maandag 13 september 2021

Het Magische Wapen van Vreugde / Door Catherine Viel ~ 13 september 2021

Het Magische Wapen van Vreugde

Door Catherine Viel – 9 september 2021

8 september, 2021

Bij zonsopgang, zie! de sluier van de nacht was verdwenen…

De zon kwam lachend op over de borst van de rivier,

En mijn ziel, door zijn gelukkige geest gezegend,

vloog als een vogel om hem te begroeten in de lucht,

En trok uit zijn hart de eeuwigheid.

~Claude McKay, Morning Joy

***

Een van mijn katten lijkt dolgelukkig vanmorgen, alsof hij in kattenkruid heeft liggen rollen of verse lever als toetje heeft gegeten.

Wat weet hij dat ik niet weet?

Ik voel een vage maar waarneembare echo van wat ik me voorstel dat mijn kat ervaart.

Een anticipatie van vreugde. Niet te veel vreugde, precies de juiste hoeveelheid.

Het lijkt vreemd zoiets voor te stellen als te veel vreugde, maar een overweldigende emotionele ervaring, of we die nu positief of negatief vinden, kan schadelijk zijn voor iemands gezondheid.

Toch zou ik het risico van dodelijk  overgelukkig zijn nemen als het me kon bevrijden van de toegenomen overheidsbeperkingen en regelrechte diefstal van soevereine rechten waaraan de wereld in toenemende mate is onderworpen.

Als dolgelukkig zijn een manier is om die controle te doorbreken, zal ik graag de consequenties aanvaarden.

*****

Hoewel het fantasievol klinkt, is vreugde misschien zelf een soort magisch wapen. Een glanzend zwaard van licht, dat door de dichte lagen van alomtegenwoordige duisternis en de diepste niveaus van angst snijdt.

Het lijkt erop dat angst en zijn negatieve manifestaties vrijwel vanaf het begin der tijden hier op de Planeet Aarde zijn gebruikt om de mensheid te onderwerpen.

Een van de thema’s in recente analyses die ik heb bekeken, bijvoorbeeld van Simon Parkes, Charlie Ward, en Mel K, is dat angst het grootste wapen is dat nog steeds tegen ons wordt gebruikt. Angst kan een soort verlamming teweegbrengen die ons in deze schijnbaar negatieve stasis houdt, in het bijzonder met de media die eindeloos Covid en zijn veronderstelde kuit van dodelijke varianten hypen. 

Ik voel vaak een zekere mate van ongeduld wanneer commentatoren ons lijken te vermanen omdat we ons door angst laten beheersen.

Natuurlijk zijn we bang! Kijk naar de dreigingen waarmee we geconfronteerd worden! Hoe kan iemand met twee hersencellen die tegen elkaar wrijven in hemelsnaam niet bang zijn?

En toch is dit precies waar het advies van deze commentatoren (en vele anderen) op neerkomt. De duistere krachten / cabal / globalisten voeden zich letterlijk met de energie van onze angst.

Ontneem deze vijand – want zo zie ik ze – levensonderhoud, en ze kunnen en zullen niet overleven.

Jammer dat we geen tegengif van vreugde kunnen bestellen bij onze dagelijkse specialiteit.

Of wel?

*****

Hoe kunnen we “vreugde vinden”?

Hoe dringen massaal onderworpen mensen zich door de verstikkende lagen van angst-manifestaties heen om de stralende wereldbol van vreugde te bereiken die altijd net voorbij onhoudbare omstandigheden schijnt te gloeien?

 

Dit moet toch een individuele inspanning zijn. We kunnen en moeten elkaar steunen als we willen slagen. Maar de manier waarop onze vreugde zich manifesteert is zo uniek als ieder van ons.

De omstandigheden bepalen dit ongetwijfeld voor een groot deel. Iemand die op bestaansniveau ploetert in een harde, armoedige omgeving kan vreugde vinden in het simpele feit dat hij nog leeft en nog een morgen wakker wordt.

Iemand die in aanzienlijk comfortabeler omstandigheden verkeert, kan misschien de vreugde absorberen die onze katten en honden, paarden en parkieten en hamsters, zonder duidelijke reden, schijnen uit te stralen.

*****

Ik ga op de grond zitten met mijn kat en hij wrijft zijn kleine kop tegen elk deel van mij waar hij bij kan. Ik kietel zijn kin en zijn kaak en hij spint nog harder.

Ik haal diep adem. Ik kan zijn gedachten niet als woorden horen, maar ik ervaar zijn stralende blijdschap door de trilling van zijn spinnen en het kronkelen van zijn vreugdevolle katachtige dans.

Ik hoop vurig dat de Duistere Krachten niet kunnen overleven wanneer vreugde en blijdschap de overheersende energieën op deze planeet worden.

Catherine Viel

Vertaling: Martien / wakkeremensen.org