maandag 13 juli 2020

Waarom positief zijn niet altijd goed is ♥ Kimberley Kooijman ♥

Waarom positief zijn niet altijd goed is ♥ Kimberley Kooijman ♥ 

Lichtwerkers Nederland

We leven momenteel in een gekke tijd. Het is ook een hele snelle tijd. Een tijd waarin we mega snel kunnen ontwikkelen en groeien in bewustzijn. Ook wel een tijd van expansie genoemd.

En als je al een langere tijd bezig bent op het spirituele/bewuste pad dan zul je wellicht bepaalde termen al wel voorbij hebben zien of horen komen.

"The law of attraction" oftewel de wet van Aantrekking. En ook Karma is zoiets.

Hele belangrijke dingenom rekening mee te houden en absoluut waardevol als je wilt groeien. MAAR erg belangrijk om niet door te slaan in positivisme of de angst voor slecht Karma/geluk/vervloeking.

Juist door de ontwikkeling maar ook doordat we energetisch gezien in een bizarre tijd zitten kunnen we onszelf erg op de kop zitten en echt heel erg in ons hoofd zitten.

Allerlei zaken vragen extra energie van ons


We zijn met ons neus op de feiten gedrukt door beslissingen die we eerder namen. Hier kan je goede of slechte karma aanhangen, als je dat wenst. Maar het is zoals het is. Meer een stukje acceptatie. Wat kan je beter doen in de toekomst?

Niemand had toch gedacht dat het zo zou lopen als het is gelopen? Het is een bizar jaar.

De wet van aantrekking is mooi om mee te werken en heeft mij een hele hoop gebracht. Toen ik net bewust bezig was op het spirituele pad heb ik "The Secret" gekeken en dat was voor mij echt een eyeopener. Op dat moment bevond ik mezelf in een moeilijke fase in mijn leven waarbij alles tegelijkertijd fout ging en ik ook nog in een diepe burnout terecht kwam. De wet van aantrekking leerde mij om positief te blijven en ook hoop te houden.

En deze wet heeft me zelfs geholpen om iets tot manifestatie te brengen wat eigenlijk kansloos leek.

Iedereen vertelde me dat ik het niet ging redden. Een rechtszaak tegen de grootste woningbouw in de gemeente waar ik woon. En zulke dingen kunnen je heel negatief maken of ook jouw manifestatie tegen zitten. Als mensen aan me vroegen hoe het er mee stond waren ze alleen maar benieuwd naar de mislukking maar niet oprecht geïnteresseerd.

Ik bleef positief maar merkte dat met mensen praten over mijn zaak, me veel energie en negativiteit opleverde. Ik liep tegen zoveel muren aan dat ik stopte met erover te praten.


Dat maakte het tot een eenzaam pad, maar ik was zo vastbesloten om te winnen dat me dat dus ook gelukt is


Nu gebeurde er zeer kort geleden iets dat mijn wereld even op zijn kop zette. En als zoiets gebeurd probeer ik altijd te herleiden wat ik zelf "fout" heb gedaan, wat het karma is, wat ik te leren heb en ik probeer vrij snel in acceptatie te gaan en het positief te bekijken.

Ik heb behoorlijk extreme gebeurtenissen meegemaakt die ik weg-gerelativeerd heb onder het mom van "The law of attraction" of een bepaald karma. Om zo snel mogelijk weer door te kunnen met mijn leven.

ECHTER besefte ik mij net pas dat ik hiermee eigenlijk bepaalde zaken heb onderdrukt.

Want door iets vrij makkelijk weg te relativeren, om een voorbeeld te noemen, mijn auto werd gestolen, ik rij in een brommobiel en die worden vrij veel en makkelijk gestolen.

Ik ging direct in acceptatie, het was al eens eerder gebeurd en ik wilde mijn emoties / energie niet weggeven, alleen ik gaf daarmee totaal geen ruimte aan het verlies of het onrecht wat zich had voorgevallen


Daarin zit dus een valkuil. In het opper-positief willen zijn kun je doorschieten en een soort van ''gevoelloos raken'' voor bepaalde omstandigheden, zelfs hele extreme. Terwijl het juist zo belangrijk is om als mens-zijn te mogen voelen en doorvoelen, leven en doorleven.

