zondag 26 juli 2020

Elke dag herinner je jezelf dat je een groot hart hebt. Dan trek je geen negativiteit meer aan. ( Essenen) /Channeling Lichtwereld


Elke dag herinner je jezelf dat je een groot hart hebt. Dan trek je geen negativiteit meer aan. ( Essenen)

Channeling Lichtwereld

Vermoeid, somber en eenzaam

Inge: Mijn vriendin heeft sinds de geboorte van haar oudste kind last van chronische vermoeidheid, somberte en eenzaamheid. In een channeling van de Essenen, via Yasha Lavie, leggen ze uit wat de diepere oorzaak is van deze klachten.

Essenen: “We zijn erg blij om met jou te kunnen praten. Maar voor we beginnen, willen we één ding zeggen. Begrijp alsjeblieft dat wij geestelijk zijn. We zijn geen mensen en als we naar jou kijken, zien we geen mens maar zien we je geest.

Als wij naar jou kijken, dan zien wij dat jij tot nu toe zo'n 30 levens hebt gehad. Met andere woorden, je bent geen jonge ziel meer op aarde. Je bent hier op aarde al vele malen geweest. Niet dat je altijd wilde komen op aarde. Eigenlijk moeten we je een geheim vertellen.

Wanneer je in de geest bent, wilde je meestal helemaal niet naar de aarde toe. En dat zegt iets over jou. Alsjeblieft wij gaan je niet veroordelen omdat je niet naar de aarde wilde komen. Maar als we kijken naar jou, zien we heel duidelijk, dat je heel vaak op aarde kwam met twijfel: 'Moet ik echt, echt komen en door het leven op aarde gaan?', omdat je in de geest jezelf zoveel meer thuis voelt dan wanneer je in de fysieke realiteit bent.

Dus we verwachten van jou niet dat je 5 uur per dag in de fitness ruimte te vinden bent om je spieren te trainen. We verwachten van jou ook niet dat jij de fysieke realiteit als de meest belangrijke realiteit ziet. Maar er is iets in jou dat als je op aarde komt, je in sterke verbinding wilt staan met de geest. Waarom? Omdat jij voelt dat dát je thuis is en niet de planeet aarde.

Je bent niet de enige op aarde die zich zo voelt, maar het is ook niet de meerderheid die zich zo voelt. Dus wanneer je op aarde bent, wanneer je slaapt en je hebt dromen, dan heb je veel astrale reizen. Je gaat vaak naar de geestelijke sferen. Terwijl als je kijkt naar de fysieke realiteit, dan is er bij jou diep, heel diep van binnen een voortdurend verlangen en zoektocht naar je thuis en die vind je niet. Met thuis bedoelen we niet de 4 muren waar je slaapt, maar een plek waar jij je heel erg op je gemak voelt. Er is iets in jou dat altijd, altijd, altijd - de ene keer een beetje meer dan de andere keer - zich niet lekker voelt.

Dus als we naar je kijken, zien we heel duidelijk een sterk verlangen in jou als je op aarde bent om op een bepaalde manier een geestelijk leven te leiden en niet zozeer een leven in de stof. Omdat je als geest absoluut, absoluut niet naar de aarde wilde komen en op aarde verblijven in een fysiek lichaam. Dat ben jij, dat kan je niet veranderen.”

Taak in het leven

Essenen: “Maar wat je wel kan doen, is het te accepteren of je ertegen verzetten. Soms als je op aarde komt - zoals in dit leven - verzet je je ertegen. En het is jouw taak om te accepteren dat je op aarde bent en het fysieke leven te leiden tot het hoogst mogelijke niveau, zonder je ertegen te verzetten. Dus jouw taak in het dagelijkse leven wanneer je op aarde komt, is om een fysiek leven te leiden zonder voortdurend ergens anders te willen zijn.

We willen je aanmoedigen en jou zeggen dat als je bijvoorbeeld 30 levens hebt gehad en in elk leven wordt je ongeveer 70 jaar oud, dan ben je ongeveer 2.000 jaar op aarde geweest. Als geest kunnen wij jou je leeftijd niet zeggen maar het zijn miljoenen, miljoenen jaren. Dus wanneer je vanuit het tijdsverloop in de geest kijkt, ben je zoveel langer in de geest dan op aarde. Op aarde is het maar zo'n kort bezoek.”

