woensdag 1 april 2020

De Arcturianen over het Coronavirus ♥ Janosh ♥

De Arcturianen over het Coronavirus ♥ Janosh ♥ Lichtwerkers Nederland



Iedereen heeft het over het corona-virus. Maar wie kan me vertellen waarom het er is? Ik heb de vraag gesteld aan mijn gidsen, de Arcturianen. Ze kwamen (zoals ik ze ken) met een duidelijk antwoord. We moeten naar ons eigen meesterschap. We moeten zelf de verantwoordelijkheid voor ons leven nemen. Eén zin uit de communicatie is bij mij blijven hangen: stap uit het ‘nederige weten’.

Het nederige weten


Een paar weken terug had ik in Noord-Italië moeten zijn, voor een retraite in het Mandali Retreat Center. Door een griepje mocht ik het land niet in. Hoe ironisch: een ’gewoon’ virus hield me weg bij het ‘grote’ coronavirus, dat de gemoederen zo enorm bezighoudt op dit moment. Herstellend van de koorts en een flinke verkoudheid, lag ik in bed te malen. Het coronavirus: het is nog niet eens begonnen, dacht ik. Er komt nog zoveel meer aan. Paniek, ophef, onrust. Maar volgens mij zit er meer achter: iets dat we niet willen zien. Alsof we met z’n allen een grote, blinde vlek hebben. 


Ik stelde de Arcturianen de vraag: wat kunnen jullie me zeggen over het heersende coronavirus? Dit was hun antwoord:
“Het is een directe uitkomst van het ‘nederige weten’, zoals wij dat noemen, dat jullie belemmert om in de grootsheid te gaan staan die zo cruciaal is voor de evolutie van jullie soort. Wij zijn er op afstand om dit proces te aanschouwen, maar we mogen niet ingrijpen. Het is een keuze die jullie zelf maken. Wij geloven dat er geen ziekte hoeft te zijn, maar dat de beperkingen van het duale veld waarin jullie leven een nadelige verandering in jullie bewustzijnsgroei teweegbrengt. Iets dat wij niet kunnen corrigeren, omdat het niet aan ons is. Wij zijn de toeschouwers van het spektakel dat op dit moment op de aarde plaatsvindt, wat zeker een climax zal bereiken. De bevolking van vijf continenten komt in een kwantumsprong die gigantische mogelijkheden biedt en nieuwe technieken voor zelfontplooiing met zich meebrengt. Kijk goed wat je wilt loslaten. Loslaten is onderdeel van deze fase. Loslaten is alles krijgen.“
Janosh: Bestaat er een frequentie die het coronavirus heelt of uitschakelt?
“Liefde. Liefde creëert openingen in jullie energieveld. Het is licht toelaten, zodat oude programma’s overschreven kunnen worden. Liefde brengt het vastzittende DNA omhoog. Liefde heelt de ervaringen van je eigen leven, als ook het karma van vele generaties die jullie met je meedragen. Liefde is het hoogst haalbare in jullie dimensie. Simpel en toch heel krachtig. Het is een zeer bijzonder gevoel dat zo ontzettend veel waarheden onthult over het mens-zijn.”

