vrijdag 28 mei 2021

Hoe ga je om met het 'kwaad'? ♥ Wendy Gillissen ♥

Hoe ga je om met het 'kwaad'? ♥ Wendy Gillissen ♥ Lichtwerkers Nederland

Wanneer je geconfronteerd wordt met de vergaande corruptie, kwaadwillendheid en bedrog in deze wereld, is er een verschil tussen het kwaad die jou of je naasten persoonlijk raakt, en corruptie die je alleen raakt omdat je het ziet op TV, social media, omdat je erover hoort van anderen - uit de tweede hand dus. Maar dat laatste kan je wel flink triggeren in je oude pijnstukken met alle emoties van dien.

Je kunt ze allebei het beste gebruiken als spiegels en als opstapjes voor je bewustwordingsproces en om meer in je kracht te gaan staan. Dan leiden ze allebei tot groei, ongeacht of ze ook tot (geïnspireerd) handelen van jouw kant moeten leiden of niet, en ongeacht de uitkomst. Win-win dus!

De balans is hierbij erg belangrijk tussen dealen met het kwaad waar je mee in aanraking komt, en je vervolgens zo snel mogelijk weer richten op wat je wél wilt ervaren. Op het manifesteren van die visie die jij voor ogen hebt als het gaat om geluk, liefde, vervulling, compassie, plezier, overvloed. Een soort psychologische aikido (niet-aanvallende Japanse vechtsport) stellen tegenover de psychologische oorlogsvoering van het kwaad! Niet duwen maar constateren, langs de tegenstander heen bewegen (die door zijn eigen doorgeschoten energie en jouw ontbreken van weerstand een schuiver maakt) en verder rollen in jouw gewenste richting

 

Bij elke confrontatie met het kwaad kun je jezelf een aantal vragen stellen

 

❥ 1. Is er sprake van een directe bedreiging van jouw veiligheid en integriteit? Of wordt een naaste direct bedreigd? Je gemeenschap? Dan kan geïnspireerde actie noodzakelijk zijn. Kijk wat er daadwerkelijk aan de hand is, verzamel informatie. En ga dan zoveel mogelijk over tot actie vanuit een toestand van innerlijke rust, het innerlijk weten en voelen dat jij en je naasten recht hebben op hun zelfbeschikking, op respect voor hun wezen en hun grenzen. Assertief. Niet in discussie gaan. Gewoon stellen waar het op staat. Ik-boodschappen.

Kost dat je moeite? Ga dan eens kijken wat nog angst, boosheid of verdriet oproept. 

Doe een assertiviteitstraining. Als je dat eerst oplost, kun je als een spirituele volwassene de situatie het hoofd bieden zonder te hoeven duwen of trekken. Dan kun je besluiten nemen gericht op het bevorderen van de harmonie, van zuiverheid en rechtvaardigheid. Dan ontmoet je ook de minste weerstand. En de weerstand die je ontmoet, kun je met een glimlach en assertieve daadkracht het hoofd bieden.

 

Een voorbeeld:


Mijn moeder was in het ziekenhuis beland en dreigde aan een reeks medische missers te overlijden (lees meer). Het duurde even voordat ik het doorhad, want het was een ingewikkelde casus. Dus toen mijn intuïtie riep: dit klopt niet, ben ik onderzoek gaan doen. Toen ik zag wat er misging, ondernam in geïnspireerde actie. Nee zeggen tegen artsen die met nog meer onnodige en schadelijke medicatie kwamen, eisen dat er werd afgebouwd, staan op een second opinion. Ik hoefde daarvoor alleen mijn onderzoek te doen, mijn mond open te doen en stevig te blijven staan: slechts een keer moest ik mijn vlammende boze ogen inzetten, toen een zaalarts weigerde naar me te luisteren. Dat heeft hij geweten. 

❥ 2. Als het gaat om de gemeenschap of de wereld in het algemeen, kun je je afvragen: voelt het zinvol om me hier actief mee te gaan bemoeien? Of voel ik dat ik beter mijn eigen stuk kan werken?

Als ik me deze vraag stel, krijg ik bij ‘’nee’’ vaak een soort weerstand in mijn buik. Mijn lijf zegt letterlijk: ’’Ga je energie niet buiten jezelf uitputten, blijf bij jezelf en ruim daar je rommel op zodat je een zuiver kanaal van waarheid en liefde kunt zijn.’’ In sommige gevallen zal het wél zo voelen dat geïnspireerde actie buiten jezelf goed voelt – ga er dan voor. Kies daarbij voor acties die leiden tot bewustwording, rechtvaardigheid, niet tot strijd.

❥ 3. Is er geen sprake van een directe bedreiging van jouw veiligheid en integriteit of die van een naaste, maar triggert het verhaal van een ander nog iets in jou? Bijvoorbeeld op social media, op TV, via-via? Het kan nooit kwaad een petitie in te vullen en de waarheid te delen. Maar laat het daarna los. Bijt je er niet in vast. Onderzoek liever wat het nog raakt bij jou. Waarom roept het nog je woede op, of je verdriet, of je angst, je frustratie?

