donderdag 22 september 2016

ASCENTIE-UPDATE ~ HERFST-EQUINOX ~ FRAN TIELEMANS

ASCENSIE-UPDATE HERFST-EQUINOX
21 september 2016 / Door Fran Tielemans

Op deze Equinox-dag is het goed mogelijk dat je je nog even in twee werelden voelt bewegen: een deel van je is nog altijd bezig met opruimen, en een ander deel ziet en voelt duidelijk licht aan het einde van de lange transformatietunnel, die dit jaar begon eind april en zich intensiveerde rond de Zomerzonnewende. De laatste dagen van de Mercurius retro (loopt morgen af) en Pluto retro (loopt af op 26 september) zorgden er samen met de naweeën van de eclipsen voor dat we af en toe een soms venijnig tikje op de schouder kregen, dat ons aanmaande toch nog even naar deze of gene uitspraak te kijken die je recent deed, of een bepaalde manier van aanpakken toch nog eens onder de loep te nemen. Het ene na het andere oude thema (of oude verbinding) kwam in ultra-light-versie naar boven, om onszelf afsluiting te schenken daarrond. Een en ander werd nog verder opgeschud door de aanhoudende zonne-activiteit sinds begin september, waardoor dat wat naar boven diende te komen echt naar boven kwam, - hoe onaangenaam en ontmoedigend dat voor sommigen onder ons ook was/is - zodat we het toch nog op de valreep konden/kunnen aanpakken.

Maar innerlijke schoonmaak samen mét zonne-activiteit brengt allerlei teweeg in ons fysieke lichaam. Om te beginnen ontgifting, waardoor onze spijsvertering zwaar kan aanvoelen of bepaalde problemen kan vertonen. Licht eten, maar zeker voldoende, is de boodschap hier. Verder zorgt de combinatie met de verschuiving van de Equinox (die energetisch nog altijd onderschat wordt) ervoor dat we het in onze slaap enorm warm kunnen krijgen. Energie is een vorm van kosmisch vuur, dat ons systeem danig kan verhitten. Je kan wakker worden met het gevoel van een kater te hebben, net door deshydratatie en zoutverlies – voldoende drinken en zout aanvullen is zeker nodig. Onrustig slapen, intense dromen, onderbroken slaap, een loom gevoel, suf hoofd, het hoort erbij in deze week. Zeker zij die een spirituele praktijk doen zouden het best rustig aan doen rond deze periode, zeker ook omdat je veel in hogere dimensies aan de slag bent, en focussen daardoor moeilijk is.

Maar tegelijkertijd is er sinds begin september een algemene verzachting te voelen. We voelen dat we de voorbije maanden al intens hebben getransformeerd, en dat er al een grote lading karmisch afval is verwijderd. Hierdoor is er al een merkbaar gevoel van verlichting, opluchting, verademing, alhoewel dat soms nog af en toe doorspekt wordt met kleine prikjes afwerking. Maar er is nieuwe ruimte geschapen, en de volgende maanden zal die langzaam maar zeker ingenomen worden door situaties/gebeurtenissen/plaatsen en verbindingen die bij je nieuwe fase horen, al kan de schaduwperiode van Mercurius retro nog wat roet in het eten gooien.

In oude tijden trokken mensen in verschillende culturen, die een spiritueel leven leidden, zich terug op een afgelegen heilige plek, om zich te bezinnen, te mediteren, energie te downloaden (want ja, dat werd toen zeer bewust en nog veel intenser dan nu al het geval is gedaan) en spiritueel werk te doen, voor het hoogste goed van de gemeenschap waartoe men behoorde, en het universum. Vandaar dat het mooi is om dit ook in deze tijd en in dezer dagen te proberen: de stilte opzoeken, wat langer dan anders. Stilstaan bij jezelf, je leven, en je heel eerlijk met jezelf enkele vragen stellen.
  • Welke weg ben je de vorige jaren gegaan? Voel je voldoening hierbij, dat wil zeggen, zie je het uiteindelijke doel en nut ervan in nu? 
  • Wat/wie is er de vorige jaren en maanden vervaagd en verdwenen uit je leven? Voelt dit juist of is er iets dat eigenlijk nog niet klaar is? 
  • Op welke vlakken heb je balans kunnen creëren, en waar is er nog meer nodig? Welke concrete stappen dien ik daarvoor te ondernemen? Welke afspraken maak ik daarover met mezelf? 
  • Welke drempels wil ik nog over? 
  • Wat is mijn visioen voor de komende tijd, de komende jaren? Wat maakt me blij? Durf ik kiezen voor mijn hoogste weg, of kies ik voor mijn comfortzone? 
  • Hoe gaat het met mijn lichaam? Welke dingen zijn daar uit balans, en hoe maak ik dat in orde? Welke concrete afspraken maak ik met mezelf om mijn lichaam naar zijn meest optimale staat te brengen?
De vernieuwende impuls die al duidelijk te voelen is, zal een stevige zet krijgen door de Nieuwe Maan op 30 september, en door de energie van oktober, die gericht is op verandering. Ik wens jullie een verwarmende en vernieuwende herfst toe!

Keep the Faith

Fran