Ik kreeg te maken met verlies deze week. Ik ben hobbyfokster en ik mag enkele nestjes pups verwelkomen per jaar. Dat is iets fantastisch moois maar de keerzijde is dat er ook soms leed of dood bij komt kijken. De natuur is hard.

Vorig jaar heb ik ook te maken gehad met verlies en ik heb dat weggedrukt


Deze week werd er een nestje geboren waarbij er wat mis ging. Er overleed 1 pup kort na de geboorte. En de dag er na heb ik alles op alles gezet om een ander pupje van dat nestje in leven te houden. Het lot besloot echter anders. Dit pupje was voor mij erg bijzonder en haar dood sloeg in als een bom. Er mocht zoveel verdriet uitkomen dat ik echt even niet meer wist waar ik het zoeken moest.

Positiviteit hielp niets. Relativeren dat ik nog pups over had, of blij mocht zijn, of het misschien niet meant to be was, of er altijd iets mooiers voor in de plaats komt, het hielp allemaal niets. Het was donker. Ik wijtte het aan mezelf.

❥ En ik mocht even in hele diepe rouw gaan en het compleet doorleven. Niets wegdrukken, niets weg-relativeren. Niemand het van me overnemen, me laten troosten, niks bij een ander zoeken.

Om te beseffen dat het helemaal okay is als het even niet okay is. En er dan ook NIETS helpt, geen woorden van anderen om jou gerust te stellen. Niets om de pijn te stillen of weg te drukken maar het onder ogen te komen.

Een rouwproces is rauw.

En rouwen kan je om zoveel dingen. Om werk dat je verloren hebt. Een baan die je niet gekregen hebt. Een relatie die niet zo liep als je wilde. Een verloren vriend/vriendin, een verhuizing, een kans die je misgelopen hebt, iets dat je verloren bent of gestolen is.

Soms maken dingen veel meer indruk op ons dan we dachten en we zijn zo geneigd om maar weer door te gaan en staan er niet bij stil hoeveel pijn dit eigenlijk heeft gedaan


Waarom proberen we zo snel de draad weer op te pakken? Waarom staan we niet stil bij pijn? Waarom verbergen we onze tranen voor onze kinderen en onze partners terwijl rouwen en verdriet ook bij het leven horen? Waarom beschermen we anderen altijd zo graag tegen de minder mooie dingen van het leven terwijl dit er ook gewoon bij hoort?

Met dit stuk probeer ik trouwens niet te zeggen dat het geoorloofd is om altijd maar negatief te zijn, altijd maar somber te zijn of te blijven hangen in een bepaald verlies.

❥ In mijn optiek is een positieve mindset de brug naar een beter en gezonder leven en ook de brug naar een veel betere relatie met jezelf en de mensen om jou heen.

Ik probeer te zeggen dat juist in deze veranderende tijd waarin verlies en rouw hand in hand gaan met elkaar, en er zal nog veel meer verandering plaats gaan vinden in de maatschappij waarop je dit stuk kunt toepassen, dat we wel wat meer mogen stilstaan bij wat de dingen/gebeurtenissen nou eigenlijk met ons doen. En er okay mee te zijn als we ergens enorm veel verdriet om hebben, en dat even lekker te doorleven. Te doorvoelen wat er gevoeld mag worden.

Juist het doorvoelen en doorleven, het diep gaan heeft mij veel inzichten gegeven en me weer een stukje menselijkheid terug mogen geven


Het verlies mocht me een stukje dichter terug brengen bij mezelf.

Een baaldag, een offday een dag waarin alles mag mislukken of waarin je gewoon even lekker in je makkelijke kloffie doorbrengt, een dag waarbij alles niet of minder perfect mag zijn. Een weekend mag ook. Juist die dagen zijn zo belangrijk. Om niet zo hard te zijn voor onszelf. Om te ontstressen. Minder in ons hoofd te zitten maar wel gewoon te voelen wat zich aan ons wil of mag aandienen.

Het spirituele pad is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Juist als je zo diep voelt komen heftige gebeurtenissen als een mokerslag bij je binnen en kunnen sommige voorvallen zelfs traumatisch voor je zijn.

Praat er gerust over met iemand. Het is een super mooi onderwerp waar vast velen zich in zullen herkennen en zo los je samen wellicht weer bepaalde stukjes op. Hoe mooi is dat.

Namasté


Kimberley Kooijman
www.flowmazing.nl