Ga er eens rustig voor zitten. Voel het gevoel wat het oproept. Ga er contact mee aan. Zie het deel van jou voor je dat dat zo voelt: die frustratie, woede angst, verdriet. Waar kan je het voelen in je lijf? Voelt het als een klein kind dat daar zit, of een volwassene? Ga er naartoe en maak er contact mee.

Wat is ermee aan de hand? Wat heeft het nodig?


Het kan zijn dat je uitkomt bij een gekwetst innerlijk kindsdeel van jezelf, of een vorig leven. Velen van ons worden nu geraakt in oude oertrauma ’s van de eerste incarnatie, van buitenaardse levens, van Lemurië en Atlantis. Als het lastig is om jezelf hierbij te helpen, kun je hiervoor altijd assistentie inroepen van een ervaren vriend(in), regressietherapeut of thetahealer.

❥ Wanneer je op deze manier aan jezelf werkt, maak je je eigen kanaal van manifestatie op aarde steeds helderder en zuiverder.

Zo word je een steeds krachtiger kanaal van inspiratie, liefde, kracht, en waarheid. Een pilaar van licht waar anderen zich door kunnen laten inspireren. Dan zet je de energie in de wereld die je wil zien – en de tegenhanger van het kwaad, zonder het gevecht aan te gaan! Zoals een Brandberg kristal me onlangs in meditatie liet zien: dan BEN je jouw deel van de Schepping – en dat is genoeg. Meer nog: dat is juist de bedoeling!

 

Maar wat als de dictatuur voortzet?

 

Nu blijft er nog één vraag hangen: wat als de wereld verwordt tot een dictatuur waarbij onze rechten niet meer door de wet worden ondersteund? We HEBBEN het goddelijke recht op lichamelijke integriteit en zelfbeschikking altijd, maar wat als de wereldse wet zodanig wordt ondergraven of afgeschaft dat de mensenmaatschappij, de regering, de dictatuur deze zonder meer kan schenden zonder consequenties? Tja… daar zijn we nog niet, we hebben het nu nog over indirecte dwang en manipulatie. Segregatie. Dat is ongrondwettelijk en illegaal. Maar het beeld doemt wel op.

Dus wat dan? Ik denk dan aan Nelson Mandela, die jaren gevangen heeft gezeten en er als een wijs man uitkwam. Hij wist dat hij niet zijn lichaam was, dat ze zijn lichaam konden opsluiten maar niet zijn geest. Als je zonder weerstand kunt ervaren wat er gebeurt en je blijft realiseren dat jij bepaalt hoe je alles ervaart, en je in de geest vrij bent, ben je nooit een gevangene.

❥ Als het lichaam zelf geweld wordt aangedaan door injecties die ons kwaad willen doen, zijn we nog steeds ons Goddelijke Soevereine Zelf - het is het lichaam waarvan de grenzen worden overgeschreden.

Het is hetzelfde met het trauma van verkrachting: daarbij worden grenzen overschreden en komt de energie van de dader vaak ongewild binnen bij het slachtoffer onder invloed van shock, angst en pijn. Dit is te herstellen en de oorspronkelijke heelheid terug te brengen.

Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is met geavanceerde healing technieken, die manipulatie teniet te doen en te overschrijven met onze oorspronkelijke Broncodes. Ik heb met theta healing al wonderbaarlijke helingen zien plaatsvinden. Ook zijn er andere healing technieken die hier mogelijk kunnen helpen. Hoe verder we ons ontwikkelen, des te hogere frequenties we bereiken, des te geavanceerder de middelen die we kunnen inzetten om ook de meest ingrijpende manipulaties via de stof (broddelwerk-experimentele gentherapie) om te zetten, te transformeren en te helen. Er zijn al geavanceerde heling technieken die werken op, jawel, DNA-niveau.

Het kwaad wil de oorspronkelijke mens tot cyborg maken en tot slaaf – maar ook hier stuwen de acties van het kwaad juist de progressie van het licht voort. Wellicht ontwikkelen we door deze potentieel ingrijpende acties van het kwaad heling technieken waar we nooit eerder van hadden kunnen dromen – for the good of all!

 

Daarnaast zie ik ook een parallelle wereld ontstaan


Een wereld waarin mensen zich verenigen die kiezen voor waarheid en licht, voor natuurlijke gezondheid, voor relaties vanuit respect, waardering en onvoorwaardelijke liefde. Die hun intuïtie gebruiken om te weten waar en op welk moment ze veilig en in vrede kunnen zijn en de Wet van Aantrekking bewust toepassen om hun leven te manifesteren op de hoogst mogelijke manier.

Ook dat zal uitdagingen met zich meebrengen, en botsen met de wereld van het oude – maar ook dat dient weer onze evolutie als spiritueel wezen in een menselijk lichaam.

❥ De nieuwe wereld wordt immers niet zomaar geboren - de barensweeën horen erbij.

Bij het Aquarius tijdperk denk ik ook aan de tarot kaart van de Toren: om de nieuwe wereld te doen plaatsvinden, zijn soms schokkende flitsen van inzicht, inspiratie en transformatie nodig! Wat dat betreft zijn we aardig op schema…

© drs. Wendy Gillissen

www.reincarnatietherapie.com