zaterdag 24 oktober 2020

Ademen is voelen en voelen is Leven ♥ Ralph Nelissen ♥

Ademen is voelen en voelen is Leven ♥ Ralph Nelissen ♥ Lichtwerkers Nederland

Afgelopen maandag was ik in een groot winkelketen en bij aankomst kwam ik meteen terecht in de waanzin die er nu gaande is.

Is dit de wereld waarin ik nu leef? Ik zie zoveel angst om me heen en dat gaat nog grote gevolgen hebben.

In de rij stonden al veel mensen met mondkapjes op (buiten). Achter mij stonden twee vrouwen met een kind en die werden aangesproken dat ze niet samen naar binnen mochten om weet ik veel welke reden.

 

Blijven ademen Ralph... Kijk, ervaar en voel

 

Eenmaal binnen kreeg ik een mondkapje aangereikt en ik vroeg of dat verplicht was. Het antwoord was: ❥ Nee, het is een dringend advies. Oké dan kies ik ervoor om zonder mondkapje te gaan winkelen.

 

Vooral het woord dringend is natuurlijk interessant, want als iets dringend is dan ligt het tegen het moeten aan. Sterker nog als je het niet doet dan draag je niet bij aan het indammen van het virus. Daar komt het op neer.

 

Er wordt schuld neergelegd

 

In de winkel schrok ik van de hoeveelheid mondkapjes die ik zag en ik vroeg me af wat hier nou werkelijk gebeurd want het heeft toch geen effect, dat is ook wel bewezen.

Wat is hier gaande en waarom doen we nu opeens massaal mondkapjes op?

 

Angst? Voor het virus, of voor de dood, of voor wat eigenlijk?

❥ Waarom dan niet bij het 'normale' griepvirus of bij verkoudheid.

Of bij een stinkadem (geintje effe tussendoor)

Bij de afdeling gordijnen stond een medewerkster met een mondkapje wat ze over 1 oor had hangen en ik zag haar twijfel. Opeens zei ze: ''Wat fijn dat er nog mensen zijn die ervoor kiezen om hier niet in mee te gaan, want het is echt verschrikkelijk wat er gebeurd. Ik krijg er hoofdpijn van als ik s'avonds thuiskom''.

Ik probeer door de dag heen zoveel mogelijk verse lucht binnen te krijgen.

Groot gelijk mevrouw.

Wanneer staat er iemand op die zegt: Laten we weer normaal gaan doen. Laten we vooral weer menselijk zijn.

Je kan perfect rekening houden met ouderen/kwetsbaren, want dat is toch ook normaal in een volwassen maatschappij.

Daarnaast kan het leven gewoon doorgaan (ik ga ervan uit dat we er wel van geleerd hebben en dat we nu bewegen naar een hart gedragen maatschappij i.p.v. blijven hangen in een op macht beluste maatschappij) en kan het virus langzaam kennis maken met de kracht van het menselijke immuunsysteem.

Insluiten heet dat systemisch gezien.

Wat wij doen is uitsluiten en als je systemisch iets uitsluit komt er alleen maar gedoe van.

Blijven ademen en dat gaat makkelijker zonder mondkap.

 

Ademen is voelen en voelen is leven


Ralph Nelissen
www.padvandeman.com