maandag 29 juli 2019

OVER HET WERKEN IN SUBTIELE LICHAMEN 21 juli 2019 eliaslimusemmanuel



OVER HET WERKEN IN SUBTIELE LICHAMEN
 

In mijn artikelen heb ik vaak  het werken in het fysieke lichaam belicht. Dat ingrepen ook in subtiele lichamen mogelijk zijn, waarin feitelijk chirurgie kan plaatsvinden, dat wist ik niet tot ik een cliënte met bepaalde klachten kreeg. Ik voelde dat het hier nodig was om de Geestelijke Wereld om hulp te vragen hoe ik hier het best tewerk kon gaan.

 

Zij was al twee keer bij haar huisarts geweest die haar gezegd had dat er niets ernstigs aan de hand was.

online-marketing-hIgeoQjS_iE-unsplashFoto: Unsplash

Zij voelde zich daardoor weliswaar wat gerustgesteld maar had nog steeds pijn op verschillende plaatsen in haar lichaam en leed onder vermoeidheid.

Ik nam dus contact met de Geestelijke Wereld en vertelde de Lichtwezens dat ik sinds een dag healing gaf op afstand en dagelijks met haar hart- en hersencellen werkte en dat ik graag wilde weten of ik me ook met bepaalde orgaancellen moest gaan bezig houden.

hassan-ouajbir-GeH1kcP4u7o-unsplash-2Foto: Hasan Ouajbir – unsplash

Het antwoord kwam meteen:  

“Voor ons betekent het heel veel dat zij met de pijn in een diep contact treedt en dat ze moet beginnen met haar pijn te accepteren.

Ze moet ook oppassen om niet in negatieve gedachten te verzinken, want dan werkt ze tegen het oplossen van haar eigen pijn. Hoe vaker en met hoe meer nadruk dat ze uitspreekt dat ze haar pijn accepteert, hoe meer ontspanning er in haar cellen plaats vindt.

Door het slachtofferbewustzijn vormen zich blokkades. Hoe meer acceptatie hoe minder dat dit gebeurt en hoe beter de energie kan stromen.

Wij zien dat de cellen van haar hart ondersteuning nodig hebben en dat er hier sprake is van een hart-thema. Dit thema wil gezien worden en er zijn nog heel wat andere thema’s. Haar ziel weent en haar hart schreit.

Als je met haar hartcellen werkt, dan dient ze daar actief aan mee te werken door haar hart te voelen en zich op de gevoelens, die daarbij omhoogkomen, heel sterk te concentreren.

amy-shamblen-qdPnQuGeuwU-unsplashFoto:  Amy Shamblen – Unsplash

Wij zien dat er in haar vorige levens veel verwondingen hebben plaatsgevonden en dat er sinds heel wat incarnaties, messen in haar hart steken. Het wordt nu tijd om die te verwijderen.

Als je dit voor haar wil doen, kijk naar haar hart en zie die messen. Voel dan of de energie juist is om met het uittrekken te kunnen beginnen.

Er zijn drie messen, maar je kunt ze er niet in een keer uittrekken. Er is minstens een tussenpoos van twee weken nodig, zodat op het niveau van haar ziel geen schade plaats vindt.

En als de messen er een voor een worden uitgehaald is het belangrijk om telkens een healing van haar hart te doen, zodat de cellen weer kunnen sluiten en geen energie verliezen.

Wij vinden het heel belangrijk dat haar hart hier op de eerste plaats staat. Daarna kun je de andere structuren bekijken.

Stel je voor dat je arts bent en dat je met het menselijk lichaam werkt. Dan weet je dat genezing tijd nodig heeft. Van een dokter wordt dat geaccepteerd. Bij de dokter kunnen ook de lidtekens worden bekeken die nog moeten genezen.

Bij een spiritueel genezingsproces ligt dat veel moeilijker. De mensen verwachten dan een sterker effect. Dus is het belangrijk om hier heel duidelijk te stellen dat er wonden zijn die tijd nodig hebben om te genezen en dat je kunt helpen dat er beweging in dat proces komt.

Toch is het belangrijk om hier heel voorzichtig  en langzaam die messen, beetje bij beetje te verwijderen. Leg haar de hele situatie goed uit in een voor haar begrijpelijke taal, zodat ze goed met je kan samenwerken. Met Liefde werken helpt enorm, maar vergeet niet dat het tijd nodig heeft.”