De prijs van nederigheid


Wat mij persoonlijk raakt in dit verhaal, is het ‘nederige weten’. Ik heb hier verschillende gedachten bij. Vaak herken ik de automatische neiging om jezelf kleiner te maken dan je bent (waar het vandaan komt, is de vraag). We zijn er goed in om onszelf onderdanig op te stellen, richting een leider, een messias, een god en ga zo maar door. In de rol van volger weten we ook exact hoe we ons moeten gedragen en wat onze taken zijn. Jezelf klein en onzichtbaar maken is dan ook veel makkelijker dan het alternatief: je eigen meesterschap aanvaarden en je verantwoordelijkheid nemen. Zelf kiezen voor het ’risico’ om een vrij en bezield mens te zijn, de eenzaamheid die er soms bij hoort te accepteren en daarmee ook het ‘risico’ nemen om kritiek van je omgeving te krijgen, wat ik niet zie als kritiek. Het is puur de angst van de ander die op jou wordt geprojecteerd.
Hoeveel makkelijker is het niet om die grote ‘last’, die enorme verantwoordelijkheid die je neemt voor je eigen keuzes en daden, bij een ander neer te leggen? Hoeveel makkelijker is het niet om ‘gewoon’ je aan te passen en netjes (als een robot) je opdrachten uit te voeren? Hoe makkelijk is het niet om je nederig op te stellen? Of laat ik het anders zeggen: om een slaaf te zijn. Nederigheid zit in ons DNA, al vele eeuwen. Het is veilig en geaccepteerd. Maar die veiligheid kent een prijs. We offeren onze scheppingskracht op en daarmee ook onze groei in bewustzijn. We blijven hangen in het ‘niet-weten’ en het blind overnemen van waarheden die niet altijd waarheden zijn. Waarom niet eerst bij jezelf beginnen met: wat voel ik? Wat ervaar ik zelf? Wat vertelt mijn eigen intuïtie? Wat kan ik zélf doen om iets aan de situatie te veranderen?

Angstige patronen komen nu boven


Nu dat de corona-crisis serieuze vormen begint aan te nemen, voel ik angst. Ik was er niet op voorbereid, maar toch: de beelden op tv raken me. De verwarring bij de mensen en de onmacht van bedrijven die plotseling omvallen: het raakt me. Zelf voel ik ook soms angst en vraag ik me af: waar gaat dit heen?!
Ik vroeg de Arcturianen waarom deze ontwikkeling zo’n enorme impact op ons heeft…
‘Angstige patronen komen nu boven en worden zichtbaar gemaakt. Er ontstaat meer duidelijkheid over wat je werkelijk wilt en wat niet. Wanneer jullie sterfelijkheid in dit lichaam direct wordt aangesproken, keert de mens terug naar z’n originele blauwdruk, die algemene kennis van de natuur, cyclische processen in het heelal en de verbinding van elementen inhoudt. Het is een natuurlijke transfiguratie die via ziekte, dan wel diepe genezing zal plaatsvinden.’
Bij het woord ‘transfiguratie’ veerde ik meteen op uit bed. Dit was een van mijn eerste codes! Ik voelde meteen: nu is de tijd om deze in te zetten. Dat terwijl Transfiguratie al in 2004 bij me binnen kwam. Maar dat is het mysterieuze en soms ook verwarrende van de channeling: de Arcturianen kennen geen tijd of ruimte. Zij leven in een andere (hogere) trilling. Ze worden niet ‘beperkt’ door de wetten van 3D. Mijn communicatie met hen is dan ook niet gebaseerd op een logische tijdlijn waarin ik precies krijg aangereikt wat ik op dat moment nodig heb. Sommige codes zijn hun tijd ver vooruit – Transfiguratie is er zo een. 

Transfiguratie


Transfiguratie betekent zoiets als gedaanteverandering. Het gaat eigenlijk over een fysieke vernieuwing. Niet aan de buitenkant maar op celniveau. Vanuit de Bijbel betekent het de Gedaanteverandering van Jezus, die op de berg Tabor een transformatie onderging om aan zijn volgelingen zijn goddelijke krachten te tonen. Vertaald naar onszelf, zie ik het als de uitbraak van een diep, alles overstijgend bewustzijn. Het is jezelf transformeren van binnenuit. Jezelf losmaken van angst-frequenties, die dagelijks ons systeem vervuilen en ons aanzetten tot paniek en buitensporigheid.
De code Transfiguratie helpt je om je energiebanen open te zetten, waardoor er meer licht binnen kan komen. Licht dat je bezieling en vreugde geeft en oude pijn laat verdwijnen. Zo kom je beter in je lichaam te ‘zitten’. Je gaat stralen en wordt meer zichtbaar. Het is je eigen ‘Tabor-berg’ beklimmen om de wereld te laten zien wie je werkelijk bent.

Van hart tot hart,