Eenzaamheid


Essenen: “En een groot deel van de tijd, inclusief dit leven, zien we dat jij je heel eenzaam voelt. Er is iets heel diep in jou, dat als je op aarde komt - en het maakt niet uit hoeveel mensen er om je heen zijn, ook al zijn er duizend mensen om je heen - dat zegt: 'Als ik op aarde kom, is dat niet mijn thuis. Ik zal mijn thuis niet kunnen vinden op aarde, dus ik zal me heel eenzaam voelen.' En we willen jou zeggen dat dit alleen een idee is wat in jou leeft. Je hoeft er niet aan vast te houden.

Dus als jij op aarde komt, sta je erop dat jij je heel eenzaam gaat voelen. En natuurlijk is, wanneer je erop staat, dát ook wat je krijgt. Wanneer je op aarde komt, heb jij in je hoofd het idee: 'Ik wil echt niet hier zijn. Het enige waarom ik hier wil zijn, is dat ik mensen kan helpen. Maar als ik op aarde ben, zal ik me heel alleen voelen. En als ik me eenzaam voel, zal ik geen energie hebben en zal ik me niet goed voelen en ik zal me niet goed genoeg voelen om dingen te doen.'

Nu ga je ons vragen: 'Wat kan ik eraan doen? (Zie: iets of iemand loslaten) Wat moet ik doen aan dit hele diepe gevoel dat als ik op aarde kom, ik heel eenzaam zal zijn, dat ik niet gesteund zal worden, dat ik niet genoeg kracht zal hebben om te doen wat ik wil gaan doen en dat ik verdrietig zal zijn. Wat kan ik hieraan doen?' En ons antwoord is: 'Ga meer en meer naar je hart en help meer en meer mensen.'

We geloven niet dat iets anders je zal helpen. Je kan allerlei oefeningen doen, je kan gaan studeren, je kan alles doen wat je wilt, maar het zal niet werken. Het enige wat wij zien dat jouw leven kan verbeteren, is als je leert steeds meer naar je hart te gaan en je in de kern te verbinden met anderen. Want als je anderen helpt, help je jezelf. Dat is het antwoord.”

Inge: Om steeds meer naar haar hart te gaan, moet ze dan niet eerst accepteren dat ze geïncarneerd is?

Essenen: “Accepteren is maar een deel ervan. Zullen we eerst beschrijven wat het hart is wanneer je naar je hart gaat? Natuurlijk bedoelen we met het hart niet het fysieke hart maar je hartchakra. Het hart is een gebied en wanneer je ernaar toe gaat, verbind je je met je ziel en je ziel is pure liefde. Dus wanneer je naar je hart gaat, dan open je een brug om naar de plek te gaan waar jij liefde kan ervaren. Maar hoe ga jij naar je hart? Dit is misschien wel de grootste vraag op aarde. Hoe ga ik naar mijn hart?”

Voor het antwoord op deze vraag, zie 'Naar de liefde in je hart'.

Essenen: “Dus toen je op aarde kwam, wilde je helemaal niet komen, maar maak er het beste van wanneer je op aarde bent, want het duurt niet zo lang. Begrijp dat alsjeblieft. Dus als je op aarde komt, wees dan zo lief mogelijk voor jezelf en veroordeel jezelf niet. Denk niet dat je hier helemaal alleen bent, want je hebt namelijk geen keuze: je moet op aarde zijn tot je je weerstand loslaat. Dus wees slim en doe al deze dingen zodat je niet meer hoeft te komen.”

Negativiteit


Inge: Is dat ook de reden dat ze zoveel mensen om zich heen heeft met een negatieve energie?

Essenen: “We geloven niet echt dat ze mensen aantrekt. We geloven dat ze de mensen zo ziet en omdat ze er zo naar kijkt, ervaart ze het ook zo. Er is geen sprake van een fysieke realiteit en mijn realiteit. Mijn realiteit wordt geprojecteerd in de fysieke realiteit. Dus als ik iets heel, heel diep van binnen voel en ik geloof dat dát het is, zal het leven mij dat ook tonen. Dus als onze vriendin gelooft dat het leven moeilijk is en zij veroordeelt zichzelf, zal ze ook in een omgeving zijn met zulke mensen.