Tot zover de Lichtwezens. Ik ben aan de slag gegaan, heb heel voorzichtig het eerste mes verwijderd en aansluitend de hartcellen de nodige healing gegeven.

Ik vroeg dan weer hoe ze die ingreep evalueerden. Ik was natuurlijk nieuwsgierig hoe de Geestelijke Wereld het resultaat zou zien:

“Nu is het belangrijk om de volgende stap te zetten. Hier moet je heel goed oppassen want het tweede mes zit heel diep. Je moet er voor zorgen dat er hier geen bijkomende verwondingen optreden.

Begin heel, heel langzaam, werk heel bewust. Breng het mes eerst in een bepaalde vibratie en als je merkt dat het wat losser gaat zitten, dan kun je het heel voorzichtig uittrekken.

Dus niet meteen eruit trekken maar er eerst wat mee spelen tot het losser zit en zich makkelijk laat uithalen. Op deze manier worden er zo min mogelijk orgaancellen gestoord of in onzekerheid gebracht.

Wij zien dat zij door je werk rustig wordt, zich ontspant en je vertrouwt. En dat is heel, heel belangrijk. Blijf met haar contact houden, want hier moet laag na laag worden afgewerkt.

Zo ging ik dan ook tewerk met mes nummer twee. Ik vond het nogal meevallen, want het was niet moeilijk om het te laten vibreren waardoor het snel losser ging zitten en ik het heel langzaam kon verwijderen.

Na afloop vroeg ik weer om feedback van ’boven’:

Deze keer was het Jezus die sprak:

“Het betekent heel veel voor mij dat dit mes eruit is. Ik heb mij aan haar zijde geplaatst en begon zacht in haar hart te werken en nam nog wat restjes weg, die nog aan het mes waren blijven hangen. Dat is belangrijk, want je kunt duidelijk zien dat er nog deeltjes aan het mes zijn blijven hangen die nog blokkerend werken.

Wij zien ook dat je werk nog niet klaar is. Na een tijdje moet je ook het derde mes er nog uithalen. Dat is ook belangrijk, begrijp je?

Elias:  “Ja, dat begrijp ik. Ben wel benieuwd hoe het gisteren vanuit uw zicht met dat tweede mes is verlopen.”

Jezus: “Dat, wat je gisteren hebt gedaan was heel mooi werk. Wij zien dat de wonde klein gebleven is en dat ook je verdere healing goed gewerkt heeft. Zou de wonde groter geworden zijn, dan zou de mens in diepe processen zijn geworpen. Maar hier zien we dat de ziel al een stuk lichter is geworden. Zeer, zeer waardevol.”

Na een paar weken ben ik dan met het laatste mes aan de slag gegaan. Dat was wel vrij makkelijk te verwijderen, maar de aansluitende healing van het hart bleek meer gecompliceerd. Dus vroeg ik weer: “Was er aan de hand?”

faye-cornish-Ggv3i6oxPcg-unsplash-2

“Het is belangrijk om de dingen te accepteren zoals ze zijn. De wonde in haar hart is heel diep en heeft tijd nodig. Het is belangrijk dat ook zij dat accepteert. Het kan af en toe nog pijn doen of ze kan er zich onzeker door voelen. De wonde heeft een eigenaardige vorm. We hebben het gevoel dat aan het mes nog onzekerheden zijn blijven hangen alsof het bij het insteken werd omgedraaid waardoor het weefsel werd opengescheurd. Maar maak je geen zorgen. Alles is goed. Het geneest, maar heeft nog wat tijd nodig.”

Hierna heb ik op afstand nog een tijd die wonde verzorgd tot ik zag dat ze helemaal genezen was. Nadien heb ik nog vaker op deze manier moeten werken en ook pijlen en splinters uit een hart of zelfs één keer uit de ziel moeten verwijderen.

Het moge duidelijk zijn dat dit werk de eerste fase is van het genezingsproces. Zoals de Geestelijke Wereld al aangaf zijn er meerdere thema’s die moeten worden afgewerkt. Om te voorkomen dat er elders nieuwe klachten optreden diende zij serieus met haar verdrongen emoties aan de slag te gaan. En daar heb ik haar graag mee verder geholpen.

Hier meer over mijn werk.