaan?
Weet jij hoeveel bomen er zijn vernietigd voor jouw krant?
Weet jij wie het mogelijk maakt dat een vrouw vandaag kan stemmen?
Weet je waar je kinderen nu zijn?

Situatie = jouw schuld, of jouw schuld. Het na-effect van je schuldig voelen omdat je een leuke tijd hebt gehad en niets hebt gedaan aan alle problemen, beïnvloedt je gedrag. Raad eens wat het is. Indoctrinatie.

Bijvoorbeeld: het dragen van een mondkapje is in het belang van iedereen. Als je hem niet gebruikt, is wat er gebeurt jouw schuld. Dus ben je een onverantwoordelijke roekeloze moordenaar van immuungecompromitteerde grootmoeders en verdien je een boete. Als je het niet gebruikt, ben je een slechte burger en een egoïstisch varken… Deze programmering in Tsjechië heeft geleid tot veel agressie en haat, zelfs aanvallen op mensen die gewoon over straat liepen en zich met hun eigen zaken bemoeiden. Als je denkt dat de media zo slecht nog niet zijn en dat ze niet zo’n ultieme macht hebben, denk dan eens terug aan de idiote situaties waarin psychische massages ons hebben gebracht. De media kunnen een hele nieuwe wereld creëren, een heel nieuw normaal met hun psychologische programmering. We hebben het allemaal gezien.

Creatie van gespecialiseerde bewegingen

Wetenschap zou niet kunnen bestaan zonder wiskunde en de reeks gespecialiseerde woorden die haar kennisdomein vormen en dienen om die wetenschap te communiceren, toe te passen en te onderwijzen. Dit is het doel van het bestaan van gespecialiseerde boeken. En dat geldt niet alleen voor wetenschap, maar voor kunst, cultuur en alle andere kennisgebieden. Maar om een fictief verhaal in stand te houden, moet je er een heel universum voor creëren.

Er zijn verschillende literaire genieën die fantastische werelden creëren die zo compleet en complex zijn dat ze echt lijken. We zijn erdoor gefascineerd en zouden er graag in leven. Maar er zijn ook andere soorten fictieve verhalen. Die waarmee de MSM het publiek probeert te vormen. Ook deze verhalen hebben een heel onderliggend waardesysteem en ondersteunende wetenschap nodig, ook al zijn ze ook verzonnen.

Het doel is dat het publiek bepaalde concepten leert, ze gebruikt en toepast alsof ze een wetenschap studeren. Dit maakt gebruik van de behoefte van mensen om bij een groep te horen. Deze groep zijn de mensen die ‘op de hoogte’ zijn en de concepten gebruiken die door televisie worden gepromoot. Zo komen groene partijen (of kandidaten) en groene producten uit het niets voort uit de klimaatveranderingstrend. Uit het feminisme komt uit het niets emancipatie voort. Uit individuatie komt heruitvinding.

Voordat je boos wordt, vraag jezelf af of dit echt geen slogans zijn die mensen honderd keer per dag horen en uiteindelijk ook honderd keer per dag herhalen. Het is training.

Sociaal gedrag

De termen nepnieuws, desinformatie en hoax zijn zo commercieel geworden dat ze een label zijn geworden waarmee de MSM de vermeende waarheid voor zichzelf probeert te reserveren.

Het doel is opnieuw om het publiek psychologisch te beïnvloeden: we vertellen je wat onwaar is, dus we vertellen je gegarandeerd de waarheid.

Daarom is het belangrijk om niets te geloven, maar je eigen informatiebronnen te zoeken en het zelf te verifiëren, of het nieuws te bekijken door de ogen van de niet-geïndoctrineerden en na te denken terwijl je dat doet. Geloof niet zomaar iets. Dat is wat televisie en radio doen.

Sinds enkele jaren zijn er veel advertenties waarin de term “nepnieuws” wordt aangeprezen en waarin het publiek wordt opgeroepen om ervoor op te passen. Op deze manier profileren de media zich als de dragers van de waarheid. Dit is echter een vergissing.

Stel je twee mannen naast elkaar voor, de ene zegt “je moet me vertrouwen” en de andere zegt “je bent vrij om te beslissen”. De eerste geeft je geen vrijheid, hij wil je in zijn handen hebben. Sterker nog, de TV zegt niet eens “je moet me vertrouwen”, maar eerder “vertrouw me of draag de gevolgen”.

Het pleit voor iets met zoveel nadruk dat het dreigement serieus genomen moet worden en ridiculiseert of criminaliseert zelfs degenen die dat niet doen. Het doel is om het publiek de voorspelbare gevallen te laten internaliseren waarin iemand die ongehoorzaam is de gevolgen zal dragen. Deze boodschap wordt viraal en zorgt voor een trainingsbodem als de kijker begint te vermijden om zich te conformeren aan het verkochte gedragsmodel uit angst om belachelijk gemaakt te worden of op welke manier dan ook een zwart etiket opgeplakt te krijgen dat door de media is uitgevonden.

Luchtsluizen

De MSM liegt niet alleen, maar verbergt de waarheid door de bovenstaande mechanismen toe te passen op een verhaal met als enige doel jou te laten geloven dat zo’n verhaal belangrijk en transformerend is. Deze verhalen kunnen echt zijn en dan overdreven, of in het ergste geval, opzettelijk in scène gezet. Over het algemeen, wanneer een verhaal overdreven is (emotioneel opgeblazen of schuldgevoelens opdringend), is het tijd om je af te vragen waarom. Wat is de bedoeling.

Kijk naar bronnen buiten de MSM en je komt erachter. Er zijn wereldwijde en lokale rookgordijnen. De MSM bestempelt onafhankelijke bronnen als desinformatie omdat ze zo bang zijn hun publiek en hun macht te verliezen. Want dan zouden ze het publiek niet meer kunnen manipuleren volgens hun behoefte van het moment… en daar bestaat de MSM voor.

De oplossing voor het probleem

Haal het tv-altaar in de woonkamer weg. Stop gewoon met kijken. Bereid je voor op een detox van je hersenen en als je eruit komt, zul je zien hoezeer je gemanipuleerd en genormaliseerd bent door voortdurend naar dezelfde programma’s en reclamespots te kijken als iedereen.

Televisie zal je plotseling niet meer interesseren, in plaats daarvan zal het je beledigen omdat je zult zien hoe dom het is en hoezeer het uitgaat van en vertrouwt op de kritiekloze idioot die ernaar kijkt.

Televisie liegt. Vertrouw op je eigen ogen, niet op die van de tv.

 

© aluska.org 2023

Vertaling: wakkeremensen.org