maandag 17 oktober 2022

Gedicht Herfst / Door Greta ~ 17 oktober 2022

Herfst

Laat maar los, laat het gaan
ruist de boom naast het spoor
het is weer herfst 
weet: dan gaan we er voor.

Het blad maakt zich los 
van het veilige hout
en dwarrelt in de wind
het voelt even vreemd 
maar dan ook weer vertrouwd.

Laat ons maar waaien
roept het loof in koor
het is mooi geweest, 
ook wij moeten door. 

We laten je los
zingen bladeren zacht
en zo zakken ze naar benee 
waar het groene mos op hen wacht
rustig en weltevree.

Licht dansen de bladeren in de wind
op weg naar hun volgende leven
en mengen zich liefdevol met de grond
om nieuwe bestaan te geven.

De aarde neemt ze dankbaar op 
zo blijven ze dienen
in naam van God. 

Ik werp als de boom
mijn rugzak af
hij is wel wat vol
en moet echt in de was.

Dag ballast, dat was het
en kom niet weerom
ik volg een nieuw pad
op weg naar de Bron.

Laat maar los, laat het gaan
knikt de boom tegen mij
het is echt wel genoeg
voel je lichter en vrij.

Hij beweegt zacht 
zijn kruin op en neer
een gebaar naar mij
denk ik dan, zonder meer. 

Stil en sterk staat hij daar
een boom van een boom
als een lichtpilaar
in alle seizoenen is hij paraat
is dat nou wijsheid in het kwadraat?

Laat maar los, laat het gaan
ruist de boom naast het spoor
het is nu echt herfst, 
dus dan gaan we er voor ………

Groeten van Greta