Het is niet nodig dat je je zorgen maakt om de mensen om je heen. Je moet aan jezelf werken want als je aan jezelf werkt, verandert je omgeving. De meeste mensen proberen hun omgeving te veranderen met de bedoeling dat hun leven dan verandert. Maar je moet jezelf veranderen, zodat je omgeving verandert. En elke dag herinner je jezelf dat je een heel, heel groot hart hebt. Wanneer je je dat realiseert, zijn er geen negatieve mensen om je heen. Ze bestaan dan niet op dat moment. Want op dat moment heb jij een andere energie van binnen en zullen ze ook niet meer door jou worden aangetrokken.”

Vermoeidheidsklachten


Inge: Ze heeft veel problemen met haar lichaam, waaronder chronische vermoeidheid. Kan je daar iets over zeggen?

Essenen: “Weet je, dit is interessant. We zien natuurlijk geen fysiek lichaam, maar wel de energie van het fysieke lichaam. We geloven niet - en we begrijpen wat ze bedoelt - dat er iets mis is met het fysieke lichaam. We geloven dat het allemaal het resultaat is van haar overtuiging waarmee zij op aarde is gekomen en dat is wat haar fysieke symptomen veroorzaakt. Dus nee, we geloven niet dat een bepaalde behandelingsmethode haar wezenlijk zal kunnen genezen, omdat het niet van die kant komt.

We zien dat haar spijsverteringskanaal en andere systemen in haar lichaam niet goed werken, maar we kunnen haar geen medisch advies geven omdat wij geloven dat het advies wat zij nodig heeft, een mentaal advies is en dat is waar we het al enige tijd over hebben gehad. Dus als zij liever is voor zichzelf, als zij zichzelf minder veroordeelt, als zij er niet meer vanuit gaat dat het leven op aarde zwaar en moeilijk is, dan zal dát maken dat ze zich fysiek veel beter gaat voelen.”

Inge: Haar vermoeidheidsklachten zijn begonnen bij de geboorte van haar oudste kind. Is er een verband met de bevalling en de vermoeidheid die ze sindsdien voelt?

Essenen: “Het enige verband dat wij kunnen zien, ligt in wezen niet aan haar kind, maar door geboorte te geven aan haar kind, ging zij onbewust terug naar haar eigen geboorte. De ervaring van het geboorte geven aan haar kind, is de ervaring van de geboorte van haarzelf. En dat is waar het gevoel begon.”

Somber

Inge: Is er verband met het feit dat als ze zich heel moe voelt zij ook dood wil?


Essenen: “We denken niet dat er een direct verband is tussen haar vermoeidheid en dood willen zijn. We geloven namelijk niet dat ze werkelijk fysiek moe is, maar ze is moe van het op aarde zijn. Toch heeft ze nog een aantal jaren te gaan, we verontschuldigen ons voor het 'slechte' nieuws,

We willen graag het laatste zeggen. Alsjeblieft, begrijp dat toen je op aarde kwam toen zei je niet 'wat wil ik graag hier zijn'. Maar jouw taak is om hier te zijn! Dát is jouw taak. En als je hier echt bent en je gaat terug naar de geest, dan hoef je niet meer terug naar de aarde. Maar als je hier bent en je verzet je ertegen dat je hier bent, dan zal je weer terug moeten komen.

We zegenen jou en we wensen jou het aller- allerbeste toe.”

(Essenen via Yasha Lavie)
……………

Regelmatig, vlak na de lichtavonden, voelde ik me even opgetild uit het dagelijkse bestaan waardoor ik ook hetzelfde gemak voelde als op die avonden, alsof alles mee werkte in plaats van steeds maar te vechten om overeind te blijven met mijn vermoeidheidsklachten en de drukte van mijn gezin. (deelnemer) Zie: Ervaringen workshops II

Deze plek onderin je buik is waar jij alle waarheden kunt testen en kunt voelen of iets goed is voor jou. (Ashtar) Zie: Meditatie ‘Naar jouw waarheid’