zaterdag 25 juli 2020

Ook jij maakt deel van een netwerk van liefde / 23 juli 2020 / Door Lilian Ferru


Ook jij maakt deel van een netwerk van liefde
23 juli 2020 / Door Lilian Ferru

Dankbaar ben ik voor de liefde die we zijn

Lieve Jij,

Vraag me niet wat het is, maar ik voel me zó gelukkig. Ik ben liefde! Hoera, het is echt zo! Elke ochtend verdwijnt de kamer voor mijn mensenogen. Ben ik nog wel in deze wereld? Als Paul aan de rand van het bed zit, zie ik hem niet eens. Ik zie alleen maar licht. Vandaag zweefde ik door de dag. Wat een geweldig weer. Hoe prachtig, hoe een zonnestraal precies op een bij schijnt die in een bloem verdwijnt. Wat zijn we toch omringd door duizenden wonderen, als we het maar willen zien.

In de middag zit ik met Paul in de tuin, met een relaxed muziekje op de achtergrond. ‘Schatje,’ zeg ik ‘wat heeft de Bron het toch geweldig met mij gedaan’. Ik ga voor hem staan, maak een kleine pirouette, alsof ik een ballerina ben. ‘Wat ben ik toch volmaakt. Wat ben ik toch heilig’. Ik zeg het eigenlijk voor de grap, totdat ik me realiseer dat het écht zo is. De Bron- of God zo je wilt- heeft zich niet vergist met mij. En ook niet met jou. Met niemand. Wat zijn we allemaal fantastisch.


Paul lacht als ik weer eens een gelukzalige bui heb. Door de healings ben ik mijn schroom kwijt. Ik merk steeds meer hoe heerlijk het voelt als je gewoon de liefde die je bent kunt uiten. Het zet iets in gang. De laatste tijd ben ik hoe dan ook niet te stuiten. Als het Paul niet is, dan stort ik me wel op de kittens. Dan fluister ik hele liefdesverklaringen in hun oortjes. Het is zo grappig om te zien hoe ze dan volledig ontspannen. Oh, ik ben zó verliefd. Op het leven, op Paul, op mijn schatjes, op mijn vrienden, op iedereen om me heen. Het is iets waar ik altijd naar heb verlangd, waarvan ik dacht dat ik het nooit zou meemaken, en wat nu toch gewoon zo is. En het wordt alleen maar meer en meer. Ja, we mogen gewoon genieten en happy zijn.

En dan is er, zomaar, een wolkje aan de heldere hemel. Ik bel met vriendin Mariette in Curaçao en tref haar in tranen aan. Laat ik je vertellen over Mariette. Een aantal jaar geleden verhuisde ze naar het eiland en trok zich het lot van de verwaarloosde katten aan, die op de straat lagen te creperen. Voordat ze het wist, had ze bijna 200 katten, waarvan hun leven afhangt van donaties. Op het eiland zelf hoeft ze op te niemand te rekenen. Sterker nog, de mensen gooien de katten gewoon over de schutting. Het beetje hulp dat ze krijgt komt vooral van Nederland. Dan zijn er nog de straathonden die de katten doodbijten. Als ze daar over vertelt, komt ze niet uitgehuild. Ze laat me een filmpje zien van kittens, van nog geen drie weken oud. Ze piepen om eten en worden met flesjes gevoed. Dan straalt Mariette, dit zijn haar kindjes. Daar doet ze alles voor.

Zoals het er nu uitziet, kan ze misschien naar een ander terrein verhuizen, met meer veiligheid voor de katten. Mijn hart gaat naar haar uit, want Mariette zit er doorheen. Ze heeft dringend hulp nodig. Niet alleen financieel, maar ook praktisch. Ze slaapt nog maar een paar uur om te waken over haar katten. Elke week sterft wel een kat. Ze sleept zich door de dag heen. Hartverscheurend. Wie kan wat voor haar betekenen? Dit zou zomaar en kans kunnen zijn om iets goed te doen. Wie weet waar deze nieuwsbrief goed voor is. Ik voel in elk geval de impuls om hier aandacht voor te vragen. Misschien voelt iemand zich aangesproken om naar het eiland af te reizen om te helpen.

Niet alleen hou ik veel van katten, ik hou ook heel veel van Mariette. Zij bidt zich suf om hulp en trekt het in haar eentje niet meer. Zij is een kattenmoeder in kwadraat. Elk katje dat het niet overleefd, is voor haar diep verdriet. Elke kitten dat gezond opgroeit, is een overweldigende vreugde. Zullen we Mariette, die het allemaal in haar eentje doet, helpen? Ze snakt zo naar rust, naar een beetje steun. Mag ik vragen om een donatie, voor voer, voor medicijnen, voor het hoognodige? Dat kan via het Angelfonds, dan zorg ik dat het rechtstreeks op de bestemming komt. Voel je je aangesproken om Mariette te helpen? Je bent van harte welkom in Curaçao.

Het menszijn wordt bepaald door hoe we met onze dieren omgaan. Elk dier verdient onze liefde en we krijgen er zoveel voor terug. Liefde is respect voor al wat leeft, omdat we één zijn met elk facet van de schepping. Ik heb nog nooit iemand gezien die zich zo belangeloos vanuit het hart inzet. Dat is wat ik zo enorm aan Mariette waardeer. Als je alles geeft en het niet meer weet, dan is vaak de redding nabij. Ik weet het zeker, er is iemand die dit leest en zich aangesproken voelt.

En opeens lost het kleine wolkje zich op, gewoon omdat ik mijn licht laten schijnen, en de vreugde voel om iets te doen. Ik kan dit schrijven, in de zekerheid dat het vele harten zal bereiken. Iedereen die dit leest, maakt deel uit van een netwerk van liefde. Dat is al vele malen bewezen. Telkens als ik een beroep deed op jullie was de respons overweldigend. Nu vraag ik: Help Mariette. Ook jij kunt zomaar wonderen verrichten.

Ik zeg het wel eens vaker: katten zijn kleine spionnen. Men zegt dat ze van de planeet Sirius komen. Ze hebben antennes en geven informatie door. Ze vertellen hoe het met ons mensen ervoor staat. Wat er in onze huizen en op onze planeet gebeurt. Laten we ze een reden geven om te vertellen dat wij mensen liefdevolle wezens zijn, begaan met alles dat leeft, groot en klein. Dankjewel voor je support. Ja, wat zijn we toch volmaakt geschapen. Dankbaar ben ik voor de liefde die we zijn.

Liefs, Lilian.

Meer informatie: catsofcuracao.com.

Dankjewel, aan alle lieve mensen voor hun donaties aan het Angelfonds. Elke goede daad komt in veelvoud bij je terug. Al wat je geeft is aan jezelf gegeven. Dankjewel voor de liefde in je hart.

Donaties voor het Angelfonds.
Dank aan iedereen die ons helpt te helpen.
Spirituele Zaken Limburg:
Bankrekening:
IBAN: NL31ABNA0492460078
BIC: ABNANL2A