maandag 30 november 2020

Resonantie ~ Diana Douma 28 november 2020

Resonantie

Sommige kennen het woord al en sommige weer niet. Resonantie gaat erover of jij in lijn bent bent iets of iemand op een bepaald moment. En dat kan elk moment veranderen. Omdat wij en de hele wereld uit energie bestaat, is alles altijd in beweging. Net als dat je gedachten en gevoelens en emoties hebt, die komen en gaan. Het ene moment denk en/of voel jij je gelukkig en het andere moment ongelukkig. Maar het is niet een vaststaand gegeven dat jij je altijd hetzelfde voelt of hetzelfde denkt. Zo is het ook met resonantie. Het ene moment resoneert iets of iemand met jou, en een ander moment weer niet. Het is niet nodig om je specifiek vast te houden aan iets of iemand, want je kan elk moment anders voelen. Alles is namelijk ook energie en energie verandert continu, net zoals wij als mensen doen.

 

Ik heb momenten dat ik goed met iemand om ga/resoneer, maar er zijn ook momenten dat ik even niet met iemand om wil gaan, omdat het op dat moment niet resoneert met mij. Hierin volg ik gewoon altijd mijn gevoel. Dit is ook de energie waar we momenteel meer naartoe gaan, en daardoor ook meer out of the box komen. Er zijn zoveel verwachtingen, normen en waarden, overtuigingen en conditioneringen gecreëerd, dat we ergens zijn geloven dat we altijd maar ergens aan moeten voldoen of aan houden. Maar als iets of iemand niet op dezelfde frequentie als jou resoneert, dan kan het gebeuren dat je op dat moment niet in lijn bent met die persoon en/of situatie. Het mooie van kiezen voor het ritme van het leven op elk gewenst en gekozen moment, is dat je met de flow van het leven meegaat. 

 

Maar omdat we vaak te maken hebben met mensen en gevoelens en projecties en pijnen etc, kan het gebeuren dat je vaak tegengas krijgt als jij niet aan hun verwachtingen voldoet. Dit is een lastig stuk, want je hebt ook geleerd dat als je ergens energie in stopt, je hetzelfde eruit verwacht. Dat het een geven en nemen is. Maar ook die overtuiging is gebaseerd op verwachtingen en overtuigingen. Hoe meer jij de flow van het leven volgt, hoe meer jij de spontaniteit van het leven toe laat er te zijn…hoe meer jij geluk zal ervaren. Want jij leeft in elk moment jouw leven op de manier zoals jij dat wilt doen, en creëert daarmee ook jouw eigen geluk. Dus kies elk moment wat jij wilt, en laat alles wat meer over aan het universum. Laat alles wat meer naar je toe stromen, in plaats van af te dwingen. En je zult zien dat wanneer jij elk moment jouw gevoel volgt, hoe onlogisch die soms ook is…jij ook meer vreugde zult ervaren. Want jij leeft jouw waarheid en volgt jouw hart. Ben jij er klaar voor om jouw hart te volgen?

 

Heb jij hulp nodig in deze tijden? Wil je weer terugkomen bij jezelf en in je lichaam en weer vertrouwen in jezelf en het leven krijgen? Wellicht kan ik jou daarbij helpen. Ik heb mijn eigen massage&healing praktijk waar ik mensen zoals jij weer in contact met jezelf en in balans help te komen. Doormiddel van acces bars/healingen(ook op afstand)/massages/coaching/yoga. Neem gerust een kijkje op mijn website voor meer info www.buddhamassage.nl

 

En je mag mij ook altijd een bericht sturen als je meer vragen hebt over een behandeling. Wie weet tot ziens bij Buddha Massage

 

Namaste 

Diana Douma