zondag 21 juli 2019

Ware liefde / 20 juli 2019 / Door Be-Loved

Ware liefde
20 juli 2019 / Door Be-Loved

Je wacht op de Ware...die persoon die jou wentelt in liefde en je veilig stelt van alle leed.
Je beseft niet dat Ware liefde betekend dat je moedig genoeg bent om je open te stellen, volledig met alle aspecten die bij het aangaan van een verbinding horen.
Ware liefde is met de billen bloot, je kwetsbaar opstellen...in de vreugdevolle hoop dat de ander het liefdevol ontvangt maar met de moed en kracht dat het misschien niet ontvangen word.
Ware liefde komt niet op je pad...ware liefde creëer je samen met iemand die even moedig is als jou om het aan te gaan, risico te lopen een emotionele blauwe plek op te lopen.
We zijn zo intens bang voor de pijn, dat we onszelf amper nog werkelijk durven open te stellen. We maken onszelf wijs “dat als de ware komt alle angst als sneeuw voor de zon zal verdwijnen en we leven in alle gelukzaligheid”

Je gaat zeker die persoon tegen komen waar je die connectie mee voelt…maar juist ook dan met al je angst word geconfronteerd. Het zou een Ware liefde kunnen worden, als je het zou herkennen en aan zou durven te gaan.
Om Ware liefde te kunnen beleven, zoals we dat allemaal zo graag willen, zul je je muurtjes moeten laten vallen...zul je tegen jezelf mogen zeggen:
“ Oké, ik voel een connectie..ik ben bang voor de eventuele pijn, maar weet je...als ik ware liefde wil ervaren hoort dit erbij. Het een kan niet zonder het ander....en mocht het dan toch “fout” gaan...dan heb ik pijn, een gebroken hart, voel ik dat intense verdriet....maar toch ....ik weet inmiddels dat ik dit overleef. Ik ga hier induiken met alles wat ik heb, geen reserves meer, geen achterdeurtjes, ik geef me volledig over aan die liefde..zodat het Ware liefde kan worden.”
Doordat we niet durven, zijn we wellicht al eens die Ware liefde misgelopen.
De potentie zat erin maar...we zagen alleen de risico’s. 
We wilde zekerheid (die er nooit is😉) en we gingen op onderzoek uit om zeker te weten dat we niet gekwetst zouden kunnen worden. We werden achterdochtig en hielden afstand. Of kwam het te dichtbij en werden we geconfronteerd met angst en pijn.
Dus gingen we verder, want dit zou het wel niet zijn, teveel risico....
We vergaten om eerlijk te communiceren waar we werkelijk bang voor waren of wat we werkelijk voelde voor de ander...
We draaide maar wat om elkaar heen...
Juist in Ware liefde bestaat geen garantie...hoe gek dat ook mag klinken. 
Ware liefde ontstaat alleen daar waar Ware moed aanwezig is in beide partners.
Ware liefde vraagt om innerlijke kracht, een krachtige verbinding met jezelf op de eerste plaats.
Ware liefde vraagt  in die zin niks van de ander...maar alles van jezelf..namelijk helemaal jezelf durven te geven. 
Jij bent namelijk die Ware liefde...het is aan jou of jij je helemaal durft open te stellen....zonder muurtjes...achterdeurtjes....reserves. 
        “ De connectie bestond allang voordat we hier op aarde kwamen..
                                        ik zag jou en jij zag mij, 
                                               De vraag was....
 Hebben we de moed om de ware bestemming van deze connectie te ervaren? ”

By Be-loved