donderdag 28 januari 2021

Feest van Liefde… / 26 januari 2021 / Door Lilian Ferru

 Feest van Liefde…

26 januari 2021 / Door Lilian Ferru

Laten we ons hart openen voor de toekomst.

Lieve Jij,

Op zondagmiddag, 14 februari, is er een healing van Paul. Laat het dan ook nog eens toevallig Valentijnsdag zijn. Een dag die in het teken van liefde staat, waar we onze waardering nog eens extra voor elkaar laten zien. Dat doen we met een kaartje, een bloemetje, of met een originele verrassing. Elke uiting van genegenheid, is het begin van een wonder. Dat wat wij liefde noemen, is in feite licht. Het is niet fysiek, iets dat met onze ogen te zien valt. Het is een bewustzijnsstaat waar we ons verbonden voelen met de mensen waar we van houden. Het is een innerlijk iets. Het licht bevindt zich in jou en wil zich uitbreiden.

In deze healing gaan we verder dan wat we in ons dagelijks leven als liefde zien. Bij Paul gaat het om een hogere octaaf, de liefde van de Bron. Het goddelijke in iedereen, de daadwerkelijke verbinding, met als ultiem besef dat inderdaad alles met alles verbonden is. Wie in liefde leeft, heeft niets te vrezen. Als we alleen maar vertrouwen op onze eigen kracht, voelen we angst. Als we vertrouwen op de kracht van de Bron, dan leven we in vrede. Dát is het verschil. Als wij een deel zijn van de Bron, als de Bron alles is dat er is, dan kunnen we gerust zijn. Dat is het ontwaken, dát is wat nu volop bezig is.

De planeet Uranus is als een vulkaan die uitbarst, of als een bliksemschicht die de hemel verlicht. Er komt steeds meer opstand tegen opgelegde regels, die maar al te zeer doen denken aan een dictatuur. In 2020 zagen we hoe allerlei maatregelen werden bedacht om het volk in de angstmodus te houden. Dat werkte goed, temeer omdat astrologisch heel wat planeten in het teken steenbok stonden, en ook nog eens gezellig naast Pluto. Nu waait er een andere wind. Nu is het waterman wat de klok slaat. Vernieuwing, de roep om vrijheid, broederschap, jezelf kunnen zijn, leven zoals jij het wilt. Dat zijn de thema’s die steeds meer gaan spelen. Als op 1 februari ook nog eens de zon in dit teken gaat lopen, zal het kaartenhuis nog meer instorten, simpelweg omdat er geen draagvlak meer is. De grens is gewoon bereikt. En oh, wat was het leerzaam. En oh, wat is het pijnlijk, dat gevoel om van elkaar gescheiden te worden. Dat drijft ons weer in elkaars armen.

Laat ik het zo zeggen: nieuw land is in zicht. Zoals ik in mijn vorige filmpje uitlegde, bevinden we ons nu in een overgangsfase. We gaan met z’n allen verhuizen. Dat betekent dat je alles achterlaat wat je niet meer dient. De oude wereld heeft z’n tijd gehad. Wat wil je nog meenemen? Al die oude kennis vanuit de New Age, met het bijbehorende bijgeloof? Dient dat je nog? Wat wil je werkelijk? Soms is het gewoon afscheid nemen.

Onlangs had ik een aantal inzichten. Het ging gepaard met hetzelfde gevoel als toen ik de deuren van het Spiritueel Café sloot. We hadden het wel gehad met alle lezingen. Gelijktijdig stopte ik met het schrijven van horoscopen en artikelen voor een weekblad. ‘Ik ben klaar’, zei ik toen, ‘voor de volgende stap.’ Dat heb ik geweten. In een recordtijd schreef ik zeven boeken en maakte ik met Paul de meest wonderlijke dingen mee. Zoveel inzichten, het was een complete transformatie.

Nu ben ik weer op het punt gekomen om de balans op te maken.
Ten eerste stop ik met degoednieuwskrant.nl . Na tien jaar noeste arbeid laat ik het los. Eigenlijk is de website nu precies zoals ik het wil. Met honderden bezoekers op elk moment van de dag, een mooie overzichtelijke lay-out, en gemakkelijk bij te houden. Ik heb al een bericht geplaatst waar ik de website voor overname aanbied. Er zijn ook al reacties van mensen die ik niet ken. Ik wil graag dat mijn kindje goed terecht komt. Het liefst bij iemand uit mijn netwerk, die het naar eigen inzicht gaat vormgeven. Jij misschien? Mocht je belangstelling hebben, mail me dan: info@degoednieuwskrant.nl

Het tweede besluit is, om weg te gaan bij YouTube. Deze week heb ik al een aantal filmpjes van mezelf verwijderd. Ik ga de opnames op een ander kanaal uploaden. Zodra dat gelukt is, gaat de rest over.  Eenvoudig gezegd wil ik niet langer bij een club horen die censureert, de publieke opinie manipuleert, en er een eigen agenda op na houdt. Dat voelt niet oké. Net zoals Facebook, Twitter of hoe het allemaal heet. Dat heeft me nooit aangetrokken, nu blijkt ook wel waarom. Ja, ik moet keuzes maken en jij ook. Ondersteunen we dit nog?

Waar het oude afsterft, is er ook nieuw leven. Ik heb weer allerlei nieuwe ideeën. Ondertussen staat onze poes Lisa op het punt van bevallen. Het kan elk moment gebeuren. Ik ben zo benieuwd naar de kittens. Hierna zal het dan wel even gedaan zijn met de rust.  Verandering komt vaak vanzelf. Dan is het tijd om jezelf bij te stellen. Zo had ik altijd het idee dat onze katten niet naar boven mochten, laat staan in mijn slaapkamer. Met deze twee, Baghwan en Lisa, is het anders. Elke avond liggen ze aan onze voeten op het bed. Elke ochtend word ik blij wakker als ik ze zie. Dan dank ik de Grote Kattengeest, maar ook de Bron waaruit alle leven voortkomt.

Elke dag is een feest, een liefdesfeest, als we het maar willen. Elke dag staat Paul zingend op en zink ik, bij het wakker worden, in de herinnering dat er niets is om me zorgen over te maken omdat de waarheid altijd aanwezig is. Het licht is in letterlijke zin in ieder van ons. Laten we daar ons vertrouwen op richten. Wanneer we ons bewust zijn dat we gedragen worden, zal genade en geluk ons deel zijn. Dan kun je ontspannen en jezelf toestaan om in vrede te leven. Jij bent volkomen veilig, thuis in de Bron, die jou omringt en beschermt. Met dit besef kun je onthechten, het oude laten gaan voor wat het is, en het nieuwe verwelkomen. We verheffen ons naar het besef van totale vrijheid. We verhuizen in gedachten naar nieuw land. Een land dat altijd op ons heeft gewacht. Laten we ons hart openen voor de toekomst. We reizen licht, terwijl we ons in het eeuwige hier en nu bevinden.

Liefs, Lilian